1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Android K-9 i szyfrowanie połączenia

Dyskusja w 'Kofiguracja programów do obsługi poczty' rozpoczęta przez użytkownika qdlaty, 28 Lipiec 2016.

  1. qdlaty

    qdlaty Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Przy konfiguracji konta pocztowego na data.pl nie ma możliwości zestawienia połączenia szyfrowanego. Ani przy pomocy uwierzytelnienia SSL ani StartTLS. W obu przypadkach wraca odpowiedź o niemożliwości połączenia się z serwerem (wszystkie warianty, data.pl, home.pl, poczta.*, mail.*, imap.* ....).
    Taka sama sytuacja występuje przy kliencie pocztowym KMail (Linux, KDE).
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 587
    Docenione treści:
    328
    Skonfigurowałem, działa. Upewnij się czy jako nazwy serwerów masz podane na pewno data.pl a nie np. mail.data.pl jak K-9 lubi dodawać. na hot.pl także jest ok. K-9, konfiguracja IMAP, domyślnie zaznaczone SSL/TLS, nazwa użytkownika (tylko to co przed @), nazwy serwerów: data.pl, hot.pl.

    Wiadomości wyszło i są pobieranie, brak komunikatów błędów.
     
  3. qdlaty

    qdlaty Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Otóż nie. Jak napisałem wcześniej - testowałem wszystkie warianty adresu i przy wybraniu opcji z szyfrowanym połączeniem komunikat ZAWSZE był taki sam a bez szyfrowania - całość działa.
     

    Załączone pliki:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Rozmiar pliku:
      33,7 KB
      Wyświetleń:
      261
    • 2.jpg
      2.jpg
      Rozmiar pliku:
      21,6 KB
      Wyświetleń:
      301
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 084
    Docenione treści:
    301
    @qdlaty wybacz, że dopiero teraz odpisuję, ale dopiero niedawno wróciłem z urlopu i dopiero teraz dotarłem do Twojej wiadomości na forum. Czy możesz mi napisać czy nadal masz opisane kłopoty z szyfrowanym połączeniem z serwerem pocztowym data.pl?
     
  5. qdlaty

    qdlaty Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    @Mariusz
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Tak, problem nadal występuje. Zarówno w programie K-9 Mail (Android) jak i KMail (Linux/Plasma 5). Każda próba połączenia szyfrowanego skutkuje powyższym komunikatem. Oba programy pracują bez problemu przy połączeniu z home.pl (w moim przypadku data.pl) ibez szyfrowania. Tutaj dwa "ale".
    1. Połączenia szyfrowane (identyczne porty etc.) do serwerów innych dostawców działają bez problemu w obu programach
    2. Inne programy (np. Aqua Mail, MailDroid czy Thunderbird) nie mają problemu z połączeniem szyfrowanym do home.pl

    Gdyby potrzeba było innych informacji (typu logcat) chętnie służę.
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 084
    Docenione treści:
    301
    @qdlaty wysłałem zapytanie tam gdzie trzeba (numer zgłoszenia: FEEDBACK-720). Gdy dostanę informacje zwrotne i okaże się, że logi będą dla nas pomocne, dam z pewnością znać. Dziękuję za przesłanie informacji w podpunktach.
     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 084
    Docenione treści:
    301
    @qdlaty nie możemy zreplikować tego błędu po naszej stronie - zestawianie zabezpieczonych połączeń po naszej stronie działa. Sprawdziliśmy serwer pocztowy @data.pl oraz inne powiązane serwery w ramach usługi Personal email. Może zabrzmi to lakonicznie, ale po naszej stronie działa wszystko prawidłowo (możemy poprawnie skonfigurować testowe połączenie i łączymy się poprawnie). Nie otrzymujemy innych podobnych sygnałów od użytkowników Personal email.

    Sugeruję sprawdzić łącze i/oraz zapory po WiFi (porty).
     
