1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Automatyczne "wysyłanie" wygenerowanych paczek przez Paczkomaty

Dyskusja w 'Dodatki oraz integracje' rozpoczęta przez użytkownika www.regałka.pl, 31 Sierpień 2015.

  1. www.regałka.pl

    www.regałka.pl Wyjadacz

    Wiadomości:
    91
    Docenione treści:
    4
    Witam,

    W liście zamówień dla zamówienia z wybranym Paczkomatem, klikam "Utwórz Przesyłkę", generuje mi się przesyłka w zakładce "Przesyłki"
    Lecę z gotowymi paczkami z wydrukowanymi etykietami (czy z poziomu strony Click Shop można wydrukować kilka etykiet na jednej kartce, jak to jest możliwe z poziomu Menagera Paczek na stronie Inpost?) do paczkomatu i je wysyłam.
    Dlaczego po ich wysłaniu nie zmienia się automatycznie status na "wysłane", tylko trzeba to odklikać ręcznie?

    Jeżeli coś robię źle to niech mnie ktoś oświeci : )
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @www.regałka.pl wybacz za dłuższy okres oczekiwania, postaram się zbadać sprawę w czwartek. Gdy będę miał jakiekolwiek informacje, wykonam edycję mojego posta.

    EDIT:

    Zbadałem wspomnianą przez Ciebie kwestię. Status takiej przesyłki nigdy nie zmienia się z automatu. To administrator sklepu musi zaznaczyć w systemie sklepu internetowego, że fizycznie wysłał przesyłkę do zamawiającego. Click Shop nie wykona tego automatycznie.

    Oznacza to, że po użyciu Paczkomatu (po wysłaniu paczki przez paczkomat), status przesyłki w systemie Click Shop automatycznie się nie zmieni. Należy wykonać zmianę statusu przesyłki samodzielnie.

    Drukowanie wielu etykiet na jednej kartce – aktualnie nie jest to możliwe, ale zastanowimy się nad tym :)

    Co do przesyłek warto też dodać, że po utworzeniu przesyłki, dostępna jest też opcja „Wyślij”, która zmienia status na "wysłane" i wtedy wysyłana jest informacja do Paczkomatu, że będzie wysyłana przesyłka przez wybrany Paczkomat w ciągu najbliższych godzin/dni. Ale nie zmienia to faktu, że trzeba fizycznie wysłać paczkę do klienta.
     
    Ostatnia modyfikacja: 3 Wrzesień 2015
  3. www.regałka.pl

    www.regałka.pl Wyjadacz

    Wiadomości:
    91
    Docenione treści:
    4
    ale jeżeli Click-Shop jest zintegrowany z paczkomatami, które generują mail po wysłaniu paczki, do dlaczego click-shop nie może od razu odebrać danych z paczkomatu i "nacisnąć" guziki wyślij za sprzedawcę

    moim zdaniem, automatyzowałoby ten proces do końca, i nie trzeba byłoby pamiętać aby odklikać wyślij
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Nie ukrywam, że masz trochę racji. Można by to zautomatyzować, ale nie jest to tylko zależne od nas. Najprościej mówiąc to taka integracja musiałaby zostać przygotowana po stronie Paczkomatów, ponieważ sygnał o wysłaniu paczki, musiałby zostać zainicjowany przez wybrany Paczkomat i wysłany do odpowiedniego sklepu Click Shop. Dopiero wtedy w sklepie internetowym Click Shop mógłby zostać zmieniony status przesyłki na "Wysłane". Wspomnę o takim rozwiązaniu kierownikowi produktu odpowiedzialnemu za nasze sklepy internetowe.
     
  5. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    To podobnie jak z PayPalem, jest informacja zwrotna do sklepu, jeśli Inpost wysyła taką informację to faktycznie rozwiązanie pozwoliłoby pozbyć się sporej ilości kliknięć.
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Warto pamiętać np. historię z Pocztą Polską, gdzie system obsługi przesyłek, chociaż bardzo rozbudowany po stronie PP, po API dawał swego czasu tylko odłam funkcji. PP potrzebowała sporo czasu na rozbudowanie systemu. No i kolejna sprawa, jako autor swojego API udostępniam je, teraz pozostaje nam zaktualizować aplikację sklepu, przetestować i puścić aktualizację dalej. Ten proces w całości może zająć trochę czasu, w końcu nie tworzymy sklepu na zamówienie, a operujemy globalnie wszystkimi usługami. To wymaga sprawdzenia.

    Temat API jest jednak tak popularny i rozwojowy (powstaje coraz więcej narzędzi do integracji) że tego typu aktualizacje praktycznie rozpisane są na każdy miesiąc, ze znaczkiem priorytet :)
     
  7. www.regałka.pl

    www.regałka.pl Wyjadacz

    Wiadomości:
    91
    Docenione treści:
    4
    @Mariusz coś się ruszy w tej sprawie?
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @www.regałka.pl temat został wysłany, musimy poczekać. Póki co status przesyłki musimy zmieniać ręcznie.
     
  9. www.regałka.pl

    www.regałka.pl Wyjadacz

    Wiadomości:
    91
    Docenione treści:
    4
    @Mariusz rok minął i nadal cisza w temacie?
     
  10. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Sprawdzam status Twojej sugestii (FEEDBACK-1294). Wrócę tutaj do tematu na forum, gdy uzyskam informacje zwrotne.
     
  11. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @www.regałka.pl po kolejnej analizie sugestia została odrzucona przez developerów. Obecnie działa to w taki sposób, że to sklep jest centralnym miejscem, z którego wysyłane są paczki (stąd pobierasz dane do wysyłki zamówień etc.) i to tu (czyli w sklepie) powinieneś je oznaczać jako wysłane. Na ten moment zmian w tym zakresie nie planujemy - może w przyszłości zastanowimy się nad wprowadzeniem takiej integracji.
     

Poleć forum znajomym