1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE zakupy powyżej stanu magazynowego&zakupy stan mag.0

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika lukoa, 29 Maj 2016.

  1. lukoa

    lukoa Spryciarz

    Wiadomości:
    46
    Docenione treści:
    9
    Witam,
    mam mały dylemat ponieważ jak zapewne w każdym sklepie jest jakiś magazyn, który się kiedyś kończy jeżeli go nie uzupełniamy, albo po prostu posiadamy asortyment w małej ilości.

    Teraz posiadam np:

    produkt dostępny 24h w ilości 4 sztuki
    i
    produkt dostępny 3 dni w ilości 0sztuk

    1) Pierwsza opcja

    Mam zablokowane kupowanie produktów powyżej stanu magazynowego.

    Klient chce kupić jeden i drugi produkt i jest problem bo nie kupi- produkt drugi jest poza stanem magazynowym

    2) Druga opcja

    Odblokuje kupowanie powyżej stanu magazynowego

    Klient może kupić wszystko co chce jednak jak zamówi 5sztuk na produkcie (24h dostępność) to nie zostanie poinformowany o tym że towaru nie ma i nie wie że będzie musiał czekać na niego powiedzmy 3 dni. W tym momencie kupuje tylko 1 sztukę poza magazyn, ale brak da niego informacji o tym że przekroczył stan magazynowy i musi poczekać jakiś czas na skompletowanie zamówienia.

    Można to jakoś ustawić automatycznie żeby podczas zmian w koszyku czas dostawy zmienił się automatycznie na czas np 3 dni- w zależności co ustawię?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W sklepie jest aktywna opcja o której piszesz. Dodatkowo dla każdego stanu dostępności, można ustawić czy można w tym statusie kupować czy nie można. Nawet jeśli ustawimy że dla 0 można kupować to i tak nadrzędną informacją dla kupującego będzie opcja, że nie można kupować ponad stan magazynowy.

    Zwróć uwagę, że w ustawieniach stanów dostępności, jest taki stan jak dostępny na zamówienie czy np. spodziewana dostawa. Można go kupić. Jest to stan który ustawiasz ręcznie dla wybranego produktu i moim zdaniem to jest rozwiązanie. Klient kupuje produkt dostępny na stanie + produkt na zamówienie, wprowadzając liczbę jaka go interesuje.

    Przetestujesz?

    Konfiguracja --> Asortyment --> Stany dostępności.
     
  3. lukoa

    lukoa Spryciarz

    Wiadomości:
    46
    Docenione treści:
    9
    no ok. Wszystko byłoby fajnie gdybym w ten sposób chciał to mieć zrealizowane. Jednak bardziej chodziło mi o to że podczas kiedy mam ustawione tak jak piszesz czyli ustawiam dostępność że jest "na wyczerpaniu" a drugi produkt na zamówienie. Opcja ok. Tylko chciałem zrobić tak że można kupować zawsze ponad stan nawet w tym "na wyczerpaniu" tylko żeby klient był poinformowany o tym że zmieni się czas dostawy i że czas oczekiwania na towar jest np 3 dni. W takim przypadku jak piszesz nie ma tej opcji. Bo albo kupi i nie wie że tego nie ma, albo nie kupi bo będzie ponad stan. Brak zmiany czasu dostawy i brak informacji że może kupić ale czas dostawy się wydłuży bo w tej opcji przekroczył stan, ale kupić może.
    W wielkim skrócie, żeby było jasno- chciałbym aby można było kupować zawsze, jednak po wyczerpaniu magazynu automatycznie nie zmienia mi się czas dostawy na dłuższy a po dodaniu na magazyn, czas nie zmienia się ponownie na 24 godzin np. Podczas robienia zakupów klient nie jest informowany o tym że przekroczył ilość i jest nieświadomy tego że czas się wydłuży. Brak takiego właśnie czegoś
     

    Załączone pliki:

    • sklep.jpg
      sklep.jpg
      Rozmiar pliku:
      18,2 KB
      Wyświetleń:
      529
    Ostatnia modyfikacja: 30 Maj 2016
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Na chwilę obecną widzę 2 opcje: dodatkowy moduł w koszuku, np. w 1 i 2 kroku (albo we wszystkich) informujący, że w przypadku zakupu produktów w statusie np. na wyczerpaniu/przewidywana dostawa czas realizacji zamówienia może wydłużyć się np. do 5 dni.

    Druga opcja: statusy dostępności mogą mieć elementy graficzne... czyli wstawiamy ikonę: Spodzewana dostawa, czas realizacji do 5 dni. (W formie obrazka).

    Przekazałem pytanie do Przemka, naszego opiekuna sklepów, może wymyśli nam jakieś inne rozwiązanie.
     
