1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Ceny hurtowe dla hurtowników - poziomy cen dla grup klientów

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika gielo2, 2 Październik 2015.

  1. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    152
    Docenione treści:
    22
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    532
    A nie wystarczy utoworzyć grupę klientów i dać jej rabat?
    Robisz grupę hurtownicy dodajesz do niej klientów i dajesz jej rabat np 10% :)
     
  3. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    152
    Docenione treści:
    22
    Nie wystarczy, jak Pan sobie wyobraża rabat gdy część produktów ma np. marżę 20%, a część 2%. To oczywiście przykład ale obrazuje, że produkty mają różne marże. Od 2% na droższych rzeczach do praktycznie 100% marży na drobnicy. Te rabaty są w ogóle nie funkcjonalne przy sprzedaży hurtowej. Kolejna sprawa, że jak klient hurtowy kupował pozycję X za Y zł to oczekuje że w tej samej cenie ją i następnym razem kupi. To nie jest dobre rozwiązanie przy sprzedaży hurtowej jak już wspomniałem. Przy detalu także najczęściej to rozwiązanie się nie sprawdzi, bo i tam asortyment ma różny narzut i na jeden produkt klient może dostać 10% na na inny zaledwie 2%. Za komuny gdy były sztywne marże to może i to rozwiązanie się sprawdzało ale nie obecnie :]
     
    Ostatnia modyfikacja: 2 Październik 2015
  4. zapachciszy

    zapachciszy Praktyk

    Wiadomości:
    32
    Docenione treści:
    1
    Ważny temat - nawet BARDZO - ciekawe kiedy to zaistnieje - na tę chwilę to tylko obiecanki - tak jak wszędzie - a tym bardziej teraz :)
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 599
    Docenione treści:
    329
    W dużej części wynika to z prostego faktu, że sklepy online, oferowane w takim systemie jak Click Shop oraz oferta naszej konkurencji, to przede wszystkim sklepy nastawione na sprzedaż detaliczną. Hurtownicy korzystający z naszych usług, rozwiązują to zarówno poprzez wspomniane rabaty, jak i zakupy "pakietowe" itp.

    Rozumiem o co chodzi, widzę, że na rozwijaj.home.pl takie zapewnienie poszło, ale samej aktualizacji nie było. Już dowiaduję się na czym temat stoi, dam znać jak coś będę wiedział.
     
  6. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Zdaje się, że po ostatniej aktualizacji sprawa została rozwiązana. Testuję i na pierwszy rzut oka - wszystko "daje radę".

    1) Konfiguracja -> Asortyment -> Ceny produktów -> Poziomy cen (np. Trzy poziomy cen) [sam dół]
    2) Asortyment -> Produkty -> Akcje/Edytuj -> Ceny (wpisanie konkretnych wartości)
    3) Klienci -> Grupy klientów -> Zielony "plusik" -> Poziom cenowy (wybieramy, co trzeba)
    4) Klienci -> Klienci -> Akcje/Edytuj -> Grupa klientów

    Po zalogowaniu z poziomu klienta osiągamy zamierzony efekt ;).
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 599
    Docenione treści:
    329
    Tak, aktualizacja powinna być już rozpropagowana po wszystkich usługach sklepu. Jeśli taka funkcjonalność nie jest dostępna, proszę cierpliwie oczekiwać na jej dodanie.
    Konfiguracja nie powinna stanowić żadnego problemu, Stau opisał to dosyć jasno, nie mniej na dniach pojawi się także informacja na stronie www.pomoc.home.pl

    @Stau, dzięki za czujność. @gielo2 sprawdź czy ta konfiguracja rozwiązuje problem.
     
  8. GP_ptr

    GP_ptr Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Cześć,

    przypomnę się w temacie - @Stau zrobiłem tak jak mówiłeś, i wszystko działa, jednak przy wyborze jakiegokolwiek wariantu niestety wraca stara cena.
    Przy wariancie nie mam wpisanych cen:
    upload_2016-8-17_23-58-58.png

    Da się to jakoś obejść?
    Dzięki!
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 599
    Docenione treści:
    329
    Który to produkt jest? @GP_ptr
     
  10. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    To jest przyczyną, że cena przeskakuje do "podstawowej". Aktualnie skrypt zachowuje się w ten sposób:

    Jeśli przy wybranym wariancie pola "Zmiana ceny" świecą pustką - skrypt zawsze i wszędzie wybierze cenę podstawową z głównego produktu (tego bez wariantów). Jeśli wpiszesz w polach "Zmiana ceny" jakąś wartość - skrypt podmieni cenę podstawową głównego produktu (na cenę podstawową wariantu albo cenę hurtownika "1" wariantu - jeśli taką podałeś).

    Niestety, nie można poprzez Centrum Wymiany Danych zarządzać wariantami - pozostaje zatem ręczne "klepanie".

    To dotyczy wariantów z obsługą magazynową. Jeśli wybierzesz warianty bez obsługi magazynowej - mechanizm zachowa się tak, jak tego oczekujesz.
     
    Mariusz lubi to.
  11. Grzeegorz

    Grzeegorz Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    Skrypt dziwnie działa, dla wariantów produktu, bez wpisanych cen (cena pobrana z głównego produktu), zwykły klient widzi tak :
    brutto : 15,99
    netto : 13,00

    Klient z poziomem ceny hurtowa 1 widzi tak:
    brutto: 15,99
    netto: 10,57

    Czyli skrypt zmienił cenne netto.
    Pod dodaniu do koszyka, klient z poziomem cen hurtowa 1 widzi złą cenę , czyli 15,99.


    Mało tego, cena netto pozostaje bez zmian dla wariantu domyślnie zaznaczonego. Dla pozostałych zmienia się zgodnie z ustawioną ceną "hurtowa 1", ale tylko cena netto. Brutto cały czas jest bez zmian.

    Ktoś coś chciał dobrze zrobić, ale jakoś pokrętnie wyszło. Coś się zmienia, coś nie.

    Natomiast jeśli wariantowi przypiszemy cenę w "zmiana ceny" , wtedy wszystko jest ok, musi być wpisane jak tu:

    brutto netto hurtowa 1 balagan.jpg


    Dla wariantów trzeba to jednak ręcznie klepać :/


    Wyjątkowo nielogicznie wprowadzona zmiana.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 599
    Docenione treści:
    329
    Jeśli chodzi o ten temat, podrzuciłem go do opiekunów, błąd już znamy, został zgłoszony do poprawki wcześniej. Niewykluczone że niebawem wpadnie aktualizacja CS i wyprowadzimy to. To ewidentny błąd.
     
  13. Balare

    Balare Zaglądacz

    Wiadomości:
    12
    Docenione treści:
    0
    Witam, proszę o informację gdzie jest opcja "poziomy cen"? Nie wiem czy oślepłem, ale ja jej nie widzę?
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 599
    Docenione treści:
    329

Poleć forum znajomym