  8. kisiello

    kisiello Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    mam dokładnie ten sam problem. jeszcze jakieś 2 miesiące temu wszystko było ok. testowałem różne aplikacje i wszędzie jest to samo - z ssl nie działa połączenie, bez ssl jest ok. połączenie zarówno przez wifi jak i internet mobilny. w sierpniu było kilka dni, że zaczęło działać. android 6 i 7.a
     
  9. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 084
    Docenione treści:
    301
    @kisiello akurat niedawno zmieniłem smartfona i mam teraz z smartfona z systemem Android 6.0.1

    Skorzystałem z konta o adresie kowalski@data.pl, które służy nam do testów przy usługach typu: "Personal email". Wykonałem test konfiguracji na standardowej aplikacji "E-mail". Po wpisaniu adresu e-mail oraz hasła dostępu, aplikacja do obsługi poczty automatycznie znalazła adres serwera poczty wychodzącej i przychodzącej oraz automatycznie ustawiła konfiguracje wraz z włączonym SSL. Na jakiej aplikacji do obsługi poczty próbujecie skonfigurować połączenie? Proszę o informacje, ponieważ nie możemy zreplikować tego błędu po naszej stronie.
     
  10. kisiello

    kisiello Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    MailWise, TypeApp i CloudMagic (obecnie Newton Mail). w wolnej chwili sprawdzę to jeszcze na android 5 i dam znać.
     
  11. kisiello

    kisiello Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    Na android 5.1.1 jest ok (TypeApp) :confused: wychodzi więc na to, że to coś na poziomie systemu. Tylko co to może być jeśli samo się to ustawiło.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 587
    Docenione treści:
    328
    K-9 to aplikacja którą rekomenduję od początku jak tu pracuję, nigdy nie stwarzała problemów, a to o czym piszesz, jest jednostkowym przypadkiem. Jeśli podasz mi na PW hasło do konta (w ramach oczywiście pomocy home.pl) skonfiguruję konto testowo i sprawdzę. Temat zgodnie z FEEDBACK-720 był konsultowany i potwierdzamy, działa. Albo blokada portów szyfrowanych leży po stronie telefonu, albo sieci.

    P.S. Zarejestrowałem kolejne konto, @kisiello coś musi być na rzeczy po stronie telefonu lub routera. Jeśli jednak problem pojawia się w wielu sieciach, obstawiam telefon. Czy możesz na telefonie zainstalować inną aplikację?

    Nazwa konta/uzytkownika, podaj tylko to co przed @. Nazwy serwerów tylko to co po @. Nie może nie działać.
     
  13. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 364
    Docenione treści:
    521
    Personal email skonfigurowany przed chwilą na KMailu i działa poprawnie :D
     
  14. kisiello

    kisiello Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    na K-9 też błąd połączenia. co ciekawe konto z o2 z ssl działa prawidłowo. jedyne co przychodzi więc do głowy to nieprawidłowo podawane dane, ale w takim razie dlaczego działa z taką samą konfiguracją na innej wersji androida? czary czary czary...
    aha - maila mam w hot.pl
     
  15. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 587
    Docenione treści:
    328
    A ten sam telefon, ten sam system, ale inny program?
    Sprawdzam hot.pl
     
  16. kisiello

    kisiello Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    ten sam telefon, ta sama sieć, ten sam program i inny dostawca poczty (imap+ssl) - działa
    hot.pl - nie działa
     
  17. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 587
    Docenione treści:
    328
    A inny program niż K-9 na tym samym telefonie jeszcze proszę!
     
  18. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 084
    Docenione treści:
    301
    @kisiello otrzymałem dodatkowe informacje w ramach zapytania (FEEDBACK-873), że jednak mogą występować pewne niedogodności z Androidem 6.0. W październiku ma zostać wprowadzona łatka, która wyprowadzi błędy z SSL. Twoje zgłoszenie jest w pewnym stopniu powiązane z tym tematem: https://forum.home.pl/threads/problem-z-poczta-home-pl-z-poziomu-aplikacji-php.1361/

    Po wdrożeniu łatki w październiku (max w listopadzie), Twoje zgłoszenie oraz zacytowane drugie zgłoszenie innego użytkownika powinny zostać rozwiązane.
     
    Ostatnia modyfikacja: 13 Październik 2016
  19. kisiello

    kisiello Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    0
    ok. tylko jak to jest, że z innymi skrzynkami jest ok? :) wczoraj przestowalem jeszcze TypeApp z kontem na zoho.pl - ssl/tls działa bez zarzutów. czyżby home używał jakichś innych połączeń?
     
  20. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 084
    Docenione treści:
    301
    @qdlaty @kisiello dzisiaj została wysłana informacja do klientów w postaci wiadomości e-mail, znajdziemy w niej informacje na temat planowanych zmian (17.10.2016) - nowy mechanizm obsługi certyfikatów SSL. Gdy zostanie on wdrożony, opisane przez Was niedogodności z łączeniem się z pocztą home.pl powinny zostać rozwiązane.
     

Poleć forum znajomym