1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Click Shop - odbijanie wiadomości przez Gmail

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika DarzBor.com.pl, 17 Październik 2015.

  1. DarzBor.com.pl

    DarzBor.com.pl Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Dzień dobry, nie będę zakładał nowego wątku, ale również proszę "o pochylenie" się nad kwestią odbijania emaili przez Gmail. Rekord SPF dodany przez konsultanta home.pl pomógł na jakiś czas, teraz niestety wszystkie problemy wróciły i do klientów z pocztą @gmail maile "systemowe" nie docierają.
     
  2. jakubgalinski

    jakubgalinski Spryciarz

    Wiadomości:
    48
    Docenione treści:
    4
    zapodaj na priv do mnie domenę - zobaczymy jak home ją widzi :)
     
  3. jakubgalinski

    jakubgalinski Spryciarz

    Wiadomości:
    48
    Docenione treści:
    4
    Jeżeli dotyczy to domeny DarzBor.com.pl SPF jest OK (SPF record passed validation test with pySPF (Python SPF library)!)

    Jak dziś przed dodaniem SPF wysyłałeś na Gmaila cokolwiek - odczekaj 24h. Jutro ponów wysyłkę :) Powinno działać :)
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 609
    Docenione treści:
    330
    Poczytaj w tych artykułach. Ogólnie dodanie rekordu SPF i jego odświeżenie, powinno rozwiązać problem. Przyczyn może być naprawdę dużo!

    Z tego co wiem, problemy z dostarczaniem poczty od dawna nie pojawiały się "na tapecie" nie mniej możesz opisać ten problem szerzej, np. czy dostałeś Mailer-daemona informującego o niedostarczeniu poczty. O jakiej był treści?
     
  5. staycasual

    staycasual Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Podłączam sie do tematu. Mam ten sam problem. Jestem przed otwarciem sklepu ale ten problem uniemozliwia mi rozpoczecie działalności ponieważ na adres email przychodzi mail z potwierdzxeniem zamówienia. Na poczty w gmailu nie przychodzą maile w ogóle. Nie ma ich ani w spamie,ani w skrzynce odbiorczej. Na każde inne konto (interia, o2 etc) maile docierają bez żadnego problemu. Bardzo proszę o pomoc :(
     
  6. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    532
    też przed chwilą sprawdziłem działanie tego i nie ma problemu nawet do spamu na gmailu nie wpadłem.
    które maile Wam nie dochodzą? rejestracja, zakup, zmiana hasła?
     
  7. staycasual

    staycasual Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    i rejestracja, zakup, zmiana hasła.... nie wiem co jest grane
     
  8. staycasual

    staycasual Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Dołączam maile jakie otrzymuję po wysłaniu maila na skrzynke gmail
     

    Załączone pliki:

  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 609
    Docenione treści:
    330
    @staycasual jedna podstawowa sprawa, zobacz z jakiego adresu wysyłana jest wiadomość e-mail: staycasual@sklep1637572.home.pl
    Posiadasz własną domenę (adres sklepu) ? Jeśli tak, to podłącz ją pod serwer sklepu i zmień konfigurację w ustawieniach SMTP (Konfiguracja -->ustawienia podstawowe --> Ustawienia email na konto w domenie, np. staycasual@mojafirma.pl i dla adresu mojafirma.pl dodaj SPF (albo my dodamy).

    W tej konfiguracji w najgorszym przypadku wiadomość trafi do folderu SPAM o ile w ogóle będą jeszcze jakieś problemy. Niestety, Gmail jest bardzo nietolerancyjny. Ale myślę że Twój problem szybko da się rozwiązać.
     
  10. staycasual

    staycasual Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Wykupiłam własną domenę i utworzyłam maila na platformie poczty home.pl -> bok@staycasual.pl skonfigurowałam go ze sklepem tylko nie wiem jak i gdzie dodać te SPF ? ponieważ maile dalej nie docierają.Przepraszam, ale jestem raczej nie zaawnsowana w tym temacie. Z góry dziękuję za pomoc.
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 609
    Docenione treści:
    330
    @staycasual Rekord SPF powinien być już aktywny na domenie, czekamy z godzinkę na odświeżenie no i zapraszam do testów.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 609
    Docenione treści:
    330
    Gdyby okazało się, że rozwiązanie działa ale np. wiadomości trafią do folderu SPAM, polecam skorzystać z 2 rozwiązań:

    1. Dodać nowy moduł informacyjny, w którym będzie zawarta prośba o sprawdzenie folderu SPAM: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/j...y-wyswietlane-podczas-finalizacji-zamowienia/

    2. W ustawieniach regionalnych --> Frazy dla wybranego języka, edytować treść frazy która pojawia się po zakończeniu zakupów, coś w stylu: Dziękujemy za złożenie zamówienia... i dodać info o sprawdzeniu folderu SPAM.

    W większości przypadków jako sprzedający nie masz wpływu co dzieje się po stronie konta klienta, ale zabezpieczysz się w ten sposób.
     
  13. Czapeiro

    Czapeiro Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    Witam serdecznie,

    mam identyczny problem. Gmail odbija moje maile. Gdzie skonfigurować ten rekord SPF? nie widzę go w panelu -> rekordy domeny -> nowy rekord.
     
  14. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    532
    to rekord TXT :D
    to bardzo pomaga
     
  15. Czapeiro

    Czapeiro Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    Mógłbyś mi podpowiedzieć jak mam go skonfigurować?
     
  16. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 609
    Docenione treści:
    330
  17. Czapeiro

    Czapeiro Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    shop-zenart.pl
     
  18. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 609
    Docenione treści:
    330
    Dodajesz nowy rekord TXT, w pierwszym polu podajesz nazwę domeny, host czyli shop-zenart.pl a w wartość rekordu wrzucasz:
    Wpis gotowy do zamieszczenia w strefie domeny:
    Kod:
    v=spf1 ip4:212.85.116.111 a mx
    Jeśli kiedyś byś zmieniał hosting, trzeba zmienić adres IP na adres IP nowego serwera.
     
  19. Czapeiro

    Czapeiro Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    Działa mistrzu :) dziękuje za pomoc.
     
  20. Kamil

    Kamil Uczestnik

    Wiadomości:
    25
    Docenione treści:
    0
    Czy ktoś mógłby mnie przeprowadzić przez proces tworzenia takiego rekordu txt dla domeny dekopark.pl?

    Gmail jest bardzo wybredny i w połowie przypadków klienci nie otrzymują maila z potwierdzeniem rejestracji. Bardzo proszę o pomoc.
     

Poleć forum znajomym