Od jakiegoś czasu (chyba od rekonfiguracji parametrów serwerów w Home) mam problem z działaniem skryptu który przesyła mailem cykliczne informacje do Klientów firmy. Sam skrypt jest zorganizowany tak, że cały mailing dzieli na paczki wysyłkowe i wysyła jednorazowo 25 maili co 30 minut, głównie w czasie nocnym. Niestety po mniej więcej 6 paczce kolejne dostają "bana" i wysyłka idzie do maks 10-11 adresów z paczki 25 i tak już do końca. Jakie są limity, parametry przy tym serwerze związane z obsługą wewnętrzną funkcji mail? (dzienne, jednorazowe, godzinne ?) Jak zorganizować taką wysyłkę na home, którą trudno uznać za spam czy wysyłkę masową (nie są to przecież wysyłki wielu czy dziesiątek tysięcy maili jednorazowo) - a jest nieodłączną częścią zwykłej pracy firmy.
@Verix.pl Przeslij proszę do mnie w wiadomości prywatnej nazwe serwera, z którego następuje wysyłka (dodatkowo proszę podaj daty/godziny ostatnich wysyłek, które się przyblokowały). Musimy przyjrzeć sie sprawie, bo najprawdopodobniej pewien filtr to łapie.
@Verix.pl spróbuj proszę ponownie sprawdzić Twoje wysyłki. Od tej chwili nie powinieneś łapać się na żadną naszą wspomnianą blokadę.
dziękuję, przy najbliższej wysyłce sprawdzę jak to zadziała. A nawiązując jeszcze do sedna pytania, jakie są realne i rozsądne limity dla takich wysyłek? Ile optymalnie powinna zawierać jedna paczka i co ile może być wysyłana żeby działała wysyłka zgodnie z Waszymi założeniami? Czy np. 50 adresów co 15 minut będzie bezpieczną paczką?
@Verix.pl nie moge przekazać szczegółów odnośnie samego zabezpieczenia, ale działa ono w ten sposób, że jeśli Klient wysyła TAKIE SAME MAILE do wszystkich (czyli suma z maila jest porównywalna z sumą innych maili wysłanych z konta), to jest nakładana blokada – tzn. najpierw spowalniamy wysyłkę takich maili, potem je całkowicie blokujemy lub luzujemy blokadę, jeśli uznamy, że mailingi są kulturalne i spełniają normy.
Ja zaobserwowałem podobny problem. Od wielu lat rozsyłamy newsletter do kilku tysięcy subskrybentów (za ich zgodą, oczywiście), ale ostatnia wysyłka została wstrzymana po wysłaniu ok. 130 maili. Z komunikatu błędu wynika, że powodem była zbyt wysoka szybkość wysyłania informacji rozpoznanej jako spam: " 132 : [ ID 23] Błąd wysyłanej wiadomości {tu temat maila} do {tu adres mail} | SMTP Error: data not accepted.SMTP server error: DATA END command failed Detail: You are sending messages recognized as SPAM too quickly, please review their content or slow down SMTP code: 450 Additional SMTP info: 4.7.1 SMTP Error: data not accepted. => Następna próba za 60 minut " Dotychczasowe ustawienia systemu mailingowego (AcyMailing) to 45 wysyłek co 2 minuty. Czy jest jakieś bezpieczne ustawienie, przy którym wysyłka nie zostanie zatrzymana? Albo inne rozwiązanie tego problemu?
Sugeruję kontakt z Biurem Obsługi Klienta z prośbą o sprawdzenie przez naszych administratorów, czy wysyłki Twoich newsletterów "łapią się" na nasze zabezpieczenia antyspamowe. Najlepiej jesli zrobisz to przez formularz kontaktowy (podaj nazwe swojego serwera oraz datę ostatniej takiej wysyłki, która została zablokowana).
@Verix.pl wysłałem prywatną wiadomość z informacjami od administratorów. @rampa proszę skontaktuj się z BOK, aby wyjaśnić sprawę.