1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Walidacja kodu pocztowego po aktualizacji 1.8.20

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika EpicMED, 9 Kwiecień 2018.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. EpicMED

    EpicMED Zaglądacz

    Wiadomości:
    14
    Docenione treści:
    5
    Aktualizacja Click Shop do wersji 1.8.20 wprowadziła walidację kodu pocztowego w formularzu zamówienia w koszyku (step 2 - Twoje dane) - dotyczy zarówno adresu głównego, jak i adresu dostawy.

    Maska wprowadzania kodu pocztowego i walidacja została wprowadzona w jakiejś nowej technologii, której nie ogarniają przeglądarki Chrome i Firefox w starszych systemach operacyjnych, np. Windows Vista i XP. Taką informację otrzymałem dziś dzwoniąc do BOK Home.pl.

    Efekt jest taki, że klienci z tymi OS-ami na przeglądarkach Chrome i FF nie mogą wprowadzać z klawiatury numeru kodu pocztowego. Trzeba kombinować kopiując cały kod np. z notatnika i wklejając go w pole kodu pocztowego, wtedy walidator go przyjmuje. Z klawiatury nie przyjmuje.

    Komu była potrzebna taka aktualizacja ? Nie rozumiem tego !
    Będąc klientem premium Home.pl zostałem tą aktualizacją odcięty od robiących u mnie zakupy moich klientów posiadających OS Vista lub XP z przeglądarkami Chrome i FF starszych wersji. Trzeba było przy aktualizacji 1.8.20 napisać, że od tej pory zakupy u mnie będą mogli robić tylko klienci z przeglądarkami IE na starszych OS-ach oraz z windowsem nowszym od Visty i aktualizowanymi na bieżąco przeglądarkami Chrome/FF.

    Zastanawiała mnie właśnie po aktualizacji rosnąca ilość porzuconych koszyków, aż dziś jeden z klientów zadzwonił z pytaniem co ma zrobić bo nie może wpisać kodu pocztowego a bez kodu pocztowego nie może złożyć zamówienia.
    Sorry Panowie Szlachta z Home.pl, ale strzelacie mi w plecy.

    Wiem, powie ktoś (zresztą usłyszałem to dziś na infolinii Home.pl), że stare systemy i starsze wersje przeglądarek to przeszłość nie wspierana już technologicznie, ale do cholery są na świecie ludzie używający jeszcze tych starych systemów i przeglądarek. Dlaczego oni nie mogą złożyć zamówienia w moim sklepie ? Bo tak zdecydowało Home.pl ?

    Nie jest to moje widzi mi się. Problem jest poważny i defacto prawny już w tej chwili.
    Jak podaje Google Analitycs dla domenny mojego sklepu w okresie od jego otwarcia na Home.pl, czyli od lipca 2016 r. do dziś konwersja ze starych systemów i przeglądarek wyniosła:
    XP - 6.215,92 zł
    Vista - 489.889,10 zł, co stanowiło 67,44% wszystkich konwersji
    z czego ze starej i nie wspieranej już przeglądarki Chrome v. 49.0.2623.112 494.473,10 zł, co stanowiło 79,02% wszystkich konwersji.

    Moimi klientami w większości są szpitale i publiczne placówki ochrony zdrowia.
    Tam trudno o nowoczesny sprzęt medyczny, a co dopiero o nowe komputery w wypasionymi przeglądarkami i nowymi OS-ami.
    Czy wprowadzoną aktualizacją do wersji 1.8.20 Home.pl chciało mi powiedzieć "spadaj do konkurencji" ? bo u nas twoi klienci będą po aktualizacji całowali klamki ?

    Oczekuję błyskawicznej reakcji zespołu technicznego Home.pl i zniesienia barier w zamówieniach do jutra do godziny 16-tej.
    W przeciwnym razie sklep przeniosę na inną, bardziej przyjazną moim klientom platformę, a sprawę dochodzenia roszczeń wobec Home.pl oddam prawnikom.

    Czekam na rozwiązanie.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @EpicMED dziękujemy za przedstawienie problemu. Twoje zgłoszenie zostało oczywiście przekazane do zespołu e-commerce który odpowiada za usługę sklepu internetowego. Sugeruję jednak w przyszłości aby tego typu zgłoszenia (pilne) przekazywać bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta. Podczas połączenia telefonicznego możesz wybrać typ usługi jaki posiadasz, zostaniesz od razu połączony z zespołem e-commerce i specjalistami od tego produktu.

    Forum oczywiście stanowi jeden z dostępnych kanałów komunikacji, ale w tematach pilnych, sugerujemy standardowe połączenie telefoniczne.

    Na ten moment nie mogę potwierdzić czy w/w problem jest błędem czy aktualizacją podyktowaną innymi zmianami, niezbędnymi do dalszego rozwoju produktu, dlatego pozostawiam to do wyjaśnienia zespołowi e-commerce.

    Aby usprawnić proces komunikacji, osoby, które zaobserwowały podobne zachowanie w/w pola i jego edycji, proszę o kontakt przez BOK --> sklep internetowy lub w wiadomości prywatnej, wskazując adres sklepu internetowego. Zgłoszenia przekażemy na bieżąco do zespołu e-commerce, który także jest dostępny na Infolinii. Dziękuję za wyrozumiałość.
     
  3. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    Niedogodność została poprawiona poprzez wprowadzenie odpowiedniej poprawki. Przy następnej aktualizacji sklepów poprawka będzie wprowadzona globalnie.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym