1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Niepoprawne działanie WordPress na usłudze Bussines Cloud Server -> przejście na Wordpress Hosting

Dyskusja w 'Hosting i domeny internetowe' rozpoczęta przez użytkownika Jan Szczygielski, 14 Październik 2016.

  1. Jan Szczygielski

    Jan Szczygielski Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Witam,

    chciałbym zgłosić / prosić o asystę w rozwiązaniu problemu jakim jest:
    Niepoprawne działanie WordPress w usłudze Bussines Cloud Server.

    Pierwotnie WordPress instalowany był w usłudze Bussines Cloud Starter, który wykupiłem w lutym 2016. Temat samodzielnie zgłębiam już od tygodnia i czuję że wyczerpałem wszystkie dostępne (jak na moją wiedzę) możliwości.

    Symptomy problemu:
    Po instalacji Wordpress nie można przeprowadzić w sposób prawidłowy instalacji niektórych wtyczek i szablonów. Wtyczki i szablony nie działają poprawnie lub nie działają wcale.

    Podjęte działania (chronologicznie):
    - Wordpress instalowany przez dedykowanego instalatora
    - automatyczna konfiguracja z wszystkimi domyślnymi ustawieniami
    - skasowanie + reinstalacja autoinstalatorem
    - WordPress instalowany samodzielnie poprzez wgranie plików i ręczne stworzenie bazy
    - skasowanie + reinstalacja (ręczna)
    - kontakt z supportem developerów wtyczek i motywów w celu ustalenia przyczyny
    - informacja - przyczyną może być zbyt mała ilość pamięci memory_limit na operacje
    - edycja plików wp-config, .htaccess, w celu zmiany parametrów
    - dodanie pliku php.ini w celu powiększenia dostępnej pamięci
    - powrót do pierwotnych ustawień i kolejna reinstalacja (na czysto)
    - kolejne poszukiwania porad i rozwiązań
    - kontakt z infolinią i konkluzja - trzeba zmienić usługą na tą o wyższych parametrach

    Zmiana hostingu na Bussines Cloud Server:
    - wykonanie wszystkich powyższych kroków na nowej usłudze

    Problem pozostaje.

    Z ciekawości dokonałem zamówienia usługi WORDPRESS HOSTING PREMIUM i dokonałem dokładnie identycznych kroków co w przypadku wcześniej posiadanych usług. Problemów brak. Wszystko działa.

    W celu porównania usług użyłem sobie takiego oto skryptu compare.php

    http://wordpress1674176.home.pl/autoinstalator/wordpressplus/compare.php


    na obu usługach, porównując dwie tabele phpinfo.php aby wychwycić potencjalne rozbieżności, ale z tej wiedzy która zgromadziłem (nie jestem informatykiem) wynika iż te różnice nie powinny mieć wpływu na funkcjonowanie WordPress

    Rozumiem że usługa WORDPRESS HOSTING PREMIUM jest usługą dedykowaną WordPress, jednak w momencie wybierania hostingu w waszej firmie nie mieliście jej jeszcze nawet wprowadzonej. Co nie zmienia to faktu że powinienem mieć możliwość korzystania z dobrze działającego WordPress na swojej usłudze.

    Bardzo proszę o analizę i asystę przy rozwiązaniu problemu.

    Pozdrawiam
     
  2. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    Daj listę wtyczek, szablonów jakich używasz.

    PS. można te twój compare.php dostać? :) Się mi podoba.
     
  3. Jan Szczygielski

    Jan Szczygielski Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Witaj,

    Motyw: FLATSOME
    + wtyczki: WooCommerce + Debug Bar

    reszta wtyczek:
    Nextend Facebook Connect
    Nextend Google Connect
    Odnawianie miniaturek
    Google connect
    Server IP & Memory Usage Display
    Wybierz WooSidebars
    WooSidebars
    YITH WooCommerce Wishlist

    Muszę jednak powiedzieć że szablon nie chce się zainstalować poprawnie nawet jeśli po czystej instalacji WordPress nie ma zainstalowanych żadnych wtyczek.

