1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Skrypt java blokuje mi indeksowanie produktów!

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika papux, 27 Luty 2017.

  1. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
    Nie wiem skąd to się wzięło ale najwidoczniej sklep korzysta z zewnętrznego skryptu java który ma ustawionego robota na zblokowanie dostępu. teraz robot przechodzi przez ten skrypt i jest zablokowany bo nie może wykonać dalszej procedury.

    Skrypty znajdują się na adresach
    https://cdn.dcsaas.net/js/front-api-1.0.2.min.js
    https://cdn.dcsaas.net/js/front-api-1.0.1.min.js

    Ja nie korzystam z zewnętrznych skryptów java a wszystkie skrypty na sklepie mają otwarte indeksowanie w pliku robots.
    Allow: .js
    Allow: .css

    Dzięki tym przekierowaniom mam kwiatki w indeksowaniu.

    [​IMG]

    Czy ktoś się spotkał z takimi blokadami a może coś przeoczyłem.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    FEEDBACK-1060 Zgłaszam pytanie do analizy. Ciekawe, nie zaobserwowałem podobnych pytań w temacie.
     
  3. sexylingerie.pl

    sexylingerie.pl Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    5
    Witam, ja zgłaszam ten sam problem, załączam screen z zablokowanymi zasobami i bardzo proszę o pomoc.
     

    Załączone pliki:

  4. piklop

    piklop Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    1

    Załączone pliki:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Rozmiar pliku:
      87,2 KB
      Wyświetleń:
      441
    • 2.jpg
      2.jpg
      Rozmiar pliku:
      111,6 KB
      Wyświetleń:
      476
    • 3.jpg
      3.jpg
      Rozmiar pliku:
      47,3 KB
      Wyświetleń:
      452
  5. sexylingerie.pl

    sexylingerie.pl Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    5
    Witam, będę wdzięczna za odpowiedź czy ktoś się zajmuje naszym problemem?
     
  6. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
    Swojego czasu jak korzystałem ze sklepu na shoperze (a to ten sam skrypt) dostałem od nich odpowiedz że to normalne. Wtedy właśnie przeniosłem się na clickshopa i problemu przez długi czas nie miałem.
    Jak widać trzeba będzie szukać aż trafi się odpowiedni skrypt sklepu.
     
  7. sexylingerie.pl

    sexylingerie.pl Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    5
    Właśnie w necie znalazłam info że shoper miał ten problem a wiadomo że to to samo tylko na inne konto kasę wpłacamy :/
     
  8. piklop

    piklop Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    1
    Dziwi mnie fakt, że wysyłając emaila do home otrzymuję wiadomość o skrypcie i każą mi go weryfikować a na forum home odpisuje o przygotowywanej aktualizacji, która ma to poprawić. To są dwie różne odpowiedzi daleko odbiegające od siebie. To albo coś robicie w tym temacie albo nic nie robicie.

    Problem był już zgłaszany na forum Pykon, 5 Luty 2017
    https://forum.home.pl/threads/sprawdzcie-bledy-indeksowania-po-5-stycznia-2017.1808/

    Home
    Mariusz, 10 Luty 2017 analizowanie problemu

    Home
    Kwestia błędów 404 w Google Search Console została zdiagnozowana przez programistów - w skrócie wychodzi na to, że roboty Google’a trochę inaczej czytają teraz pliki map witryn. Podczas najbliższej lub (w najgorszym scenariuszu) przy następnej aktualizacji sklepu, błędy te zostaną wyprowadzone. Przepraszamy za powstałe niedogodności.

    Home
    Mariusz, 27 Luty 2017
    Zmiany zostaną wprowadzone razem z aktualizacją sklepów do wersji 1.8.6. Dzisiaj rozpoczęła się aktualizacja sklepów do wersji 1.8.5 (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/aktualizacja-click-shop-do-wersji-1-8-5/), więc w ciągu najbliższych kilku - kilkunastu dni zostanie ogłoszona kolejna paczka aktualizacyjna dla sklepów, która naprawi występowanie tych błędów 404.

    Ja email do Home wysłałem 12 marca 2017 otrzymałem odpowiedź
    Na zrzucie widać, iż blokowane są pliki js skryptów. Sugerujemy weryfikacje tych plików - nie są to domyślne pliki sklepu.

    Od 05.02.2017r do 14.02.2017r - 27dni roboczych od zgłoszenia problemu.
     
  9. piklop

    piklop Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    1
    Zapomniałem dopisać. Mam znajomego który też ma sklep w Home u niego problem ten nie występuje, błędów ma tylko 28.
     
  10. sexylingerie.pl

    sexylingerie.pl Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    5
    Ja z kolei nie mam błędów (jakieś tam 4 czy 6) za to mam zablokowane strony przez skrypty js które nagle pojawiły się 3 stycznia 2017.
    Pojedyncze błędy czasami usuwałam bo mi wykazywały jakieś linki do produktów które zawierały w środku pomiędzy domeną a produktem ze sklepu wartość "/m/" i to była przyczyna wyświetlania się strony która nie istnieje, u Was też takie są przyczyny błędnych stron?
     
  11. michalhockey

    michalhockey Opiekun

    Wiadomości:
    174
    Docenione treści:
    44
    Mógłbym napisać - "Amatorzy..."

    Spójrzcie na mój zrzut... HOME, co się dzieje?! Problem zaczął się 3 stycznia 2017 roku do dnia dzisiejszego mam
    763 stron z zablokowanymi zasobami na tym hoście.
     

    Załączone pliki:

    • bledy.jpg
      bledy.jpg
      Rozmiar pliku:
      70,3 KB
      Wyświetleń:
      488
  12. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
  13. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @papux @michalhockey
    Najprawdopodobniej zgłoszona kwestia ze skryptem JAVA jest powiązana z tematem: https://forum.home.pl/threads/sprawdzcie-bledy-indeksowania-po-5-stycznia-2017.1808/

    Aktualizacja do wersji 1.8.6, która rozwiąże zgłoszenia dotyczące błędów indeksowania wejdzie najwcześniej pierwszego tygodnia kwietnia. Testy paczki aktualizacyjnej do wersji 1.8.6 rozpoczną się lada dzień i zakończymy wspomniane testy do końca marca. Tyle informacji mogę przekazać na ten moment po konsultacji z administratorami.
     
  14. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Nie chcecie mieć tego w kodzie?
    Plik header.tpl skasujcie
    Kod:
      {$snippet_head}
    
    nie wiem jak to wpłynie na cały sklep, ale z grubsza wszystko działa.
     
  15. Anka1000

    Anka1000 Stały bywalec

    Wiadomości:
    44
    Docenione treści:
    4

    Czy aktualizacja sklepu rozwiązała zgłaszane błędy? U mnie nadal widnieją. Poniżej zrzut z ekranu.
    upload_2017-6-6_21-32-34.png

    Pozdrawiam
     

    Załączone pliki:

  16. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Anka1000 wskazany przez Ciebie problem nie dotyczy z pewnością blokady indeksowania produktów. Otrzymałem zapewnienia, że temat jest nam znany i został już zgłoszony do odpowiedniego działu rozwoju aplikacji Click Shop. Niestety nie mogę podać na dzień dzisiejszy żadnego terminu realizacji, ale mogę zapewnić, że powinniśmy wskazane blokady naprawić przy najbliższych aktualizacjach sklepów Click Shop.

    edit: otrzymałem informacje, że sytuacja została już naprawiona. Proszę o sprawdzenie.
     
    Ostatnia modyfikacja: 8 Czerwiec 2017
  17. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    podałem wyżej sposób rozwiązania problemu, chyba nikomu nie chciało się go sprawdzić :)
     

Poleć forum znajomym