  5. lukoa

    lukoa Spryciarz

    Wiadomości:
    46
    Docenione treści:
    9
    Głównym problemem jest to że podczas robienia zakupów powyżej stanu magazynowego nie można ustawić w żaden sposób żeby zmienił się czas dostawy widziany przez klienta w koszyku. Gdyby to było w jakiś sposób możliwe to rozwiązuje cały problem. Nawet jak gdybym ustawił opcję drugą jak piszesz, to i tak podczas obecności klienta w samym koszyku dalej będzie widniał stan jak normalnie czyli 24godziny. Chciałbym, żeby to było tak, iż po przekroczeniu stanu magazynowego zmienił się czas dostępności automatycznie bo przekroczono stan magazynowy. Czyli reasumując- mamy w panelu admina możliwość zmiany automatycznej co do stanu magazynowego -na wyczerpaniu, średnia ilość itd i wystarczyło by dodać drugą tabelę w której wpisujemy na jaki czas ma się zmienić wysyłka jak się ustawi automatycznie że jest brak towaru.
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak. Twoja sugestia jest ciekawa, ale widzę w niej inne ograniczenia... jakie? np. to, że jeden towar w statusie brak możesz domówić w 2 dni, a inny w 7. Rozumiesz? Rodzi to kolejne problemy jak rozdzielić brak dla 2 dni, od braku dla 7 dni.

    W tej chwili obsługa jest w pełni manualna, oznacza to że sam decydujesz o czasie dostawy jak i "specjalnym" stanie dostępności. W sekcji Konfiguracja --> Asortyment, zaznaczasz checkboksem produkty i wykonujesz działanie masowe, zmieniasz stan i czas. Wg. uznania. Jeśli dobrze pamiętam CSV też posiada te pola.

    Zautomatyzowanie tego rozwiązaniem jakie wskazałeś (jest logiczne) spowoduje że dopóki wszystko domawiasz w 2 dni, działa. Ale jeśli jeden produkt dojedzie do Ciebie dopiero po 5 dniach, wrócisz na forum i zgłosisz problem/sugestie.

    Przekażę to dalej, niech kierownik myśli jak to ewentualnie rozgryźć :D

    jeśli jednak dla produktu na zamówienie/przewidywana dostawa/cokolwiek ustawimy czas np. 7 dni, to wtedy w koszyku w 3 kroku masz info że dostawa 7 dni (lub inny najdłuższy termin dla kupionych produktów). Więc zostaje Ci tylko zadbać o ustawienie odpowiedniego czasu na produkcie.
     
    Ostatnia modyfikacja: 31 Maj 2016
    lukoa lubi to.
  7. lukoa

    lukoa Spryciarz

    Wiadomości:
    46
    Docenione treści:
    9
    no w sumie masz rację-o tym nie pomyślałem. Ale to może pójdzie chociaż w bardziej prosty sposób to zrobić, że kiedy kupuje ponad stan magazynowy to niech wyskakuje ta informacja o tym że kupuje ponad stan magazynowy i czas dostawy może ulec zmianie. W tej chwili jest tak że można kupować wszystko (nawet ponad stan) bez takiej informacji, albo jak jest informacja to już nie można kupować (bo przekroczyłeś stan magazynowy). Takie to troszkę mało logiczne:confused:
     
    Grzesiek lubi to.
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak. To słuszna uwaga. Zapomniałbym o tym. To teraz odpoczynek i zapraszam do wzięcia udziału w konkursie!
     
  9. jjjaskola

    jjjaskola Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Podpinam się pod problem, zgłaszałem go wielokrotnie ale nadal nic się w tym temacie nie zmieniło .
    Czy rzeczywiście tak trudno to zmienić- działa to w innych sklepach a tutaj nie.
    Chce dać możliwośc zakupu klientom ponad stan magazynowy produktów na zamówienie - niestety klient nie otryzmuje informacje, że czas dostawy się wydłuży, druga sprawa- ja nie wiem - jeżeli klient kupił więcej produktów niż na stanie - ile tych porduktów było - jest to bardzo uciążliwe bo wielokrotnie trzeba tłumaczyć klientom że muszą dłużej poczekać niż 3dni ponieważ kupili ponad stan mgazynowy.
    Rozwiązałem to jedynie doraźnie - przy produkcie jest infromacja ile jest na stanie- a przy finalizacji koszyka informacja że jeśli kupił ponad stan termin realizacji się wydłuży- jednak powinno to być lepiej rozwiązane jak w innych sklepach.
    Z tym podglądem do stanu też jest uciążliwe- załóżmy mam na stanie 3szt produktu klient kupił 5 - stan się zeruje a ja nie mam pojęcia ile ich miałem do czasu jeśli fizycznie nie sprawdzę.

    Po raz kolejny proszę o interwencje w tym temacie.

    Pozdrawiam
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @LukaszC możesz sprawdzić czy jakieś zgłoszenie w tym temacie nie zostało już przez nas przekazane? To popularny temat z tym stanem magazynowym.
     

Poleć forum znajomym