Witam, Korzystał ktoś z YM, bo mam szybkie pytanie. Gdzie najlepiej wkleić kod śledzenia? Wydaje mi się, że w innych integracjach w sekcji <\body> Ja w każdym razie wkleiłem i na razie czekam, czy pojawią się wyniki w statystykach. Ale może ktoś podpowie.
Nie korzystałem, ale jesli pokażesz link do instrukcji jak autor tego oprogramowania tłumaczy jak to zintegrować ze swoja stroną WWW, to powinnismy wiedzieć, gdzie odpowiedni kod wkleic w Click Shopie.
Przetestowałem i działa świetnie. Kod śledzenia podany przy tworzeniu konta na Yandex Metrica wprowadziłem jako jeden z modułów. Czyli: konfiguracja>wygląd>aktywny styl graficzny>moduły dodaj moduł dodanie kodu do modułu dodanie modułu do menu sklepu (nie wiem, czy ma to znaczenie, ale dodałem, go jako pierwszy od góry) Po ok 2 godzinach zaczęły się pojawiać pierwsze statystyki. Porównując z Google Analitics wygląda, że dane sa OK. Przy okazji: Po co mi Yandex Metrica, skoro mam to wszystko w GA? 1. Ciekawość i chęć przetestowania 2. Możliwość zweryfikowania i porównania wyników Google Ananlitic i Yandex Metrici - przydatne np w przypadku spamu polecającego 3. I to jest największy bajer - Session Replay - sami to musicie zobaczyć. W każdym razie polecam i nie zauważyłem negatywnego wpływu na działanie sklepu.
No właśnie tutaj sugerowałbym być bardziej ostrożny. Skrypty zewnętrzne warto umieszczać na dole strony, bo w razie sytuacji kryzysowej, umieszczenie takiego skryptu jako ostatniego w kolejce, pozwala przyspieszyć ładowanie strony WWW. Moją opinię opieram na wiedzy "ze starej szkoły", ale są też osoby, które twierdzą, że jest to przestarzała informacja jeszcze z czasów, gdy skrypt Google Analytics był synchroniczny, a łącza powolne. Warto sprawdzić dokumentację Yandexa, aby dowiedzieć się co oni sugerują.