    KODUS + bez wtyczek

    Jeśli chodzi o compare.php nie jest mój, znalazłem go w czeluściach internetu jednak w sferze opensource więc przesyłam.
     

    Załączone pliki:

  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    wysłałem zapytanie (QA-31768) do naszych techników, aby sprawdzili głównie kwestie zbyt małej ilości pamięci memory_limit przeznaczonej na operacje. Proszę o chwilę cierpliwości, gdy uzyskam odpowiedź, dam znać tutaj w temacie na forum.
     
  5. Jan Szczygielski

    Jan Szczygielski Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Mam nadzieję że chwila cierpliwości nie będzie trwać do poniedziałku.
    Btw. porównując wykorzystanie pamięci memory_limit na obu usługach okazuje się że podstawowe parametry dostępne dostępne przy WP HOStING PREMIUM w zupełności wystarczają.

    Statystyki ze wtyczki podają:
    Memory: 51.91 of 192 MB (27%) | WP LIMIT: 40 MB | IP 188.128.236.14 (wp03.home.net.pl) | PHP 5.6.12 @64BitOS

    Wszystko instaluje się od ręki i działa bez zająknięcia.
    W mojej skromnej opinii problem może tkwić w "file permissions" lub w błędach przy wywoływaniu zapytań do bazy MySQL, stąd moje inne pytanie w osobnym wątku.

    Tak czy inaczej czekam na odzew, chce aby moja usługa działała poprawnie.
     
  6. Jan Szczygielski

    Jan Szczygielski Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Halo? Minęły 72 godziny. Ja wiem że był weekend, ale traktujmy poważnie interesy. Mam dzwonić na infolinię?
     
  7. Jan Szczygielski

    Jan Szczygielski Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Witam,

    po rozmowie z infolinią dowiedziałem się:
    - że moje zgłoszenie zostało rozpatrzone około godziny 17 (ok, był weekend jestem w stanie zrozumieć)
    - iż odpowiedzią na moje zgłoszenie jest zmiana pliku php.ini w sposób, który już wykonałem i opisałem w zgłoszeniu
    (oznacza to że ktoś albo nie umie czytać ze zrozumieniem albo olewa zgłaszane problemy)
    -że podany numer zgłoszenia nijak nie ma się do tego który jest zarejestrowany w systemie, a ten podany w tym wątku dotyczy zupełnie kogoś innego...
    -mój numer zgłoszenia (podany oficjalnie przez infolinię) to ZUIW-49844 (aha...)
    -że w związku z tym iż już wykonałem konfiguracji poprzez php.ini mogę jedynie wysłąć logi php którym "możecie się przyjrzeć", ale to w osobnym zgłoszeniu przez adres info@home.pl, z uwzględnieniem poprawionego numeru zgłoszenia uzyskanego na infolinii

    W związku z tym że ta sytuacja powoduje u mnie wymierne straty finansowe proszę o:
    - wasze szybkie ogarnięcie w temacie agregacji kanałów komunikacyjnych (jeśli zamierzacie prowadzić forum itd)
    - bezpośredni kontakt do kierownika produktu Bussines Cloud Server (przez PM, mail lub telefonicznie)
    - kontakt z kierownikiem lub zastępcą działu sprzedaży, ponieważ chciałbym (w najlepszym scenariuszu dla wszystkich) zmienić usługę z niedziałającej na działającą, czyli jak zakładam z Cloud Server na WordPress Hosting

    Wzmożenie swojej szybkości i aktywności w odpowiadaniu.
    Pozdrawiam
     
  8. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    @Jan Szczygielski , na szybko: włącz by PHP wyświetlał Ci wszystkie błędy. Nie mogę sobie przypomnieć debuggera dla WP a jest taka wtyczka która mogłaby pomóc.
     
  9. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Jan Szczygielski właśnie w tym momencie siadałem, aby odpisać w Twojej sprawie. Odpowiedź na zgłoszenie od działu technicznego została przygotowana o godzinie 17:48, ale zdarzenia losowe po mojej stronie spowodowały, że dopiero dzisiaj wieczorem loguję się na forum, aby odpisać na wszystkie zgłoszenia.

    Sugerowane jest w tym przypadku sprawdzenie zmiany wartości memory_limit w pliku php.ini:
    Kod:
    memory_limit = 256m
    Więcej informacji o zmianie ustawień za pomocą php.ini znajdują się tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/php-ini-zmiana-ustawien-w-pliku-konfiguracyjnym-php/ Jeśli to nie pomaga, a strona WWW funkcjonuje poprawnie na WordPress Hosting SSD, to najprostszym rozwiązaniem będzie zmiana typu usługi. Drugim potencjalnym rozwiązaniem jest sprawdzenie "co piszczy" w logach PHP, ale to po naszej stronie wymaga autoryzacji klienta i dlatego wymaga to oddzielnego zgłoszenia.

    Numer zgłoszenia w poprzednim poście faktycznie podałem niepoprawny, za co bardzo, bardzo przepraszam. Powodem tego stanu rzeczy jest nieszczęśliwy "błąd klawiszowy" - podczas kopiowania numeru zgłoszenia, nie wcisnąłem dokładnie kombinacji "ctrl + c" i niestety wkleiłem numer ze schowka z poprzedniego tematu, do którego również był wklejany podobny numer. Cieszę się, że jednak udało się konsultantowi uzyskać dostęp do poprawnego numeru po nazwie konta.

    Jeśli chodzi o forum.home.pl, to chciałbym w tym miejscu napisać, że forum zostało stworzone głównie dla klientów, aby umożliwić dyskusję, wymianę poglądów, możliwość podania publicznie jakiegoś alternatywnego rozwiązania. Dzięki forum zbieramy feedback, a od niedawna również odpowiadamy na niestandardowe zgłoszenia, również dotyczące oprogramowania zewnętrznego (np. CMS Joomla! oraz Wordpress, przeróżne inne skrypty, niestandardowe zmiany w CSS, modyfikacje PHP). Czas reakcji na forum.home.pl, który w tej sytuacji wyniesie 4 godziny od otrzymania odpowiedzi, nie jest wcale złym wynikiem jak na forum dyskusyjne dla klientów.

    W przypadku zmiany typu usługi na wyższą (np. Wordpress Hosting - https://forum.home.pl/threads/parametry-bezpieczenstwa-wp-hosting-ssd.418/#post-3236) przekazałem temat do Biura Obsługi Klienta i oddzwonimy na podany numer kontaktowy przy koncie Business Cloud Server. Taka dyspozycja wymaga autoryzacji klienta, która jest możliwa za pomocą standardowych kanałów komunikacji, np. e-mail, telefon, czat premium. Nigdy nie ukrywaliśmy, że czas reakcji na forum jest dłuższy niż przy standardowych kanałach komunikacji. Nasza infolinia jest całodobowa, można do nas zadzwonić o każdej godzinie. Na wiadomości e-mail również odpowiadamy przez całą dobę. Natomiast na forum.home.pl odpowiadamy najszybciej jak to tylko jest możliwe.

    Usługa Business Cloud Server działa poprawnie, ale według parametrów bezpieczeństwa może posiadać wartość memory_limit na poziomie 256m. Oprogramowanie Wordpress, które zostało zainstalowane na tym serwerze (z uwagi na wielkość oraz ilość dodatków) potrzebuje więcej zasobów pamięci niż 256m i dlatego Business Cloud Server staje się niewystarczające. Specjalnie na takie przypadki mamy w swojej ofercie hosting dedykowany głównie dla tego systemu zarządzania treścią, czyli: WordPress Hosting SSD. Jutro zadzwonią od nas z Biura Obsługi Klienta i przedstawią dostępne możliwości przejścia. Drugim potencjalnym rozwiązaniem jest dostosowanie WordPressa w taki sposób, aby dostępna ilość memory_limit była wystarczająca (sprawdzenie logów).

    Rozumiem, że czas reakcji na forum nie spełnił Twoich oczekiwań... jako jeden z głównych pomysłodawców powstania forum.home.pl, mogę zapewnić, że na najbliższym spotkaniu zostanie poruszony temat dotyczący utworzonego przez Ciebie tematu na forum.home.pl i ustalimy jak polepszyć nasz czas reakcji. Na dzień dzisiejszy sugeruję, aby w awaryjnych przypadkach (taki jak ten) korzystać z kanałów komunikacji (e-mail, telefon, czat premium), które podane są na stronie: https://pomoc.home.pl/kontakt/

    Jeśli moja odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje, możesz przesłać oficjalne zgłoszenie reklamacji dotyczące tego tematu na forum.home.pl za pomocą formularza kontaktowego: https://home.pl/formularz-kontaktowy.
     
  10. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    @Jan Szczygielski , jeśli odpowiedź @Mariusza Ci nie pomoże - daj znać. Chętnie sprawdzę to na swoim serwerze z jakimś debugiem.
     
  11. Jan Szczygielski

    Jan Szczygielski Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Witaj @Mariusz

    Twoja odpowiedź jak najbardziej mnie satysfakcjonuje, więc możemy porzucić tematy reklamacji. Chciałbym być również dobrze zrozumiany, nie mam żadnych pretensji czy żalu. Wy prowadzicie bussines i ja również - więc tu nie ma miejsca na obrażanie. Interesuje mnie merytoryczne, techniczne i biznesowe wyjaśnienie sytuacji. Dlatego właśnie za pomocą forum przesyłam feedback.

    Jeśli chodzi o pomyłki, nie ma o co kruszyć kopii, każdemu z nas zdarzają się pomyłki. Gorące przeprosiny przyjęte.
    Jeśli chodzi o czas reakcji, również rozumiem że istnieją zdarzenia losowe, zwłaszcza w weekendy, które mogą się przyczynić do wydłużenia pewnych spraw. Czas pierwszej odpowiedzi faktycznie jest niezły, do niego nie miałem żadnych zastrzeżeń, a jeśli chodzi o kontynuowanie wątku, przyjmuję również wyjaśnienia. Nie ma co do tego wracać. Sami obgadacie temat i stworzycie odpowiednią procedurę.

    Co do samej usługi jestem gotowy na rozmowę z działem sprzedażowym i zmianę na dedykowaną przez Was dla WordPress-a. Nadal jednak mam przekonanie że przy standardowym ustawieniu WP instalacja takiego najpopularniejszego szablonu nie powinna nastręczać tylu trudności - a co za tym idzie w moim przekonaniu ta usługa nie działa poprawnie. Tak jak jednak mówię, z mojej perspektywy mniej istotne jest to czy działa ona poprawnie czy nie, a zdecydowanie bardziej istotny jest efekt czyli MA DZIAŁAĆ - czy na tej czy na innej usłudze.

    Sądzę jednak że mimo wszystko powinniście przejrzeć moje logi @LorK @Mariusz w celu identyfikacji problemu i znalezienia potencjalnych rozwiązań i dodać do waszej bazy wiedzy :) Dostęp mogę przesłać w PM lub w inny odpowiedni sposób.
     
    Ostatnia modyfikacja: 18 Październik 2016
    Mariusz lubi to.
  12. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Jan Szczygielski sprawdziłem status zgłoszenia odnośnie przejścia na Wordpress Hosting SSD - około godziny 13:00 nastąpił kontakt z naszej strony. Po udanym przejściu na Wordpress Hosting SSD, Twoja strona WWW powinna funkcjonować jak należy. Ustawiam temat jako rozwiązany, proszę o kontynuowanie dyspozycji przejścia na nową usługę już z Biurem Obsługi Klienta.
     

Poleć forum znajomym