1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Wysyłanie do grupy - odbija mi poczte z trzech adresów

Dyskusja w 'Obsługa skrzynki e-mail w starej Poczcie home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Robson, 7 Czerwiec 2015.

  1. Robson

    Robson Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    organizujemy klasowe spotkanie idzie jak po grudzie bo odbija mi poczte z trzech adres, dwa z nich w domenie poczta.onet.pl, jeden to vp.pl. Sprawia mi to kłopot bo żeby wysłać do tych trzech adresów muszę się logować na swoja poczte na wp.pl - czy można to jakoś naprawić, poprawić - żeby wiadomość wysyłana na kilka adresów szła do wszystkich?
    Pozdrawiam.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 538
    Docenione treści:
    324
    Potrzebowalibyśmy trochę więcej informacji, np. jaki komunikat zwrotny wraca do Ciebie?

    Z treści maila zwrotnego, mailer deamon lub failure notice, powinniśmy dowiedzieć się co się dzieje. Jeśli taka wiadomość nie wróciła, możliwe że poczta wpadła po prostu do SPAMU.

    Możemy zwiększyć nieco wiarygodność nadawcy, dodając SPF:

    w Panelu www.panel.home.pl kliknij Usługi --> kliknij w nazwę domeny --> konfiguracja usługi (pod spodem) a następnie na górze ekranu Rekordy domeny. Dodaj nowy rekord, typ TXT, adres hosta podaj nazwę swojej domeny np. moja-domena.pl a w głównej wartości rekordu wprowadź wartość, którą podesłałem Ci w prywatnej wiadomości. Wszyscy możecie także dodać taki rekord, wpisując wartość:

    v=spf1 ip4:XX.XX.XX.XX a mx
    gdzie X oznacza adres IP serwera, do którego podpięta jest domena. Adres IP można sprawdzić klikając np. Menu Start --> Wyszukaj programy i pliki, wpisujemy cmd a następnie w nowym oknie wpisujemy: ping serwer123456.home.pl

    Statystyka badania ping dla XX.XX.XX.XX

    Więcej o SPF znajdziecie także w naszej dokumentacji: kliknij tutaj
     
  3. Robson

    Robson Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    0
    Oto treść zwrotnej wiadomiści gdzie są trze adresy do których poczta nie poszła i ten sam niżej wymieniony tekst:
    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    <..........adres e-mail.......>: 550 5.7.1 Mail does not comply with the documentation RFC5322
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 538
    Docenione treści:
    324
    Mariusz lubi to.
  5. Robson

    Robson Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    0
    Ok. W danych kontaktowych zamiast wpisanego domyślnie adresu e-mail w polu imię i nazwisko wpisałem swoje dane - czy to mogło być przyczyną odrzucenia wiadomości?
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 060
    Docenione treści:
    300
    @Robson: w wiadomości musiał być podany poprawny adres e-mail oraz nazwa nadawcy. Można to wykonać tworząc odpowiedni profil poczty w webmailu. Bez tego wysyłane wiadomości nie spełniały wymogów zewnętrznych dostawców poczty.
     
    Ostatnia modyfikacja: 9 Czerwiec 2015
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 538
    Docenione treści:
    324
    System OX na którym bazuje Nowa Poczta, ma swoje wymagania dot. konfiguracji. Podobnie jest przy tworzeniu/konfiguracji konta w kliencie poczty, np. Outlook. Podajesz nazwę, imię i nazwisko (opcjonalnie) oraz adres e-mail, a potem dalszą konfigurację konta.

    Konta zakładane na serwerze, mogą mieć wiele konfiguracji o czym mam nadzieję przekonasz się w miarę korzystania z naszych usług, a także wykorzystasz te możliwości. Dużo zależy od tego jaki posiadasz typ usługi i jakie masz preferencje dot. konta, np. jedna skrzynka e-mail może pracować w wielu domenach, dzięki czemu nie musisz się logować ponownie.

    Edycja profilu, czyli ustalenie adresu e-mail oraz nazwy nadawcy jest niezbędna dla każdej nowo utworzonej skrzynki, oczywiście pod warunkiem że chcesz korzystać z poczty w przeglądarce. Daj znać czy w/w konfiguracja rozwiązała problem.
     
  8. Robson

    Robson Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    0
    Pomogło, Super, Dziękuję.
    Pozdrawiam.
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 538
    Docenione treści:
    324

Poleć forum znajomym