witam, chciałbym włączyć u siebie w sklepie www.sklep.almatrend.pl ecommerce w google analytics. Mam podstawowy kod analytics ale potrzebuje dokładniejszych analiz. Znalazłem takie coś ale nadal wiele mi to nie mówi: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-wstawic-kod-google-analytics-typu-e-commerce czy mam coś podstawiać w te wartości? np ID zamówienia?
@almatrend artykuły na ten temat są trochę przestarzałe. Aby aktywować analitykę e-commerce w sklepie, należy skorzystać z integracji wbudowanej: konfiguracja --> integracje --> inne --> Google Analytics. Tutaj aktywujemy integrację, podajemy kod Analyticsa (silnik Universal Analytics), uruchamiamy Enhanced Ecommerce i zapisujemy ustawienia. Nie ma konieczności podawania żadnych dodatkowych kodów. Tak wykonana konfiguracja będzie ściągać dane z transakcji do GA (testowałem to kilka dni temu). Pamiętaj o aktywowaniu e-commerce po stronie GA i fakcie, iż dane mogą być przesłane do GA nawet po kilkunastu godzinach
na infolinii analytics powiedzieli żeby w analytics włączyć tylko zwykłe ecommerce i takie włączyłem. Nie enhanced. To jak ustawić? Jak to dzisiaj zapisze to dane w analytics pojawią się tak jak napisałeś z dużym opóźnieniem?
PiotrekZ, skoro jest już w clickshopie domyślna zakładka do konfiguracji Analytics, to czy zaktualizujecie kod śledzenia do nowej zalecanej asynchronicznej formy (plik gtag.js)? https://support.google.com/analytics/answer/1008080 https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gtagjs/
Wystawiłem zgłoszenie na aktualizacje artykułu pomocy, aby proces włączania analityki ecommerce został wyjaśniony na podstawie wbudowanej integracji w Panelu sklepu. Numer zgłoszenia: DOKP-2716.
@almatrend dane w Analyticsie zawsze pojawiają się z opóźnieniem (poza raportami w czasie rzeczywistym). W kwestii standardowego e-commerce - wykonam odpowiedni test i sprawdzę jak Analytics zbiera dane przy wyłączonym Enhanced ecommerce (może to potrwać kilka dni). @abc1 zgłosiłem to do naszych programistów, jak będę miał odpowiedź to dam znać w tym wątku. Numer zgłoszenia - ECOM-797
I ja także potwierdzam, że artykuł jest w trakcie realizacji. Czekamy na potwierdzenie i dopiero dokonamy zmian.
@almatrend dane dotyczące e-commerce są zaciągane poprawnie do GA BEZ włączonej opcji Enhanced Ecommerce, ale i tak bym ją włączył - daje dostęp do fajnych raportów (np. analizy ścieżki zakupowej) nic na tym nie tracisz, a możesz zyskać.