1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Ceny ach te ceny

Dyskusja w 'Domeny' rozpoczęta przez użytkownika LorK, 12 Grudzień 2016.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. LorK

    LorK Arcymistrz Beta-tester

    Wiadomości:
    996
    Docenione treści:
    88
    Drogi Home.pl,

    pamiętam te czasy kiedy to mając garść domen za przedłużanie ich płaciłem jakieś 50 czy 60% tego co płacę teraz.
    Jakość usługi nie zwiększyła się w sposób zauważalny (przynajmniej z miejsca w którym "siedzę") ale wartości faktur są wyższe i wyższe.
    Konkurencja, ma niższe ceny. Mówię tu tylko o samych domenach. Jestem z Wami od wielu wielu lat a u konkurencji z miejsca, dostaję lepsze ceny na domeny *.pl (i nie mówię tu o opłatach za pierwszy rok tylko o przedłużeniu domeny).
    Program partnerski rozwiązuje ten problem... ale tylko połowicznie (gdyż sam nie mogę za pomocą tego programu zmniejszać swoich opłat).
    Miało być dobrze a jest... drogo. Czy musi tak być?
     
  2. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    259
    Docenione treści:
    73
    Dziękuję @LorK za zgłoszenie tematu. Zmiana cen dla hurtowego odnowienia domen podyktowana jest usunięciem cennika malejącego. Oczywiście rozumiem, iż kwota na kolejnej fakturze może być dla Ciebie zaskakująca, nie mniej zmiany zostały wprowadzone z kilku powodów, również tych nie-ekonomicznych (o których nie możemy szerzej pisać:)). Obsługa całego mechanizmu cennika była dla nas bardzo kosztowna, a także wymagająca pod względem obsługi samej platformy. Sam przyznam, że stary mechanizm posiadał trochę niedoskonałości, co w konsekwencji wymagało wielokrotnej interwencji biura obsługi klienta aby skorygować ceny np. po dorejestrowaniu kolejnych domen do konta. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zdecydowana większość klientów home.pl posiada/posiadała do 5 domen .pl i nawet nie korzystała z dodatkowych rabatów. Ostatecznie jednak zrezygnowaliśmy z tej opcji, przynajmniej teraz, ale niewykluczone że jeszcze do niej wrócimy - jest to jednak temat do przeanalizowania w dalszej perspektywie, na pewno wrócimy do rozmów o tym w 2017 roku.
     
  3. LorK

    LorK Arcymistrz Beta-tester

    Wiadomości:
    996
    Docenione treści:
    88
    @Adam, w takim razie czekam na 2017, boi powyższe wytłumaczenie nie usprawiedliwia kwoty, która (mogę się mylić) jest najwyższa w Internecie.
    Póki co, zaczynam test rejestracji domen u konkurencji.
     
  4. obas

    obas Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Uważaj gdybys planowal przenoszenie domen do tańszego usługodawcy trzeba to zrobić hurtowo, wszystkie na raz. Jak przeniosłem kilkadziesiąt domen (oszczednosc ogromana), ale na moje nieszczęście pozostawiłem czesc na home . Rezultat dostaje co kilka dni przypomnienie o nieplaconej domenie (na kazda domene kilka maili). Olewaja mnie w home, twierdza ze usuwają sukcesywnie. Rezultat od 3 miesięcy nie wiem czy nie przegapię w opalacie jakiejs domeny bo każdy list z home kojarzy mi się ze spamem . Od czasu gdy sprzedali home nie traktują klienta indywidualnie. Jestem w home kilkanaście lat i teraz bardzo zaluje. wiec alb trzeba siedzieć i placic albo uciekać z caloscia domen. Piotr
     
  5. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    259
    Docenione treści:
    73
    @obas Dzięki za opinię, każda jest dla nas bardzo ważna - tak samo pozytywna jak i krytyczna. Musimy się jednak do niej ustosunkować. Odniosę się do twoich zarzutów po kolei:

    Rezultat dostaje co kilka dni przypomnienie o nieplaconej domenie (na kazda domene kilka maili).

    Dla każdej domeny wygasającej wysyłane są komunikaty na 28, 21, 14, 7, 5, 3 dni przed wygaśnięciem i jest to normalne. Niestety nie wiemy, czy jesteś dalej zainteresowany tymi domenami, ale po odpowiednim zgłoszeniu możemy takie komunikaty dla Ciebie wyłączyć - wystarczy tylko do nas napisać i poinformować, dla których domen mamy wyłączyć notyfikacje. Nie robimy z tym żadnych problemów.

    Olewaja mnie w home, twierdza ze usuwają sukcesywnie.

    Tutaj niestety za wiele napisać nie mogę bez choćby przykładu zgłoszenia, nazwy domeny itp. Samych domen "nie usuwamy" bo są to usługi, które mają indywidualny cykl abonamentowy. Tak jak wspomniałem wyżej - nikogo nie "olewamy". Wystarczy odpowiednie zgłoszenie, z konkretną prośbą, iż mamy wyłączyć notyfikacje o wygasaniu adresów.

    Rezultat od 3 miesięcy nie wiem czy nie przegapię w opalacie jakiejs domeny bo każdy list z home kojarzy mi się ze spamem .


    J.w. - bez konkretów nie mamy jak się odnieść do twoich zarzutów. I teraz nie wiem - czy jesteś zainteresowany odnowieniem domen, czy jednak nie :) Będę wdzięczny za konkretne stanowisko.

    Od czasu gdy sprzedali home nie traktują klienta indywidualnie.

    Rozumiem Twoje podejście, aczkolwiek muszę tutaj wspomnieć o ważnej rzeczy - domeny są produktem dostępnym ogólnie i jako firma hostingowa nie mamy większych możliwości w ich rabatowaniu. Ich obsługa nie bierze się z powietrza - obsługa administracyjna, billingowa, umowy partnerskie "swoje kosztują" i chcielibyśmy robić to jak najtaniej dla naszych klientów. Ale przy obecnych warunkach na rynku i ciągle niestabilnym kursie walut (co jest bolesne zwłaszcza dla domen zagranicznych) nie jest to tak różowe. Jesteśmy świadomi ofert konkurencji, bo każda firma ma swoją politykę cenową. Za nami stoi jednak ogromne doświadczenie. W ostatnich miesiącach z rynku zniknęło już kilka marek oferujących tanie domeny - to pokazuje, że oferowanie domen na progu opłacalności przestaje być...opłacalne. A klienci są wówczas stawiani w niekorzystnej sytuacji.

    Wracając jednak do indywidualnego traktowania klienta - co miesiąc kontaktujemy się z tysiącami klientów w home.pl, rozmawiamy z nimi na temat ich serwerów i oferujemy specjalne zniżki - ustalane właśnie indywidualnie w rozmowie :) W tej kwestii jesteśmy elastyczni, pokazaliśmy to już wielokrotnie.
     
    LorK lubi to.
  6. LorK

    LorK Arcymistrz Beta-tester

    Wiadomości:
    996
    Docenione treści:
    88
    @Adam rzeczowo. Więcej możesz poczytać tu https://forum.home.pl/threads/jak-usunac-domene-z-panelu-admin.2000 chociaż też nie ma konkretów.

    trzeba się ogarnąć :) Ja mam część w Home część u zewnętrznego i ilość powiadomień mnie nie przeraża.
     
    obas lubi to.
  7. obas

    obas Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Rejestrując się na forum podalem nazwe konta , wyslalem ze toi pozwala Wam na identyfikacje użytkownika. na moim koncie jest taki bałagan ze chyba go nie ogarniacie . Czesc usług jest w ramach konta "med" czesc w ramach "obas.info.pl" . Proszę sprawdzić ile domen które przeniosłem nadal wisi w panelu . Pisalem do BOK kilknasce razy , wszystko jest widoczne w korespondencji. Ponieważ zawsze odpowiedz jest taka sama , wiec szukam pomocy w slolecznosci.




     
  8. LorK

    LorK Arcymistrz Beta-tester

    Wiadomości:
    996
    Docenione treści:
    88
    @obas zwolnij trochę, bo gubisz literki i ciężko czyta się Twoje wypowiedzi. Nazwy kont mogłeś wysłać w PW do @Adama lub podać numery spraw, które zostały nadane Ci przez BOK.
     
    obas lubi to.
  9. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    259
    Docenione treści:
    73
    @obas Temat został przekazany do weryfikacji. W przypadku ostatnio podanej przez Ciebie domeny w zgłoszeniu mailowym faktycznie odnotowano jakiś konflikt w ekspiracji domeny po transferze i dalej ona widnieje w systemie. Za pomyłkę oczywiście przepraszamy - nie jest to celowe działanie. Po uzyskaniu dodatkowych informacji wrócę z odpowiedzią.
     
