Witam, Otrzymuję od klientów ostatnio informację, że nie otrzymali maila potwierdzającego złożenie zamówienia. Po kilku powtarzających się telefonach i mailach sprawdziłem to dzisiaj i potwierdzenia otrzymałem. Czy mieliście coś takiego ostatnio? Gdzie znajduje się ustawienie w panelu umożliwiające wybranie adresatów poszczególnych maili ze statusami zamówień?
Konfiguracja --> Administracja --> Historia wysyłek, tu sprawdzić jakie wiadomości wychodzą ze sklepu. Dodatkowo warto pamiętać, aby w Konfiguracja --> Ustawienia podstawowe --> Ustawienia e-mail, wprowadzić konfigurację SMTP a nie Mail (u Ciebie z tego co widzę w logach jest ok). Jeśli na adres e-mail który skonfigurowałeś w sklepie, nie otrzymałeś żadnego powiadomienia typu Mailer Deamon czy Failure notice, oznacza to w praktyce, że wiadomość została wysłana prawidłowo. Pytanie do administratora serwera, gdzie wiadomość dotarła: czy jest to skrzynka odbiorcza, czy inny folder (np. przekierowanie za pomocą reguły) czy po prostu trafiła do folderu SPAM (zabezpieczenia zewnętrzne). Jeśli masz jakieś konkretne przykłady: adres odbiorcy, datę i godzinę, możesz podesłać to w wiadomości prywatnej do nas, lub przy okazji rozmowy z BOK, poprosić o sprawdzenie w logach co stało się z tą wysyłką (będziemy widzieli wszystko do momentu odebrania wiadomości przez zew. serwer, dalej, co stało się z wiadomością, możesz ustalić z operatorem docelowym lub przekazać informację swojemu Klientowi). Aby jednak nie komplikować sprawy polecałbym w pierwszej kolejności polecić sprawdzenie folderu SPAM. Polecamy także na stronach informacyjnych, np. w ostatnim kroku złożenia zamówienia (można to m.in. edytować we frazach --> Konfiguracja języka sklepu) dodać zdanie, np.: Dziękujemy za złożenie... (...) pamiętaj, jeśli nie otrzymałeś wiadomości e-mail z prośbą o potwierdzenie zamówienia, sprawdź zawartość folderu SPAM. Takie sytuacje zdarzają się. Oczywiście pozostajemy w kontakcie.
Ja z kolei usunąłem potwierdzenie zamówienia (nie jest to potrzebne, gdy klient już kliknie w przycisk "Zamów i zapłać"). Wszelkie informacje podane są na stronie końcowej
W sekcji Konfiguracja --> Sprzedaż --> Zakupy --> Wymagaj potwierdzenia zamówień trzeba to wyłączyć. Szablonu nie trzeba kasować.