1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Kalendarz w Xchange na MacOS

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika ePrinus, 10 Maj 2016.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Witajcie
    Dzisiaj zauważyłem ciekawą przypadłość. Po uruchomieniu kalendarza (usługa w Xchange) na wszystkich kontach i komputerach i urządzeniach przenośnych (Mac, Win, iOS) wszystkie kalendarze straciły ustawione kolory i wszystkie były jasno niebieskie.
    Ponadto na komputerach Mac stała się dziwna sprawa - otóż z kalendarza usunięte zostały wszystkie wpisy sprzed 4.04 i pomimo tego, że są na poczcie webowej, to nie ma jak ich zaciągnąć na komputer.
    Zgłaszałem sprawę do supportu ale jak na razie bez reakcji. Liczę, że specjaliści home.pl się tym zajmą ale mam pytanie czy inni użytkownicy mac i poczty (kalendarz) w usłudze Xchange zauważyli to samo?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Temat przekazany do kierownika produktu, sprawdzamy co się mogło wydarzyć. Podasz mi numer zgłoszenia jeśli wysyłałeś to przez formularz/mail? Czy telefonie załatwiałeś temat? @ePrinus
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @ePrinus potrzebujemy nazwę konta. Jeśli możesz nam także udostępnić hasło, podeślij proszę do mnie w Prywatnej wiadomości. Kierownik produktu czeka na info, sprawdzimy to od ręki.
     
  4. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Oto numer sprawy - HIGN-98146-316 - zakładając, że macie profesjonalny system helpdeskowy, bez problemu dojdziecie do nazwy konta itp. danych.

    Wasza prośba co do udostępnienie hasła jest kuriozalna. Niestety z mojego doświadczenia z home.pl wynika, że często o to prosicie a gdy nie chcę podać hasła wówczas stwierdzacie, że nie jesteście w stanie pomóc. Dobra i szybka wymówka z typu "spuść go na drzewo".
    Co Wam da posiadanie hasła do mojego konta? Dostaniecie się wyłącznie do ustawień, które są proste i oczywiste i możecie wytłumaczyć to np. podczas rozmowy telefonicznej. Ponadto nic na naszych kontach nie zmienialiśmy a problem wystąpił wraz z Waszym upgrade'm Xchange (to powiedział jeden z pracowników infolinii). Weźcie pod uwagę, że problem jest identyczny dla kilku komputerów/kont więc tym bardziej podanie hasła jest bezpodstawne.
    Na koniec - uważam, że jest wysokie ryzyko, że dostęp do maili Waszych klientów może spowodować np. wyciek danych. Jaką odpowiedzialność bierzecie w takiej sytuacji? Jakie macie procedury w tym zakresie? Przecież Wasi klienci mogą mieć na mailach różnego rodzaju wiadomości, w tym tajemnice handlowe (obwarowane NDA), czy dane klientów, dostawców. Poza "naszymi" danymi istotne jest również zabezpieczenie danych nadawców maili. Jeśli w mailach, do których będziecie mieli dostęp są np. dane osobowe lub medyczne moich klientów ... czy zdajecie sobie sprawę, że to jest najszybszy krok do wysokich kar nakładanych przez GIODO, za niezabezpieczenie danych osobowych. Co na to Wasz Dział Bezpieczeństwa oraz ABI?

    Jeśli macie potrzebę aby Wam pomóc - dajcie jedno konto testowe, ograniczone czasowo na Xchange. Zrobimy tam kilka fałszywych wpisów i możecie testować ile dusza zapragnie.
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @ePrinus udostępnienie hasła w tej sytuacji jest dobrowolne i ma na celu skonfigurowanie konta i sprawdzenie go w warunkach w jakich Ty zaobserwowałeś niedogodność. Oczywiście czy będzie to konto Twoje czy konto testowe, nie ma dla nas znaczenia, poza tym, aby opisany błąd faktycznie występował.

    My także korzystamy z poczty.home.pl oraz urządzeń Apple, dlatego jesteśmy ciekawi tego o czym piszesz. Sama niedogodność nie została nam zgłoszona przez innych klientów. Jeśli oczywiście obawiasz się o bezpieczeństwo swoich danych, a masz prawo wiedzieć, że my także jesteśmy zobowiązani dochować tajemnicy w przypadku naszych klientów, to moja propozycja jest w tej chwili nieważna.

    Nasi konsultanci jak najbardziej proszą o hasło, w bardzo wyjątkowych sytuacjach, w których jego brak nie pozwala nam na odtworzenie warunków w jakich Ty pracujesz. Temat samego hasła udostępnianego innym, jest jednak bardzo szerokim tematem, w którym kluczowe jest bezpieczeństwo.

    Twoje zgłoszenie zostało przekazane. Jeśli będziemy mieli problemy z identyfikacją konta lub dodatkowe pytania dot. konfiguracji, odezwiemy się. Proszę Cię jednak o zachowanie cierpliwości, trudno mi w tej chwili określić ile to zajmie czasu. Temat jest jednak "in progress" co oznacza, że w tej chwili jest w realizacji.
     
  6. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Minęło już dwa tygodnie od zgłoszenia i nadal...nic. Poza pytaniem jakie dostałem wczoraj w typie - czy na pewno mam dobrze skonfigurowaną pocztę. :)
    Potwierdziłem, co zresztą pisałem już wcześniej, poza tym jak wspominałem kalendarz działał przez wiele miesięcy aż do czasu Waszej aktualizacji.
    Czy macie jakieś procedury załatwiania zgłoszeń? Ile czasu można czekać na usunięcie awarii lub chociaż jakąś diagnozę?
    Liczę na zrozumienie gdyż Wasz CalDav był głównym powodem zakupu usługi Xchange i jest jednym z ważnych narzędzi w naszej pracy.
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @ePrinus forum pełni rolę bazy wiedzy, staramy się rozwiązywać tu tematy dot. obsługi i konfiguracji usług z zakresu, w którym każdy z użytkowników może wykonać zmiany samodzielnie. Bez autoryzacji i naszej ingerencji. W sytuacjach w których konieczna jest autoryzacja lub pomoc wykracza poza nasze możliwości, sugerujemy właściwy kanał komunikacji.

    Jak widzisz wątki istnieją na forum, nikt ich nie zamyka, a my, każde kolejne zgłoszenie przekazujemy do weryfikacji bezpośrednio do osób zainteresowanych tematem. Jeśli masz jakieś uwagi, możesz je nam przekazać.

    Jeśli prowadzisz korespondencję e-mail z naszymi pracownikami, zachowaj jej ciągłość. Ja ze swojej strony przedstawiłem propozycję, w jaki sposób możemy to sprawdzić, nie posiadam dostępu do Twojego konta a jednocześnie nie potwierdzam występowania problemu.

    Podaj numery nowych zgłoszeń, z samego rana przyjrzę się korespondencji.
     
  8. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Numer jest jeden, bez zmian #HIGN-98146-316
    A może coś ustawiliście na serwerze, że przez CalDAV może synchronizować od 1.04.2016 i wcześniejsze ignoruje? Choć byłoby to dziwne, gdyż na iPhone i iPad jest OK.
    Sprawdziłem dodatkowo:
    - podłączyłem konto innego dostawcy, który obsługuje CalDAV i kalendarz działa bez problemu - synchronizuje dane sprzed 1.04
    - zainstalowałem Thunderbird i podłączyłem przez CalDAV mój kalendarz z home.pl - wynik identyczny jak na natywnym kalendarzu na Mac. Czyli pustka w kalendarzu przed 1.04
    - problem jest na dwóch niezależnych kontach mailowych na naszym serwerze w home.pl oraz niezależnych komputerach Mac.
    Będę wdzięczny za wsparcie i przyjrzenie się sprawie.

