1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

żądanie potwierdzenia odebrania poczty

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika dzugaj, 13 Marzec 2015.

  1. dzugaj

    dzugaj Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    pod rozwagę twórców konta pocztowego: a może na wzór Outlook-a i innych programów pocztowych wprowadzić możliwość żądania potwierdzenia odebrania poczty?. Takiej funkcji na koncie pocztowym nie mogę znaleźć.
     
  2. koczyA

    koczyA Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Ja Ci wytłumaczę. Jest coś takiego jak potwierdzenie przeczytania i potwierdzenie otrzymania. Ogólnie jeśli korzystasz z poczty na home, to musisz korzystać z tej nowej aplikacji, czyli www.webmail.home.pl i tak, jak wysyłasz wiadomość, to możesz dodać do niej opcję, że chcesz dostać potwierdzenie przeczytania. I takie potwierdzenie wysyła Ci odbiorca wiadomości. Zwykle pojawia się u niego w programie dodatkowe okienko w stylu: powiadom nadawcę o przeczytaniu wiadomości.

    Ale czy takie coś się pojawi, zależy z jakiej aplikacji korzysta odbiorca. Czy jego program to obsługuje. Wiem, że chyba większość kont, typu wp.pl itp. to obsługuje ale musiałbyś sprawdzić.

    Jeśli ktoś do Ciebie wyśle taką wiadomość, to też Ci się okienko pojawi, ale musisz korzystać z nowej poczty, czyli ten webmail.home.pl

    I teraz logujesz się do poczty, www.webmail.home.pl i klikasz Nowa wiadomość czyli Utwórz e-mail, piszesz maila, wskazujesz odbiorcę i po lewej masz taki przycisk więcej (pod nadawcą). Klikasz to i tam jest opcja Żądaj potwierdzeń zwrotnych. I jak to zaznaczysz i ktoś odbierze pocztę w apce, która to obsługuje to jak potwierdzi odbiór ręcznie, dostaniesz wiadomość. To zawsze tak działa.

    A jeśli ktoś do Ciebie pisze wiadomości z takim żądaniem, to musisz wejść w koło zębate, na górze ta ikona od ustawień, klikasz w Ustawienia i potem po lewej Poczta i szukaj sekcji Wyświetlanie i tam jest takie coś: Pokaż żądania potwierdzeń zwrotnych i to zaznaczasz. I wtedy jak ktoś Ci wyśle, to pojawi Ci się okienko że nadawca chce potwierdzenia i klikasz że tak lub nie.

    I jak szukałem w Google to potwierdzenie takie, działa tak samo wszędzie. Że odbiorca zawsze ręcznie potwierdza a ty dostajesz wiadomość że odebrał czy że odczytał. Bo jest jeszcze takie coś jak potwierdzenie dostarczenia, ale to mało kto ma i tak naprawdę to jeśli nie wrócił ci mailer demon że niedostarczono, to zawsze wiesz że dostarczono. A jak coś dzwonisz i ci konsultant sprawdza. Ja na czacie to załatwiłem ale na telefonie też sprawdzają.
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @koczyA wyczerpał temat. Dla doprecyzowania dołączam zrzuty ekranu:

    1. Wysyłanie wiadomości e-mail z żądaniem potwierdzeń zwrotnych: klikasz Utwórz e-mail i po lewej stronie ekranu wybierasz Więcej --> Żądaj potwierdzeń zwrotnych,
    2. Odczytywanie wiadomości e-mail z żądaniem potwierdzeń zwrotnych: klikasz koło zębate, w prawym, górnym rogu ekranu, następnie Ustawienia --> Poczta. W sekcji Wyświetlanie znajdziesz opcję: Pokaż żądania potwierdzeń zwrotnych.

    Funkcjonalność ta, jest dostępna w ramach nowej poczty home.pl, pod adresem www.webmail.home.pl. Nowa poczta uruchamia się także, po wejściu na stronę www.home.pl i kliknięciu przycisku Poczta.

    Poprawne działanie tego typu potwierdzenia, uzależnione jest od aplikacji z której korzysta odbiorca i nadawca wiadomości. Jeśli klient poczty, z którego korzysta odbiorca wiadomości, nie obsługuje tego typu dodatków, niestety, ale nie będziesz w stanie wymusić na nim potwierdzenia odczytania wiadomości.
     

    Załączone pliki:

    • 1.png
      1.png
      Rozmiar pliku:
      31,6 KB
      Wyświetleń:
      1 029
    • 2.png
      2.png
      Rozmiar pliku:
      24,2 KB
      Wyświetleń:
      1 391
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Aby informacja nie zginęła, uzupełniliśmy już naszą dokumentację pomocy.

    Nowy artykuł dot. żądania potwierdzeń zwrotnych, znajdziecie pod adresem:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/potwierdzenie-przeczytania-wiadomosci-e-mail/

    Warto pamiętać, o czym pisałem wcześniej, że tego typu powiadomienia, żądania potwierdzenia zwrotnego czy potwierdzenia odczytania wiadomości, ich działanie, uzależnione jest od funkcjonalności jakie posiada dana aplikacja do obsługi poczty.

    Nowa Poczta home.pl dostępna pod adresem: https://webmail.home.pl obsługuje zarówno możliwość żądania potwierdzeń przeczytania wiadomości jak i ich wyświetlania (w przypadku poczty przychodzącej). Podobnie działa Thunderbird oraz Outlook. Warto o tym pamiętać, gdyż może zdarzyć się sytuacja, w której żaden z naszych adresatów, nie potwierdzi odczytania wiadomości.

    Wg. informacji znalezionych w sieci, samo powiadomienie powinno stosować się z rozwagą i nie korzystać z niego przy każdej wiadomości, a szczególnie wymianie korespondencji z zachowaniem jej ciągłości. W wielu aplikacjach, taki komunikat nie pojawia się jedynie jako dodatkowa informacja, ale często jako wyskakujące okienko. Może to być uciążliwe dla odbiorców wiadomości. Ten temat pozostawiam jednak do oceny samych użytkowników. Zapraszam do korzystania.
     

Poleć forum znajomym