ROZWIĄZANE włączenie ecommerce w analytics

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika almatrend, 22 Styczeń 2018.

  1. almatrend

    almatrend Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
  2. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @almatrend artykuły na ten temat są trochę przestarzałe. Aby aktywować analitykę e-commerce w sklepie, należy skorzystać z integracji wbudowanej: konfiguracja --> integracje --> inne --> Google Analytics.

    Tutaj aktywujemy integrację, podajemy kod Analyticsa (silnik Universal Analytics), uruchamiamy Enhanced Ecommerce i zapisujemy ustawienia. Nie ma konieczności podawania żadnych dodatkowych kodów. Tak wykonana konfiguracja będzie ściągać dane z transakcji do GA (testowałem to kilka dni temu). Pamiętaj o aktywowaniu e-commerce po stronie GA i fakcie, iż dane mogą być przesłane do GA nawet po kilkunastu godzinach ;)
     
  3. almatrend

    almatrend Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    na infolinii analytics powiedzieli żeby w analytics włączyć tylko zwykłe ecommerce i takie włączyłem. Nie enhanced. To jak ustawić? Jak to dzisiaj zapisze to dane w analytics pojawią się tak jak napisałeś z dużym opóźnieniem?
     
  4. abc1

    abc1 Użytkownik

    Wiadomości:
    58
    Docenione treści:
    4
  5. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Wystawiłem zgłoszenie na aktualizacje artykułu pomocy, aby proces włączania analityki ecommerce został wyjaśniony na podstawie wbudowanej integracji w Panelu sklepu. Numer zgłoszenia: DOKP-2716.
     
  6. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @almatrend dane w Analyticsie zawsze pojawiają się z opóźnieniem (poza raportami w czasie rzeczywistym). W kwestii standardowego e-commerce - wykonam odpowiedni test i sprawdzę jak Analytics zbiera dane przy wyłączonym Enhanced ecommerce (może to potrwać kilka dni).

    @abc1 zgłosiłem to do naszych programistów, jak będę miał odpowiedź to dam znać w tym wątku. Numer zgłoszenia - ECOM-797
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    I ja także potwierdzam, że artykuł jest w trakcie realizacji. Czekamy na potwierdzenie i dopiero dokonamy zmian.
     
  8. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @almatrend dane dotyczące e-commerce są zaciągane poprawnie do GA BEZ włączonej opcji Enhanced Ecommerce, ale i tak bym ją włączył - daje dostęp do fajnych raportów (np. analizy ścieżki zakupowej) :) nic na tym nie tracisz, a możesz zyskać.
     

Poleć forum znajomym