    Jako, że zamknąłeś wątek z posta
    https://forum.home.pl/threads/synch...a-cloud-email-xchange-exchange.448/#post-6987
    Napiszę tutaj w nawiązaniu do tamtego tematu.
    Problem z synchronizacją maili na urządzeniach przenośnych zgłaszałem wraz z wszystkimi informacjami jakie wymagacie. Dyskusja była długa a pierwsze zgłoszenie jest z 30.12.2015 i numer sprawy MCQ-27714-666. Po kolejnych wpisach nadawany był kolejny numer spraw, tak jakbyście zamykali poprzednie sprawy. Kolejne numery zgłoszeń: ZDPX-45926-263, LXGX-45831-679
    Niestety sprawa ciągle się powtarza i ostatnio jest zero kontaktu i zainteresowania z Waszej strony.
     
    Ostatnia modyfikacja: 24 Maj 2016
  9. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Kolejna uwaga do powyższego tematu. Dzisiejszy dzień udowodnił, że problem z synchronizacją kalendarza jest po stronie ustawień Waszego serwera.
    Do tej pory zgłaszałem a maju, że na Mac (CalDAV) wykasowały się wpisy sprzed 1.kwietnia. Dzisiaj 1.czerwca automatycznie wykasowały się wszystkie wpisy z kwietnia i obecnie mam dostęp do kalendarza jedynie od 1.05.
    Nie wiem z czego wynika ta sytuacja - skąd Wasza decyzja o narzuceniu takiego ograniczenia Waszym klientom? Czy to kwestie ekonomiczne czy tylko czyste niedopatrzenie admina?
    Niestety, od 10.05 od pierwszego zgłoszenia notorycznie dostaję od Was jedyna odpowiedź - Sprawa a trakcie weryfikacji.
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc i zajęcie się sprawą w ramach Waszej firmy.
     
  10. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    niestety to wygląda na winę Twojego macka, czekałem u mnie w firmie do 1 czerwca aby sprawdzić czy coś się dzieje i nic się nie dzieje :) wszystko jest tak jak było. Bardzo dziwnym jest to co się u Ciebie stało. Kalendarz w home sam z siebie nic nie kasuje i nie ogranicza dostępu do danych z jakiegoś czasu. Iphone, Android, Windows i El Capitan podpięte i nie pokazały takiego problemu, specjalnie robiłem test bo byłem ciekaw czy tak się dzieje. Może daj screeny jak to u Ciebie wygląda (oczywiście na jakimś koncie testowym aby nie było Twoich danych) jestem tego ciekaw czemu akurat na Macku u Ciebie jest problem, a na innych urządzeniach nie ma.
     
  11. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Ciekawe :) Nie dzieje się to tylko na moim Mac ale też na dwóch innych podpiętych pod zupełnie innych użytkowników pod nasze konto :) Aby było ciekawiej to problem jest i na natywnym kalendarzu w Mac jak również identycznie jest z kalendarzem Thunderbirda. A żeby jeszcze zagmatwać - to na iPhone, iPad, Android, Linux, Win10 jest OK. Problem jest tylko na Mac. Weź pod uwagę, że z samego kalendarza na serwerze dostępnego przez web nic nie ginie. Po prostu przestaje on synchronizować z naszymi Mac'ami. Jeśli np. wpiszę teraz testowe wydarzenie w dniu np 15.04 na Mac - zostanie to wrzucone na serwer i natychmiast znika z kalendarza na Mac. Jeśli wpiszę na iPhone lub na web - jest ono widoczne na web i na tamtych urządzeniach a na Mac - NIE. Jak wiesz nie ma możliwości zmiany ustawień na Mac tak jak np. na iPhone - mam tam ustawione "Synchronizuje ostatnich 6 miesięcy" i tak to tam działa. Na Mac tego nie ustawisz. Może zatem macie coś namieszane w jakiś swoich wewnętrznych ustawieniach naszego konta? Niestety w ustawieniach dostępnych dla nas też nic takiego nie mogę ustawić.
    Zmiana dat w Mac nic nie daje - jak widzisz szukamy rozwiązania na własną rękę stosując nawet idiotyczne sposoby :).
    Screeny już przekazywałem - znajdziesz je pod naszym zgłoszeniem, ale jak jesteś z Wawy to nawet mogę podjechać i pokazać jak to wygląda ;-)
    A może to kwestia limitów wydarzeń w kalendarzu albo GB itp.?
     
