1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Zmiana podpisu, z poziomu konta administracyjnego

Dyskusja w 'Sugestie i zgłoszenia' rozpoczęta przez użytkownika LorK, 10 Kwiecień 2016.

  1. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    Skoro konto administracyjne może zmieniać ustawienia autorespondera / przekierowań dla kont mu podległych, to czemu nie ma możliwości zmiany stopki (podpisu) w emailach?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    :) @LorK podpis wiadomości e-mail jest zazwyczaj elementem profilu konta a więc dodatkiem, który wkleja się do wysłanej wiadomości e-mail (zamiast ręcznego wpisywania tekstu) dodatkowo w zależności od wybranej aplikacji jest powiązany np. z danymi kontaktowymi nadawcy. Profil jest konfigurowany w kliencie poczty, a nie na serwerze (oczywiście inaczej będzie to nieco wyglądało np. gdy mamy do czynienia chociażby z Exchange i pełną synchronizacją, zresztą sam Office 365 oferuje takie dodatki, ale i mechanizm działania kont jest znacznie bardziej rozbudowany).

    W starej poczcie home.pl tworzyliśmy profile poczty, zawierające nazwę oraz adres e-mail nadawcy (wybrany z listy adresów przypisanych do konta) oraz podpisu. W nowej poczcie podpis, adres nadawcy i nazwa konta to 3 niezależne konfiguracje, dzięki czemu zwiększyła się funkcjonalność i możliwość wyboru. Czyli jest ustawieniem wewnętrznym Twojego nie tyle co konta, co programu w którym skonfigurowałeś jego profil (dane o koncie e-mail i nadawcy).

    Autoresponder jest funkcjonalnością całego konta a w zasadzie skryptem/mechanizmem działającym np. na serwerze czy w programie pocztowym, którego zadaniem jest wysyłać wiadomości zwrotne. Treść wiadomości nie ma znaczenia, liczy się fakt, że pojawia się wiadomość na serwerze i serwer odpowiada za użytkownika (lub program pocztowy, w zależności gdzie autoresponder działa).

    Tworząc dokumentację pomoc.home.pl konfigurowałem kilkanaście programów i jeszcze nigdy nie spotkałem się z tym aby autoresponder był powiązany z profilem konta, ale nie wykluczam, że pewnie można skonfigurować go dla wybranego aliasu. Piszę o tym dlatego, że gdyby istniało powiązanie, wtedy z pewnością i podpis byłby wyciągnięty do funkcjonalności serwera. A pamiętaj, że podpis mógł być ustawiony w programie pocztowym i niekoniecznie synchronizowany z serwerem.

    Mam nadzieję, że ten zbiór kilku informacji pozwoli Ci samemu odpowiedzieć sobie dlaczego tak to działa.

    Ale sugestię przekażę, z ciekawości.
     
  3. viktoria

    viktoria Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Ja też nie widzę sensu takie funkcjonalności. Jak się domyślam podpis ustawiony na serwerze miałby go dodawać automatycznie na koniec każdej wysłanej wiadomości.
    I teraz jak ktoś sobie ustawi w programie pocztowym to serwer będzie wysyłał w takiej formie:
    ------
    Podpis programu pocztowego
    ------
    Podpis Serwera

    czyli bez sensu
    Do tego koszmar kodowania podpisu. Jak by miał być tylko tekstowy to spoko ale klient zawsze chce mieć logo i teraz jak dołączane. Każdy program pocztowy inaczej traktuje zdjęcia nie udało mi się stworzyć podpisu z obrazkiem który działa na wszystkich programach mailowych. Więc w rzeczywistości tworzymy działający podpis na programie w którym pracuje klient (najczęściej outlook)i liczymy że nikt nie zwróci mu uwagi że nie widać zdjęcia w podpisie. Co mi przypomina historię litery J która się pojawia w każdym innym programie pocztowym jak wyślemy z Outlooka emotkę :) . Pozdrawiam
     
    Ostatnia modyfikacja: 11 Kwiecień 2016
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli chodzi o sens, to wiadomo, potrzeba rodzi pomysł, więc jest to zrozumiałe.

    Z drugiej strony, co też staram się przekazywać innym, jeśli firma rozwija się, oczekuje bardziej złożonych... przepraszam, rozbudowanych narzędzi, to pomijając rozwiązania alternatywne, warto rozważyć całkowitą zmianę systemu, np. Office 365 który nie tylko oferujemy ale i wdrażamy w firmie Klienta.

    To nie jest kwestia tego że obecny system wykazuje ułomność, co znak, że proponowane rozwiązanie jest niewystarczające. W końcu trudno powiedzieć, aby mały bagażnik miejskiego auta był zbyt mały, skoro zdecydowaliśmy się na takie auto. Zwiększają się potrzeby, trzeba zmienić auto... albo dokupić przyczepę :)

    Co do elementów graficznych w wiadomościach e-mail, sporo w sieci pisze się o tym że wiadomość przede wszystkim powinna być uporządkowana. Wbrew pozorem, bardzo dużo ludzi nadal ceni sobie możliwość wysyłania samego tekstu (bez html) ze względu na czas, transfer czy gwarancję, że wiadomość dotrze i wyświetli się poprawnie. Dużo osób korzysta z różnych narzędzi do blokowania zbędnych elementów strony, często wyłącza np. ładowanie obrazów.

     
    Ostatnia modyfikacja: 11 Kwiecień 2016
  5. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    @Grzesiek - dziękuję za obronę mojego stanowiska w czasie gdy nie byłem obecny ;)

    @viktoria - źle mnie zrozumiałaś.

    Zupełnie nie o to mi chodziło :) Chodziło mi o to, że mam możłiwość edycji autorespondera każdego konta na serwerze (ale@domena, zbigniew@domena2...) ale nie mam możliwości edycji ich stopek czy nazw wyświetlania. Muszę prosić każdego z osobna by zmienił lub samemu się zalogować (ale wtedy znów powstaje problem z tym, że muszę znać hasło EWENTUALNIE dojazd do klienta, wpisanie hasła przez klienta i dopiero zmiana).

    Nie chcę doklejać nic, chciałbym mieć możliwość edycji kilku parametrów więcej dla konta. Nie chodzi mi też o rozwiązanie typu Exchange, gdzie można takie rzeczy robić globalnie a respondera ustawić z Outlooka. Pytanie brzmi czy do tego "miejskiego autka" da się dodać "pewne udogodnienia" :)
     

Poleć forum znajomym