1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Stan dostępności - informacja o ilości produktów

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Kowb, 13 Październik 2015.

  1. Kowb

    Kowb Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    Używam od niedługiego czasu sklepu Click Shop, asortyment, który posiadam jest w niewielkich ilościach od 1 do kilku sztuk. Zazwyczaj jest to jednak jedna sztuka. Nie umiem sobie poradzić, aby wskazanie było faktycznej ilości 1szt. lub 2 szt. - a nie na wyczerpaniu. Kiedy zmieni się ustawienia z automatu to jest tylko wskazanie z góry ustalone - a cały problem polega na tym, żeby wskazanie było faktyczne nawet jednej sztuki, bo na następną trzeba poczekać np. 2 tygodnie.
    Proszę o pomoc czy coś idzie coś w tej sprawie zrobić, czy na darmo się trudzę.
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Co mi przychodzi do głowy to ustawienie automatyczne i wyczyszczenie aktualnych stanów oraz dodanie powyżej 0 - 1 sztuka, powyżej 1 - 2 sztuki itd :D
     
    Ostatnia modyfikacja: 13 Październik 2015
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Kowb dokładnie. W sekcji Konfiguracja --> Asortyment --> Stany dostępności powinieneś utworzyć stany, dla poszczególnych ilości. A więc stan magazynowy o nazwie 1 dla ilości sztuk 1, itd.

    W ustawieniach wpisuje się te dane w polu próg aktywacji, powyżej: X ilości, a więc:
    Stan 2: aktywacja powyżej 1 sztuki
    Stan 3: aktywacja powyżej 2 sztuk...
     
  4. Kowb

    Kowb Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam serdecznie,
    Przetestowałem, ustawiłem i DZIAŁA :)
    Bardzo dziękuję i POZDRAWIAM
     
  5. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    nie ma za co, cieszę się, że mogliśmy pomóc :)
     
  6. Dziubas1981

    Dziubas1981 Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    3
    Moim zdaniem powinna być dodana opcja wyboru sposobu wyświetlania dostępności.
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Dziubas1981 potrzeba matką wynalazku. Zarówno opcja: wyświetlaj automatycznie na podstawie stanu magazynowego lub wyświetlaj zgodnie z ustalonymi progami znajdzie swoje zastosowanie, jest pomysł, przekazujemy dalej. Ale pamiętajmy, że takich drobiazgów jest naprawdę dużo więc od czegoś trzeba zacząć aby móc stopniowo rozwijać produkt.

    Tylko sklepy pisane na zamówienie sprowadzą się do niezbędnych ustawień a i tu, bazując na doświadczeniu, szybko klienci zwykle zaczynają wprowadzać nowe pomysły. To tak jak z generatorem np. logo, dla wielu będzie to strzał w 10, dla innych zbędny gadżet. A nawet jeśli by się pojawił to wraz z nim setki pomysłów na jego rozwój :)
     
  8. ala

    ala Praktyk

    Wiadomości:
    33
    Docenione treści:
    5
    Witam.
    A ja mam taki problem. Nie wszystkie produkty, które mam w sklepie - mam na stanie. Niektóre mają stan 0, ale Klient może je kupić. I to ustawiłam w Konfiguracja>asortyment>stany dostępności>spodziewana dostawa i tam "równy 0", można kupować TAK. Ale okazuje się, że nie można kupować, jeśli w Konfiguracja>sprzedaż>zakupy nie "pozwolę na zakupy większej ilości produktów niż jest w magazynie". Z tym, że nie mogę pozwolić. Ponieważ, jeżeli mam 5 produktów na stanie i ustawiam dla nich promocję, to chcę aby Klient miał do dyspozycji tylko 5 produktów w promocyjnej cenie, bo np. promocja u dystrybutora się już skończyła. I nie mogę pozwolić na to, aby klient kupił sobie 20 tych produktów w promocyjnej cenie, bo po prostu do tego będę musiała dokładać. Podsumowując: jeśli produkt w systemie ma stan 0 - powinna być możliwość jego zakupu (i jest - do momentu, kiedy klient nie zechce złożyć zamówienia, bo wyskakuje komunikat "ilość produktów w koszyku przekracza dostępny stan magazynowy") . Kupowanie większej ilości produktów niż jest na magazynie, a możliwość kupowania produktów z zerowym stanem, to przecież dwie zupełnie odrębne sprawy. Proszę o pomoc.
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    System widzi to odwrotnie. Zgoda na kupowanie poniżej stanu magazynowego jest nadrzędna w stosunku do zgody na kupowanie przy poziomie 0. Ponieważ 0 jest jedynie stanem produktu, informacją dla klienta. Zgoda na kupowanie większej ilości niż jest na magazynie jest "silniej związana" z Twoim magazynem. W tym przypadku, oczywiście pisząc z przymrużeniem oka oszukujesz trochę system, wykorzystując jakąś funkcjonalność do innych celów niż była przewidziana :)