  12. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    jestem w Wawie ale nie bardzo mam czas w pracy :) sam staram się wymyślić co to może być bo faktycznie to jest dziwne, chyba, że home ma ustawiony defaultowy limit na miesiąc, ale wtedy znowu outlook by synchronizował tylko miesiąc, a synchronizuje dużo czasu, więc to nie może być raczej to.
     
  13. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Napisałeś "outlooku" - czy to pomyłka czy faktycznie korzystasz z Outlook na Mac przez CalDAV do Xchange w home.pl? Jeśli tak to jak to zrobiłeś?
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zgodnie z informacjami jakie przekazujemy Ci mailowo, temat jest weryfikowany. Weryfikacja nie sprowadza się jedynie do odpisywania na maile, ale także na identyfikacji problemu, wprowadzeniu zmian, testach rozwiązań i działania systemu. Jeśli mamy wprowadzić jakiekolwiek zmiany, jeśli są konieczne, to najpierw musimy odtworzyć ten problem i zidentyfikować go, a dalej przetestować rozwiązanie. Zdaję sobie sprawę że trwa to trochę czasu. Proszę, zachowaj jeszcze chwilę cierpliwości.
     
  15. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Pisałem o outlooku windowsowym, nie mam outlooka mackowego :) ale skoro działa windowsowy to powinien i mackowy :) tam się po prostu dodaje kalendarz i tyle, po prostu działa :)
     
  16. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
  17. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Czyli jak rozumiem w thunderbirdzie masz dodatek Lightning?
     
  18. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Dokładnie tak - ale nie korzystam. Zainstalowałem jedynie do zweryfikowania czy problem nie leży po stronie aplikacji kalendarz od Apple.
     
  19. ePrinus

    ePrinus Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Piszę informacyjnie dla osób, którym też przeszkadza zbyt krótki okres jaki synchronizuje kalendarz Xchange przez CalDAV - odpowiedź jaką otrzymałem z home.pl, cytuję:
    "Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że trwają obecnie testy nad poszerzeniem synchronizacji kalendarza uwzględniającej dłuższy okres. Z tego względu proszę jeszcze o cierpliwość, gdyż ustawienie tego parametru wiąże się z aktualizacją samej platformy. (...) musimy dokonać aktualizacji niektórych parametrów co w pewien sposób przełoży się także na wydajność samego serwera."
    Reasumując - problem jest zdiagnozowany i jest po stronie ustawień w home.pl. Jak się domyślam usługa przerosła oczekiwania dostawcy i ich systemy / serwery nie wyrabiają się z wydajnością, co widać w wielu zgłoszeniach dotyczących bardzo powolnego działania usługi. Zapewne obcinając okres synchronizacji serwerów chcieliście zminimalizować obciążenie waszych serwerów. Ale czemu kosztem klientów? Zapłaciłem za usługę, która nie jest świadczona w 100%. Komu należy złożyć reklamację i wniosek o zwrot kosztów?
     
  20. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @ePrinus w tym zakresie sprawami reklamacyjnymi zajmuje się Biuro Obsługi Klienta. Zachowując ciągłość korespondencji możesz zgłosić taki fakt pracownikom.

    Rozumiem Twoją opinię o tym tym rozwiązaniu, jednak trudno mi potwierdzić aby czas synchronizacji kalendarza wynikał z zamierzonych działań po naszej stronie. Mając jednak na uwadze że działanie dotyczy czasu przeszłego, faktycznie tak może być. Twoje zgłoszenie jest unikalne w skali usługi, ale jak możesz przeczytać w odpowiedzi od nas, dążymy do tego aby dokonać zmiany parametrów. W związku z powyższym, dokonamy oczywiście stosownych zmian w regulaminie oraz dokumentacji usługi, wskazując w jaki sposób działa świadczona usługa.

    W przypadku dalszych pytań dot. usługi, jej działania, tematu związanego z reklamacją czy Twoim zgłoszeniem, proszę o zachowanie ciągłości korespondencji z Biurem Obsługi Klienta. To ułatwi komunikację.

    Pozdrawiam
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym