1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Drogi Home.pl

Dyskusja w 'Sugestie i zgłoszenia' rozpoczęta przez użytkownika LorK, 23 Luty 2021.

  1. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    Drogi Home.pl

    Drogi bo drogi, i drogi bo jesteście mi bliscy, chociaż siedzibę macie daleko ;)

    Co się dzieje u Was?
    Testy nad Nowym Panelem zakończyły się ponad 3 lata temu. Od tego czasu... jest coraz gorzej z kondycją Home.

    https://opiniuj.pl/homepl.html

    Nawet jeśli są to "fajki" to jak czytam te komentarze, to niestety podpisałbym się pod większością z nich.

    Cesja domeny - kiedyś wystarczył papier i wszystko działało. Teraz po weekendzie Pani na infolinii mówi mi "no w nowym systemie wszystko działa wolniej". Czemu do cesji trzeba odpiąć domenę od serwera i czekać tydzień na zmianę wpisów. Chore. Spotkało mnie to kilka razy.

    Kiedyś był program lojalnościowy. Teraz go nie ma a cena domen coraz wyższa i wyższa... i na fakturze jakieś bzdurne pozycje "za serwis". Czemu one nie są wliczone w cenę usługi? Czy ja zamawiałem ów "serwis"?

    Tłumaczenia nadal nie skończone i mam, że "invoce jest przeterminowana".

    I do tego serwer Unlimited z limitami transferu. By się doczytać tych limitów trzeba o nich wiedzieć by móc je wygooglać. SŁABO!

    Jestem z Home.pl z 20 lat i z roku na rok jest coraz gorzej.
     
  2. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    271
    Docenione treści:
    73
    Cześć @LorK!

    W pierwszej kolejności pragnę zapewnić, że panel klienta cały czas się rozwija i jeśli Twoje odczucia są negatywne - opisz proszę, które operacje lub procesy są dla ciebie niewygodne lub czego ci brakuje. Każda sugestia jest mile widziana ponieważ w odróżnieniu od starego panelu - w nowym możemy wprowadzić różne funkcjonalności o wiele szybciej (nie idąc daleko - ostatnio wprowadziliśmy w pełni konfigurowalny WAF pod różne aplikacje).

    Nawet jeśli są to "fajki" to jak czytam te komentarze, to niestety podpisałbym się pod większością z nich.

    To bardzo subiektywna kwestia ;) W naszej naturze leży to, że częściej ganimy i krytykujemy, aniżeli chwalimy. Bardzo często klienci (nie tylko home.pl, ale w ogóle usług hostingowych) opierają swoją opinię na jednym doświadczeniu - jak wszystko działa jak należy to generalnie traktujemy to jako standard. A gdy coś przestaje działać to wylewamy żale ;) Tak działa Internet. Specyfika opiniuj.pl polega na tym, że opinie te może zamieszczać każdy a firmy nie mają możliwości odniesienia się do uwag. Jeśli miałbym się kierować recenzjami z tego portalu to dzisiaj musiałbym usunąć konto na Netflixie, wybrać ISP z zagranicy (bo Polscy nie domagają), a pieniądze trzymać w skarpecie (bo każdy bank na tym serwisie ma oceny rzędu 1-2/5).

    Cesja domeny - kiedyś wystarczył papier i wszystko działało. Teraz po weekendzie Pani na infolinii mówi mi "no w nowym systemie wszystko działa wolniej". Czemu do cesji trzeba odpiąć domenę od serwera i czekać tydzień na zmianę wpisów. Chore. Spotkało mnie to kilka razy.

    Sytuacja wynika ze zmiany mechanizmu cesji i samego systemu, który z poprzednim ma niewiele wspólnego. Sam proces cesji rzeczywiście wymaga odpięcia domeny od konta i na chwilę obecną sprawdzamy, czy można to w jakimkolwiek stopniu usprawnić. Jeżeli więc poczułeś jakikolwiek dyskomfort z tym związany - przepraszam.

    Jeżeli chodzi o kwestię działania - daj proszę znać w wiadomości prywatnej kiedy dzwoniłeś i dla jakiego konta chciałeś przeprowadzić cesję. Ogólnie sam proces powinien działać o wiele lepiej i konsultanci nie powinni mówić o czymś takim ;)

    Kiedyś był program lojalnościowy. Teraz go nie ma a cena domen coraz wyższa i wyższa... i na fakturze jakieś bzdurne pozycje "za serwis". Czemu one nie są wliczone w cenę usługi? Czy ja zamawiałem ów "serwis"?

    Ceny są zawsze elementem dyskusyjnym i temat ten zawsze będzie istniał. Na drugiej szali leżą jednak inne elementy - np. warto sprawdzić jak na przestrzeni lat zmieniły się same koszty prowadzenia firm oraz kwestie podatkowe, nie wspominając już o wahaniach walut co ma ogromne przełożenie na ceny rejestracji oraz odnowień np. domen narodowych i globalnych. W przypadku home.pl za zmianą cen domen pojawiły się dodatkowe funkcjonalności tj. darmowy DNSSEC i DNS Anycast - nie jest to standardem w innych firmach, a część z nich za te opcje pobiera dodatkowe środki. Generalnie zmiany cen domen pojawiły się niemal wszędzie i jest to jak najbardziej normalne. W kwestii cen mogę tylko dodać, że staraliśmy się podejść jak najbardziej transparentnie do informowania klientów, dzięki czemu na każdym etapie rejestracji domen cena odnowienia jest widoczna jeszcze przed dodaniem usługi do koszyka.
     
  3. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    już to zrobiłem. Przypomnę: tłumaczenia strony - nadal kuleją.
    Cesja domeny to koszmar - przez tydzień bez poczty/www.
    Wrażenie, że w niektórych sprawach helpdesk mnie zbywa.

    ale poza zmianą ikonek faktycznie dodaliście jakieś nowe opcje? Dla mnie nie wiele zmieniło się w przeciągu 2 lat.

    to zrozumiałe. Jednak część osób (w tym też ja) pamięta czasy Home.net, kiedy wyższa cena szła ze stabilnością i jakością obsługi. Teraz ta stabilność jest tak jak u konkurencji (nazwa.pl) a jakość HelpDesku jest słaba (na przestrzeni tych 20 lat jest coraz gorzej i gorzej). Do tego cena kosmiczna za usługi. Nie wylewam swoich żali bez powodu - jak mogłem to Was chwaliłem ale:
    - 2 razy w identyczny sposób konsultant źle przekazał (chociaż wielokrotnie się upewniałem czy dobrze się rozumiemy i czy jest to wykonalne w określonym terminie) do "administratorów" przez co moje backupy zostały skasowane (całość stała się w czwartek, zgłoszenie w piątek ale nikt nie podjął zadania a w poniedziałek nie było już tych kopii)
    - 2 razy robiłem cesję na nowym panelu - miało to zająć weekend (tak mnie zapewniano i podkreślano, że najlepiej zadzwonić po 18, bo takie rzeczy zwykle wykonywane są po 20). Przez weekend nikt nie usiadł do tego bo w weekend nie ma techników. Ale może to tylko u mnie tak jest? Może to tylko ja mam pecha? Kolegę załatwiono identycznie - miało być gotowe na niedzielę a do dziś nie wykonano tej cesji - strona nie działa, klient wkurzony. SŁABO!

    co to za marketingowy bełkot? Wyłączcie proszę wszystkie swoje usługi w domenie *.home.pl na tydzień i powiedzcie wtedy czy odczuwacie dyskomfort. Ha! Skoro w starym działało to sprawnie, to może warto skopiować ten mechanizm i zaimplementować go do nowego systemu... bo jak w obecnych czasach wytrzymać ma fabryka bez poczty... tydzień. No jak?

    jednak dzieje się to. Gorsze jest to, że cesja trwa 7 dni.

    nie, nie potrzebuję rozwiązania dla jednego konta. Oczekuję, że będzie to dobrze działało w całym systemie.

    ja to rozumiem. Ale macie świadomość, że jesteście w zasadzie najdrożsi?

    ja to nazywam odwracanie kota ogonem. Czy cena walut ma wpływ na rejestrację domen *.pl?
    Skoro rejestracja jest taka droga, to czemu domeny zawsze macie w promocji "za grosze" a potem ona kosztuje "krocie"? Coś mi się tu nie spina albo czegoś nie rozumiem.

    to mnie bardzo ciekawi.
     
  4. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    271
    Docenione treści:
    73
    @LorK - dzięki za odpowiedzi. Postaram się na nie odpowiedzieć w miarę możliwości, ponieważ część sugestii wymaga analizy po stronie naszych specjalistów.

    już to zrobiłem. Przypomnę: tłumaczenia strony - nadal kuleją.
    Cesja domeny to koszmar - przez tydzień bez poczty/www.
    Wrażenie, że w niektórych sprawach helpdesk mnie zbywa.


    1. Przekazałem sprawę do naprawy - myślę, że w najbliższej przyszłości błędy tłumaczeń zostaną zminimalizowane.
    2. Jak wspomniałem wyżej - analizujemy ten temat, ale na chwilę obecną nie przedstawię Ci gotowego rozwiązania. Jeżeli planujesz w najbliższym czasie wykonać cesję domeny u nas to skontaktuj się proszę z naszym BOK - dołożymy starań, aby cesja domeny została wykonana w optymalnej porze dla Ciebie i aby czas o "odłączenia" był jak najkrótszy. To na chwilę obecną najlepszy, najbardziej optymalny sposób jeżeli cedowana domena pełni jakąś funkcję techniczną u klienta.
    3. Jeżeli masz jakikolwiek przykład zgłoszenia (poza opisaną wyżej cesją) - daj proszę znać. To ważne, abyśmy wiedzieli o takich przypadkach. