1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Wysyłka pobraniowa tylko do pewnej kwoty

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika MałgorzataK, 12 Październik 2015.

  1. MałgorzataK

    MałgorzataK Bystrzak

    Wiadomości:
    62
    Docenione treści:
    5
    Witam
    Czy można ustawić pułap cenowy, do którego realizowana jest przesyłka pobraniowa?
    Przykład: Mam formę dostawy Poczta Polska, metody płatności: przelew, e-płatność i gotówka (pobranie).
    Mogę ustawić maksymalny koszt przesyłki, ale będzie on dotyczył wszystkich metod płatności.
    Jeśli klient zamówi i za 1000 zł ale zapłaci przelewem - nie ma problemu, realizuję zamówienie. Natomiast nie chciałabym "naciąć" się na nieuczciwych klientów i uniknąć sytuacji wysyłania za pobraniem zamówienia o wartości 1000 zł, po czym klient nie odbiera i po 2 tygodniach paczka wraca.
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Ja bym to zrobił dodając nową formę dostawy, w jednej zostawiając przelew w drugiej płatność przy odbiorze i tu dać limit.
    Można przecież dać forma dostawy: Poczta - Płatność przelewem i Poczta - Płatność przy odbiorze.
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @MałgorzataK @TheL rozwiązanie jest proste. Tworzysz dostawę Poczta Polska i ustawiasz formę płatność tak jak to opisałaś.

    Przy czym przy opcji Pobranie masz takie pole jak + X zł które może być także + X procent.

    Czyli przy zamówieniu i przelewie, klient płaci np. stałe 12 zł, a przy pobraniu 12 zł + X% wartości zamówienia.

    333.png
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Przepraszam Cię, to jest oczywiście rozwiązanie no limit. Jeśli chodzi o ograniczenie kwoty zamówienia, tak jak napisał @TheL wymagane będzie utworzenie kilky tych samych form dostawy, przypisując im różne systemy płatności a co za tym idzie limity i koszty.
     
  5. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    @MałgorzataK, @Grzesiek - podane przeze mnie rozwiązanie działa całkiem sprawnie i wygląda też dobrze :)
     
    Grzesiek lubi to.
  6. sklep123123

    sklep123123 Uczestnik

    Wiadomości:
    25
    Docenione treści:
    3
    @TheL A jak dodać nową formę dostawy (dla kuriera) zintegrowaną z apaczką? Nie da się? raczej nie...

    Poza tym ostrożnie z tym ograniczaniem kwoty pobrania, gdyż na 90% prawo tego zabrania. Ale dla uzyskania 100% pewności trzeba by to sprawdzić.
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @sklep123123 powielanie zintegrowanych form dostawy z zachowaniem integracji czeka na wdrożenie podczas jednej z aktualizacji, myślę że to kwestia kilku tygodni. Konkretów nie posiadam, ale jest na samym szczycie listy najlepszych pomysłów. Obserwuj https://pomoc.home.pl/section/komunikaty.

    Co do przepisów prawa, sugeruję w Google wpisać: Czy sprzedawca musi udostępnić płatność za pobraniem? W wynikach wyszukiwania wskazane jest że do 2014 roku obowiązywał przepis wskazujący że nie, ale nie może wymagać od klienta opłacenia usługi przed jej wykonaniem. Czyli opcja za pobraniem była nijako obowiązkowa. Od 2014 roku przepisy miały ulec zmianie i taka forma płatności nie jest obowiązkowa.

    Nie mniej przekazuję te w/w informacje jako użytkownik forum, nie jest to stanowisko home.pl, ani też pełna interpretacja przepisów prawa. W tym zakresie sugeruję konsultacje, np. z Rzetelny Regulamin do którego otrzymujecie jako użytkownicy sklepów kupon rabatowy lub prawnikiem.
     
  8. sklep123123

    sklep123123 Uczestnik

    Wiadomości:
    25
    Docenione treści:
    3
    Potwierdzam. Pamięć ma zawiodła mnie. :) Czekam więc na obiecane przez Grześka zmiany :)
     

Poleć forum znajomym