    Będziesz musiał rozwiązać to innym sposobem, albo wprowadzając produkt promocyjny osobno na stan sklepu, albo wyłączając opcję możliwości zakupu dla 0.
    Spróbuję ten temat skonsultować czy może BOK, dedykowani konsultanci do obsługi sklepów, spotkali się z czymś takim albo mają inny pomysł jak to ugryźć.
     
  10. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    Podłączę się do tego tematu, jest chyba najbliższy z moim dylematem.

    Chcę wprowadzić do sklepu serię towarów na tyle specjalistycznych, że będą dostępne TYLKO na zamówienie.
    Jak to zatem klient ma zamówić ?
    Skoro w zakładce Konfiguracja>sprzedaż>zakupy nie "pozwolę na zakupy większej ilości produktów niż jest w magazynie" to klient zamówienia nie jest w stanie złożyć.
    Jeśli jednak pozwolę na taki zakup, to przecież oprócz towaru na zamówienie, klient może dokonać zakupu dowolnego innego towaru który się właśnie skończył, lub też kupi więcej niż jest dostępne w magazynie.

    Jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu ?
     
  11. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Wysłałem zapytanie do specjalistów od sklepu internetowego (numer zgłoszenia: FEEDBACK-711). Proszę o cierpliwość, w przyszłym tygodniu powinienem otrzymać odpowiedź.
     
  12. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    Witam.
    Rozmawiałem właśnie z działem technicznym, niestety takiego zgłoszenia nie widzą :(

    Po rozmowie wymyśliliśmy dwa rozwiązania problemu:
    1.Edycja zaawansowana kodu sklepu.
    To rozwiązanie mi nie odpowiada, gdyż programowanie to dla mnie czarna magia, zatrudnianie programistów tez mi średnio odpowiada

    2.Pomimo fizycznego braku towaru ustawienie jego ilości >0 tak jakby faktycznie był dostępny w magazynie.
    Nie jest to rozwiązanie eleganckie ale chyba najprostsze i najszybsze do wprowadzenia
     
  13. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Zgłoszenie FEEDBACK-711 jest jak najbardziej dostępne w naszym wewnętrznym systemie. Może konsultant nie szukał tam gdzie trzeba. Skonsultowałem ten temat i również otrzymałem podobną odpowiedź - albo zaawansowana edycja sklepu albo pomimo fizycznego braku towaru w sklepie, ustawienie odpowiedniej ilości produktu w panelu sklepu.
     
  14. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    niestety to rozwiązanie jest do niczego, po każdej synchronizacji sklepu z Subiektem GT stan produktów wynosi 0 sztuk, taj jak w GT
    jakieś inne pomysły ?
     
  15. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Skonsultowałem ten temat z naszym specjalistą od sklepu internetowego Click Shop i podpowiedział mi on, że jest jeszcze pewien alternatywny sposób, który może Ci umożliwić sprzedaż produktów na zamówienie.

