1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Problem na linii ClickShop - AdWords

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika e-bestaplus.pl, 26 Czerwiec 2018.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. e-bestaplus.pl

    e-bestaplus.pl Użytkownik

    Wiadomości:
    50
    Docenione treści:
    4
    Witam,
    Dokładniej mój problem jest między Google Merchant a CS. Plik do GM jest generowany automatycznie w ramach integracji. Ale część produktów jest odrzucania przez GM, jako powód podano brak kodu kreskowego, który pozwala jednoznacznie identyfikować produkt. (Na marginesie dodam, że żaden z produktów w moim sklepie nie ma wprowadzonych takich danych, a jednak wiele z nich GM akceptuje bez błędów).
    Pomoc techniczna Googla poradziła uzupełnić kody kreskowe produktów z błędami.
    Tu zaczyna się problem, bo ja sprzedaję odzież. Kody kreskowe są inne dla każdego rozmiaru danego modelu (rozmiary są w CS wariantami). Jaki kod kreskowy wpisać dla produktu głównego?
    Czy ktoś już miał i rozwiązał taki problem?
     
  2. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    Proponowałbym utworzenie wariantów z obsługą stanu magazynowego - możesz wtedy dla nich wprowadzić indywidualny kod kreskowy - patrz zrzut ekranu :)
     

    Załączone pliki:

  3. e-bestaplus.pl

    e-bestaplus.pl Użytkownik

    Wiadomości:
    50
    Docenione treści:
    4
    Chyba to co napisałem nie Jet do końca zrozumiałe. Ja mam takie warianty utworzone do wszystkich produktów w sklepie (to są rozmiary). Ale przecież do Google Merchant nie są zaciagane warianty tylko produkty główne, także nawet jak sobie dodam kody kreskowe dla wariantów to nic to nie zmieni...
     
  4. PaulinaZ

    PaulinaZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    22
    Docenione treści:
    0
    @e-bestaplus.pl warianty powinny się wczytać do mapy witryny. Sugeruję dodać EAN'y do wariantów. Warunkiem oczywiście jest też zmapowanie w integracji po grupie wariantów.
     
  5. e-bestaplus.pl

    e-bestaplus.pl Użytkownik

    Wiadomości:
    50
    Docenione treści:
    4
    Dziękuję za odpowiedź.

    Rzeczywiście dodanie EANów do wariantów usuwa błędy w Google Merchant. To dużo roboty, bo nie dodaję wariantów hurtowo ze względu na błąd nie pozwalający na dodawanie polskich znaków, chyba nadal nie rozwiązany.

    Wpadłem na taki pomysł, żeby przyśpieszyć pracę, aby dodawać EAN któregoś z wariantów tylko do kartoteki produktu głównego. Czy to zadziała? Czy do 'mapy witryny' generowanej do Google Merchant zaciągają się tylko warianty, czy warianty+produkty główne?
     
  6. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl

    Wiadomości:
    973
    Docenione treści:
    108
    W XML Google Merchant pobierane są informacje o produktach + wariantach
     
  7. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl

    Wiadomości:
    973
    Docenione treści:
    108
  8. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    sam kod kreskowy nie jest powodem odrzucenia produktu, w żadnym sklepie w żadnej branży nie mam kodów, a merchant poprawnie importuje i przetwarza produkty
     
  9. e-bestaplus.pl

    e-bestaplus.pl Użytkownik

    Wiadomości:
    50
    Docenione treści:
    4
    Witam,
    temat można zamknąć. Uzupełnianie kodów kreskowych wariantów przynosi pożądany efekt. Inna sprawa, że ręczne wklejanie tego jest baaardzo uciążliwe, ale co zrobić. (import wariantów jest u mnie niemożliwy, bo z tego co wiem nadal wykrzacza się przy użyciu polskich znaków)

    @TheL Na infolinii Googla uzyskałem taką właśnie informację. Co ciekawe dotyczy to tylko części produktów konkretnego producenta, inne wyświetlają się bez błędów.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym