1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Ważność cookies w koszyku

Dyskusja w 'Zmiana wyglądu sklepu i edycja zaawansowana' rozpoczęta przez użytkownika Dominik, 11 Luty 2016.

  1. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Ponieważ ponad połowa porzucających koszyki deklaruje, że chce wrócić później do koszyka, myślę, że dobrym pomysłem byłoby wydłużenie ważności ciasteczka odpowiedzialnego za koszyk np. do 1 miesiąca. W tej chwili jest to zdaje się, tydzień. Niejednokrotnie spotkałem się z sytuacją, w której klienci wracali po trochę dłuższym okresie i musieli tworzyć koszyk od nowa. Prosty sposób na nie składanie zamówienia w ogóle...
     
    fido lubi to.
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tego typu zmiana nie jest dostępna w panelu administracyjnym sklepu. Sama w sobie wymaga ingerencji w wewnętrzne ustawienia aplikacji sklepu, a ze względu na złożoność procesów typu "cron" może znacząco wpływać na działanie usługi.

    W chwili obecnej pamięć koszyka czyszczona jest co 7 dni.
     
  3. fido

    fido Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Dzień dobry
    Jak można ustawić koszyk aby nie czyścił się po wyjściu z przeglądarki.W tej chwili mam tak, że po wyłączeniu przeglądarki i ponownym jej uruchomieniu koszyk jest pusty.Nikt raczej nie trzyma otwartej przeglądarki przez tydzień aby potem dokończyć zakup,Wiem też,że czasem klienci przypadkowo zamykają przeglądarkę i wtedy wszystko należy ponownie dodawac do koszyka.Niestety nie wszyscy mają tyle cierpliwości aby ponownie dodawać produkty..Znam sklepy w których działa to bez problemu i można dokończyć zakupy nawet po 2 tygodniach. Proszę o pomoc jak to zrobić .Z góry dziękuję !!!
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Sprawdziliśmy wskazaną przez Ciebie sprawę na przeglądarce Firefox. Dodaliśmy produkt do koszyka, zamknęliśmy przeglądarkę, następnie włączyliśmy ją jeszcze raz i produkt nadal w koszyku się znajdował. Najprawdopodobniej opisana przez Ciebie kwestia spowodowana jest ustawieniami Twojej przeglądarki.
     
  5. fido

    fido Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Dziękuje za odpowiedź

    Sprawdziłem to na trzech różnych przeglądarkach.FIREFOX(udział w rynku tylko 15%)(nowo zainstalowany) - koszyk działa

    INTERNET EXPL(microsoft edge - udział w rynku ok.11%) - -koszyk znika
    Chrome.(udział w rynku ok.58%)na dwóch różnych komputerach....i nadal koszyk znika.

    Żeby doprecyzować chodzi mi o koszyk który jest dla NIE zalogowanego klienta.
    Może my mamy coś źle ustawione na naszej stronie sklepu???
    Pozdrawiam
     
    Ostatnia modyfikacja: 12 Lipiec 2017
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @fido sprawdziliśmy kwestie zapamiętywania ciasteczek dla koszyka w Chrome 59 i faktycznie produkty nie są zapamiętywane po ponownym uruchomieniu przeglądarki. Wystawiłem zgłoszenie do kierownika produktu (numer sprawy: FEEDBACK-1199). Sprawdzimy to dokładniej. Dodatkowo zweryfikujemy jaka jest ustawiona ważność dla ciasteczek w koszyku (przez ile dni powinny być zapamiętywane według obecnych ustawień).

    Wrócę tutaj do tematu na forum, gdy uzyskam informacje zwrotne na te tematy.
     
  7. fido

    fido Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    ok.Dziękuję i czekam na rozwiązanie problemu.
    Pozdrawiam
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Zgłoszenie zostało przekazane do producenta oprogramowania (numer sprawy: HOME-330). Czekamy na informacje zwrotne od niego. Proszę o cierpliwość. Wrócę tutaj do tematu, gdy uzyskam informacje zwrotne.
     
    Ostatnia modyfikacja: 17 Lipiec 2017
  9. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Ciasteczko (cookie) odpowiedzialne za sesje jest tzw. sesyjne i musi pozostać sesyjne, w przeciwnym wypadku np. nie wylogowałoby użytkowników przy zamknięciu przeglądarki. Także nie będziemy tego poprawiać/zmieniać.
     
  10. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Czemu tedy w Firefoxie działa?
     

Poleć forum znajomym