    Wymaga on trochę zabawy nad konfiguracją stanów magazynowych w sklepie. Następnie utworzenia osobnego statusu dostępności, który będzie przypisany do takich produktów dostępnych na zamówienie. Przy tym osobnym statusie dostępności należałoby zaznaczyć zakaz kupowania i przydzielić tym produktom specjal. Następnie należy włączyć opcję "zapytaj o produkt" przy tych produktach dostępnych na zamówienie. Warto byłoby również zmienić frazę "Zapytaj o produkt" na "Zamów towar" (możesz to zrobić podczas edycji fraz w opcji menu: "Konfiguracja" -> "Ustawienia regionalne" -> "Języki" -> "Polski" -> "Frazy").

    Jeśli nie chcesz dodawać konkretnej ceny przy tych produktach, to możesz na upartego wstawić 0zł, albo wspomniane zapytaj o cenę.
     
  16. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    Spróbuję pokombinować, z tym, że chyba nie "zapytaj o produkt" a raczej "powiadom o dostępności" ?

    edit po 20 minutach :)

    Zrobiłem tak, pojawiło się "powiadom o dostępności", można wpisać swój adres mailowy, no ale co dalej ?
    Jako nabywca nie mam żadnej informacji zwrotnej, jako sprzedający też nie mam żadnej informacji, że ktoś chce zamówić towar
     
    Ostatnia modyfikacja: 22 Sierpień 2016
  17. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @pilocik skorzystaj z informacji, które wklejam poniżej. Znajdziesz w nich informacje jak sprawdzić ilość zapisanych na produkt oraz jak skonfigurować te opcje w sklepie. Wymaga to trochę modyfikacji (we frazach sklepu etc.), ale da radę to w taki sposób skonfigurować, aby rozpocząć sprzedaż produktów na zamówienie.

    Więcej na temat opcji powiadamiania o dostępności napisałem w tym temacie: https://forum.home.pl/threads/powia...gdzie-sprawdze-liste-zapisanych.221/#post-925

    Dodatkowe instrukcje na temat włączania i edycji tej funkcji są opublikowane w naszej dokumentacji pod tymi adresami:
     
  18. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    ok, przetworzyłem te wątki i w sumie sprawa sprowadza się do jednego punktu:
    póki co, to aby sprawdzić kto się na co zapisał trzeba przeglądać każdy produkt - tak ?

    Pozostałem kwestie co do ustawień fraz, stanów itp. są już dla mnie w miarę jasne, jednak ten pierwszy punkt ( zobaczymy co zmieni obiecana aktualizacja) jest nie do zaakceptowania.

    Wiem, że wszelkie zmiany są czasochłonne, lecz można pomyśleć by dopracować mechanizm zakupu "towaru na zamówienie", może wystarczy powiązanie "pozwól kupować stan 0" ze stanem dostępności "na zamówienie" ?
     
  19. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Dodałem twoje sugestie do zgłoszenia: FEEDBACK-711. Na tę chwilę trzeba sprawdzać każdy produkt z osobna (kto czeka na produkt), ale podczas najbliższych aktualizacji bardziej to usprawnimy.
     
  20. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @pilocik a co z rozwiązaniem, w którym produkty na zamówienie będą miały po prostu wydłużony czas realizacji zamówienia i normalny stan magazynowy? Klient kupuje ale dostaje info że realizacja do 2 tygodni. W Twojego opisu nie wynika aby ten mechanizm miał być mocno złożony. Pytanie brzmi: jak bardzo specjalistyczny jest to towar że wymaga on kontaktu z Tobą... wiesz, to jest sklep internetowy, którego ideą jest sprzedaż. Nie zrozum mnie źle, ale kiedy sprzedaż przestaje być sprzedażą, to warto skorzystać też z innych rozwiązań jak formularz zamówienia/kontaktu umieszczony np. w opisie produktu. Po co sprzedawać ten produkt, jak można go jedynie zaprezentować (w kontekście mechanizmu sklepu).

    Kupuję to co jest, a jak widzę koparkę do złotego pociągu, to płacę za to co mogę, a koparkę zamawiam :) Czy muszę ją dodawać do koszyka? :)
     

Poleć forum znajomym