  10. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    259
    Docenione treści:
    73
    @obas Otrzymałem od kierownika produktu informację, że Twoje konto zostanie "przefiltrowane" w poszukiwaniu domen, które zostały już transferowane do innego operatora. Po odnotowaniu takiej domeny - zostanie ona usunięta z systemu. Sytuacja wynika z nałożenia się w Twoim koncie domen zarejestrowanych w u dwóch różnych rejestrów globalnych (home.pl jest tylko pośrednikiem) - jeden z nich działa na tyle optymalnie, że usuwa z naszego systemu domeny automatycznie. Dla drugiego musimy posiłkować się niestety innymi sposobami, stąd obecność w Twoim panelu domen, które nie są już opłacane w home.pl. Jeszcze raz serdecznie przepraszam za nieporozumienie. Chciałbym jedynie dodać, że dla noworejestrowanych adresów globalnych sytuacja ta nie występuje.
     
    obas lubi to.
  11. obas

    obas Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Od lutego dobijam się z prośbami do BOK o usuniecie domen które zostały w styczniu przeniesione do innej firmy. Wiec może bardziej właściwym byłoby nie określenie "jakiś kontakt" ale liczne kontakty. Chciałbym aby ktoś zainteresował się moim kontem i usunął z niego domeny którymi nie zarządza home. Jak się tak stanie to system automatycznie przestanie wysyłać do mnie faktury proforma na NIEISTNEIJACE USLUGI.
    W trakcie pisania tego postu zaobserwowałem ruch w moich domenach - dziękuję za reakcje . Nie ciągnę tematu. Mam nadzieję że wszystko się szybko wyjaśni.
     
  12. obas

    obas Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    1
    Dziękuję za podjęcie działań zmierzających usunięcia problemu. Szkoda, że nie dało się tego załatwić przez BOK. Ale dziękuję.
     
  13. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 538
    Docenione treści:
    324
    Szanowni uczestnicy dyskusji, jako administrator forum, rozumiem zaistniałą sytuację, przypominam jednak, że forum dyskusyjne pełni przede wszystkim rolę miejsca, w którym dzielimy się informacjami, zadajemy pytania i szukamy rozwiązań. W dyskusji uczestniczą wszyscy, a więc logicznie rzecz biorąc, rozwiązaniem pewnych sytuacji jest ingerencja firmy a nie pomoc użytkowników, którzy np. nie mają dostępu do panelu innego klienta firmy.

    Takie dyskusje nie są kasowane i są cenną informacją, zarówno dla nas jak i dla innych. Dla nas to przede wszystkim zwrócenie uwagi na pewne działanie mechanizmów, które możemy usprawiedliwić po prostu sposobem ich działania. Rozumiem, że mogę one nie być zrozumiałe dla innych, stąd nasza reakcja i podjęcie działań. Jeśli doszło do zaniedbań ze strony BOK, zapewniam że zostanie to przekazane do weryfikacji i usprawnienia "procedur". Chociaż jak zapewne wiele osób tu obecnych wie, staramy się aby to procesowe i procedurowe działanie było przede wszystkim działaniem elastycznym dopasowanym do potrzeb i klienta i nas, w dążeniu do rozwiązania "problemu".

    Zwracam także uwagę na identyfikację klienta, tak, podczas rejestracji konta prosimy o wskazanie nazwy posiadanej usługi i jak wiecie, wgląd do tego ma tylko administracja forum. Reagujemy, ale nadal obowiązują nas procedury autoryzacji klienta, których na forum nie wykonujemy dla Waszego i naszego bezpieczeństwa. Stąd zdarza się, że kierujemy Was do Biura Obsługi Klienta lub prosimy (czasami wręcz bez sensu) o podanie konkretnych nazw, aby nie było niedomówień.

    Cieszę się, że sprawa została na ten moment wyjaśniona a podjęte działania zakończą się sukcesem. W razie wątpliwości czy pytań, pozostajemy w kontakcie. Nie mniej proszę, i nie chodzi tu o samo tworzenie wątków, pamiętajcie, że w tematach ściśle związanych z kontem klienta, najlepszą drogą do wyjaśnienia sytuacji jest kontakt z BOK lub np. PW na forum o ile oczywiście zasugerujemy to w utworzonym wątku.

    Mam nadzieję że Adam wyjaśnił dokładnie działanie mechanizmów, ja dopilnuję aby zespół zajmujący się obsługą panelu i partnerów sprawdził czy możemy pewne procesy zoptymalizować, aby w przyszłośc uniknąć podobnych zdarzeń.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym