1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Zmiana promocji dla wariantów produktów (obsługa magazynu)

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Kamil, 24 Listopad 2015.

  1. Chcąc ustawić promocję na dany produkt (np. -10%) zmieniona cena dotyczy tylko produktu podstawowego, natomiast przy wariantach tego produktu trzeba ją ustawiać ręcznie. Jest to o tyle uciążliwe, że przy produktach posiadających 160 wariantów zajmuje to sporo czasu a do tego po minięciu okresu promocji na powrót trzeba ustawiać cenę manualnie.

    Czy jistnieje jakaś opcja służąca do objęcia promocją także wariantów produktu?
     
  2. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
  3. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    @Mariusz Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że pod koniec roku będzie większa aktualizacja z promocjami, kuponami, etc. Czy coś na ten temat wiadomo?

    Bo na razie nawet głupią promocję na 120 torebek muszę wyklikać 120 razy zamiast wpisać torebka i zaznaczyć wszystkie.

    No i oczywiście to, o czym pisze Kamil - brak możliwości nadania % rabatu na produkt.

    Kupon rabatowy się nie sprawdza, bo nawet gdyby chciało mi się dodawać kupon rabatowy na każdy produkt z wariantami, to:
    1) klientowi nie chciałoby się przekopywać przez 50 czy 100 kuponów, żeby znaleźć swój konkretny
    2) nie da się połączyć 2 kuponów w jednym zamówieniu (czyli 2 promocyjnych produktów)
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Wszystko jest zależne od tego w jaki sposób ustawiałeś ceny produktów i wariantów oraz jaki był cel zastosowania wariantów. CSV ani Click Studio nie pomogą w tym.

    Przyjmujemy że warianty z obsługą magazynu, są zwykle stosowane gdy mamy konkretne produkty ale też gdy np. kompletujemy chociażby komputer. Bez magazynu, kiedy np. tworzymy coś na zamówienie.

    Jeśli ceny wariantów były wprowadzane na sztywno, każdy wariant jest osobną pozycją, która będzie podlegała rabatowi. Rabat ten nadajesz pojedynczo dla każdego wariantu. Jeśli jednak korzystałeś z reguł czyli obsługi bez magazynu, wtedy podajesz cenę bazową produktu + dodatkowa kwota za wariant np. koszulka L 10 zł + 5 zł rozmiar XXL. Nadając promocję koszulce, np. - 2 zł, obniżasz cenę L 10 na 8, a XXL z 15 na 13 zł.
    Odpowiadając na pytanie jak to zmienić, nie da się zrobić tego łatwo.

    Asortyment --> Produkty, w filtrach wybierasz Pokaż warianty. Będą pogrupowane a więc możesz zaznaczyć po kilka wariantów na raz i z rozwijanego menu wybrać Zmień cenę zmieniając cenę (ale nie nadając promocji) np. wpisujesz 10 zł i wszystkie zaznaczone warianty kosztują 10 zł.

    Albo przeklikać się jak napisałeś sam przez wszystko i pozmieniać to ręcznie.

    Albo, co wydaje się najlepszą opcją, to dodanie Kuponów rabatowych, np. jednego, globalnie dostępnego, który zadziała dla wybranego produktu oraz jego wariantów. Nie trzeba generować ich setki, wystarczy jeden ze wskazanymi produktami lub kategoriami itp. Kupony działają dla produktów (nie można wybrać pojedynczych wariantów) a więc wybierasz sobie produkt X - TOREBKA i niezależnie od tego w jaki sposób utworzyłeś warianty tego produktu (z lub bez obsługi magazynu) kupon zadziała. A może być to kupon procentowy, kwotowy lub na darmową dostawę itd. jest wiele wariantów.

    Marketing --> Rabaty --> Kupony

    To rozwiązanie jest często stosowane w marketingu, gdzie klient pomimo np. reklamy banerowej na stronie głównej, jest informowany o promocji na dany produkt ale od niego będzie zależało czy niej skorzysta czy nie.
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Temat łącznie kuponów oraz globalnej edycji wariantów, są tematami na naszej liście to-do i pamiętamy o nich, szczególnie kwestia wariantów, które w chwili obecnej dają ogromne możliwości konfiguracji ale pojawia się problem z edycją. Przyznaję.

    @Dominik @Kamil w przypadku kiedy dla jednego produktu jest np. 140 wariantów, to warto pamiętać że w Click Studio można od razu wyświetlić wszystkie warianty produktu (bez przeklikiwania) i zmienić wartości ceny dla wszystkich wariantów na raz. Zarówno kwotowe jak i procentowe. Więc w tej sytuacji Click Studio jest pomocne (dla wersji Click Shop Premium + dodanie nowego użytkownika z do stępem do WebApi i wszystkich praw odczytu i zapisu).

    Click Studio wyświetla na raz listę wariantów tylko 1 produktu, zaznaczenie kilku nie spowoduje kumulacji wariantów.

    click1.png

    click 2.png
     
    Ostatnia modyfikacja: 24 Listopad 2015
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Skonsultowałem ten temat przed chwilą i otrzymałem informacje, że już za kilka dni zostanie wypuszczona kolejna aktualizacja dla sklepów Click Shop. Niestety jeszcze nie posiadamy informacji, czy w tej aktualizacji znajdą się zmiany odnośnie funkcjonowania promocji, kuponów, zniżek/rabatów itp. Jeszcze w tym tygodniu powinniśmy opublikować szczegółową listę zaplanowanych zmian w najbliższej aktualizacji Click Shop.

    Podkreślam, że jeszcze nie znamy wszystkich zaplanowanych zmian i nie mogę jeszcze potwierdzić czy to będzie już ta większa aktualizacja z promocjami i kuponami.

    @Dominik @Kamil - sprawdźcie proszę co napisał Grzesiek i napiszcie czy zaproponowane przez niego rozwiązania Wam odpowiadają.
     
  7. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Odkopuję, bo "zima mija, ja niczyja"...
    Czy coś wiadomo o aktualizacji z promocjami i kuponami?

    To, co napisał Grzesiek, działa dla % ceny na produkt z wariantami, ale nie % rabatu (chwilową obniżkę).
    Dalej nie jest też rozwiązany problem promocji na większą niż kilka liczbę produktów.
     

Poleć forum znajomym