1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Błędy mapy witryny

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika e-autoczesci, 26 Kwiecień 2017.

  1. e-autoczesci

    e-autoczesci Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam. Dzisiaj zauważyłem w panelu google ostrzeżenie:
    "Niektóre adresy URL w tej mapie witryny mają długi czas reakcji. Może to oznaczać problem z serwerem lub treścią strony.".
    W google mam ustawioną preferowaną domenę na www, w sklepie wymuszanie na https://www, adres mapy witryny https://www, ale niektóre adresy url w mapie już są bez www, dlaczego? Po skopiowaniu adresu url z mapy do przeglądarki otwiera się strona główna, a nie strona produktu. Od około 8 dni indeks stron stoi w miejscu... tzn. Przesłano: 34490 stron, zaindeksowano 259, wcześniej przed 18 kwietnia był widoczny wzrost indeksu od kilku do kilkudziesięciu stron dziennie. Czy to może być zła konfiguracja sklepu? O co chodzi z tym ostrzeżeniem? Proszę o pomoc.
     
    Ostatnia modyfikacja: 26 Kwiecień 2017
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @e-autoczesci wybacz, wiadomość umknęła mojej uwadze ale i tak jako że dotyczy to narzędzi Google trudno mi odnieść się do tego. Czy możesz mi napisać jak sytuacja ma się w tej chwili?
     
  3. e-autoczesci

    e-autoczesci Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Indeks co prawda ruszył, ale błędy i ostrzeżenia są ciągle. Problemem wg mnie jest Sitemap generowana przez Click Shop, w mapie tej mam około 20 tysięcy produktów których fizycznie nie ma w sklepie, produkty te zostały usunięte w fazie testów sklepu, dla przykładu. ....../page/51. Produkty usunięte od ID 14161 do ID 34024. Druga sprawa to URL'e bez www, tylko część produktów (około 4400), dla przykładu ....../page/17. W adresach XML porównywarek wszystko wydaje się w porządku. Czyszczenie cache nie pomaga.
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @e-autoczesci otrzymałem informacje, że zgłoszony przez Ciebie temat został rozwiązany przez naszego specjalistę ds. Click Shop (powinieneś odpowiednie informacje na ten temat otrzymać też na maila). Po odświeżeniu XMLa po naszej stornie, wspomniane przez Ciebie błędy z mapą witryny nie powinny już występować. Ustawiam temat jako rozwiązany.
     
  5. michalhockey

    michalhockey Opiekun

    Wiadomości:
    174
    Docenione treści:
    44
    @Mariusz lub @Grzesiek Jesteście w stanie sprawdzić moją mapę witryny? Błędy indeksowania cały czas narastają od 6 miesięcy, nie pomaga usuwanie URL ani odświeżanie mapy w GSC, nie wiem gdzie tkwi problem. Pozdrawiam
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @michalhockey wystawiłem zgłoszenie do osób, które realizowały zgłoszenie z mapą witryny dla użytkownika, który utworzył ten temat na forum. Numer sprawy: ECOM-274. Wrócę tutaj do tematu na forum, gdy uzyskam informacje zwrotne.
     
  7. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @michalhockey czy możesz podać jakieś przykładowe błędy? rozumiem, że pojawiają się one po stronie panelu GSC?
     
  8. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Wiadomości:
    149
    Docenione treści:
    8
    @michalhockey odświeżyliśmy ręcznie Twoją mapę dla GSC, zweryfikuj proszę, czy wspomniane przez Ciebie błędy dalej występują.
     

Poleć forum znajomym