ROZWIĄZANE Wysyłka potwierdzenia zamówienia

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika glowatka, 31 Marzec 2016.

  1. glowatka

    glowatka Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Otrzymuję od klientów ostatnio informację, że nie otrzymali maila potwierdzającego złożenie zamówienia. Po kilku powtarzających się telefonach i mailach sprawdziłem to dzisiaj i potwierdzenia otrzymałem. Czy mieliście coś takiego ostatnio? Gdzie znajduje się ustawienie w panelu umożliwiające wybranie adresatów poszczególnych maili ze statusami zamówień?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Konfiguracja --> Administracja --> Historia wysyłek, tu sprawdzić jakie wiadomości wychodzą ze sklepu.
    Dodatkowo warto pamiętać, aby w Konfiguracja --> Ustawienia podstawowe --> Ustawienia e-mail, wprowadzić konfigurację SMTP a nie Mail (u Ciebie z tego co widzę w logach jest ok).

    Jeśli na adres e-mail który skonfigurowałeś w sklepie, nie otrzymałeś żadnego powiadomienia typu Mailer Deamon czy Failure notice, oznacza to w praktyce, że wiadomość została wysłana prawidłowo. Pytanie do administratora serwera, gdzie wiadomość dotarła: czy jest to skrzynka odbiorcza, czy inny folder (np. przekierowanie za pomocą reguły) czy po prostu trafiła do folderu SPAM (zabezpieczenia zewnętrzne).

    Jeśli masz jakieś konkretne przykłady: adres odbiorcy, datę i godzinę, możesz podesłać to w wiadomości prywatnej do nas, lub przy okazji rozmowy z BOK, poprosić o sprawdzenie w logach co stało się z tą wysyłką (będziemy widzieli wszystko do momentu odebrania wiadomości przez zew. serwer, dalej, co stało się z wiadomością, możesz ustalić z operatorem docelowym lub przekazać informację swojemu Klientowi).

    Aby jednak nie komplikować sprawy polecałbym w pierwszej kolejności polecić sprawdzenie folderu SPAM. Polecamy także na stronach informacyjnych, np. w ostatnim kroku złożenia zamówienia (można to m.in. edytować we frazach --> Konfiguracja języka sklepu) dodać zdanie, np.: Dziękujemy za złożenie... (...) pamiętaj, jeśli nie otrzymałeś wiadomości e-mail z prośbą o potwierdzenie zamówienia, sprawdź zawartość folderu SPAM. Takie sytuacje zdarzają się.

    Oczywiście pozostajemy w kontakcie.
     
  3. michalhockey

    michalhockey Opiekun

    Wiadomości:
    174
    Docenione treści:
    44
    Ja z kolei usunąłem potwierdzenie zamówienia (nie jest to potrzebne, gdy klient już kliknie w przycisk "Zamów i zapłać"). Wszelkie informacje podane są na stronie końcowej :)
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    W sekcji Konfiguracja --> Sprzedaż --> Zakupy --> Wymagaj potwierdzenia zamówień trzeba to wyłączyć. Szablonu nie trzeba kasować.
     

Poleć forum znajomym