1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Wygasanie domeny, rezygnacja

Dyskusja w 'Domeny' rozpoczęta przez użytkownika cbzo1234, 22 Wrzesień 2016.

  1. cbzo1234

    cbzo1234 Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    1
    Dzień dobry. Korzystałem kiedyś w home.pl z dwóch domen .pl i .org
    Kupowałem je chyba przeważnie na jakiś promocjach (pl za 0 złotych)(org za 11 złotych chyba) Domena pl już wygasła. (potwierdzone od supportu) nie mam dostępu do konta, nie mogę również opłacić faktury która wynosiła coś około 90 zł, którą miałem na mailu. Do wygaśnięcia domeny .org jest jeszcze trochę czasu, z tym, że faktura za domenę .org jest 4 razy większa i chyba dalej rośnie. Czy aby zakończyć korzystanie z usługi (domeny .org) muszę po prostu poczekać tak jak w przypadku domeny .pl aż wygaśnie? Proszę o pomoc.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 538
    Docenione treści:
    324
    Tak, brak płatności (zignorowanie powiadomień) spowoduje wygaśnięcie i usunięcie usługi. Dla poszczególnych typów domen, możesz faktycznie otrzymać powiadomienia na których kwota będzie rosła. To nie jest nasza opłata, a opłata wynikająca z cyklu życia i opłat jakie narzuca operator (zarządca) danej końcówki, np. dla domen globalnych typu .org pojawia się opłata reaktywacji rzędu 500 zł.

    Jeśli więc świadomie rezygnujesz, ignoruj. Jeśli jednak potrzebujesz jakiś informacji ekstra, daj znać w PW postaram się pomóc o ile brak autoryzacji nie przeszkodzi.
     
    cbzo1234 lubi to.
  3. cbzo1234

    cbzo1234 Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    1
    Przepraszam, ale chyba nie mogę napisać do Pana wiadomości prywatnej.
    Czyli w skrócie:
    1.Nie chcę już korzystać z domeny
    2.Nie płacę faktury
    3.Czekam aż domena wygaśnie, faktury zostają anulowane i nie będę musiał wnieść opłaty

    Chcę aby ktoś mi to wyjaśnił dokładnie, ponieważ to jest już kwota rzędu 500 złotych i pewnie dalej będzie rosła, więc pomimo iż nie chce korzystać już z tej domeny wolę zapłacić te 500 złotych teraz niż później po doliczeniu jeszcze jakiś odsetek 1000 złotych.
     
  4. cbzo1234

    cbzo1234 Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    1
    Tak czy inaczej dziękuję za pomoc, jest Pan jedyną osobą z BOK'u która w "normalny" sposób odpowiedziała mi na moje pytanie. Jeszcze raz dziękuję!
     
    Mariusz lubi to.
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 538
    Docenione treści:
    324
    Nie martw się, jako pracownicy firmy mamy swoje "lojalki" na takie sytuacje, ale oczywiście nie namawiam do podawania.

    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/cykl-zycia-domen-czyli-kiedy-domena-powroci-do-puli-nazw-wolnych/
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/z...-mojej-domeny-czy-moge-ja-jeszcze-przedluzyc/

    Rzuć okiem na cykl życia domeny, jeśli została już doliczona opłata reaktywacyjna, gorzej już nie będzie. Zostaje więc czekać i ryzykować albo opłacić i przedłużyć. Kwestia czy po prostu domena jest warta tej ceny. Opłaty reaktywacyjne dla domen globalnych są najwyższe (mogą nieco różnić się w zależności od operatora). Jeśli dobrze pamiętam ceny mocno skoczyły rok temu i na to wpływu nie mieliśmy większego.
     
    LorK i cbzo1234 lubią to.

Poleć forum znajomym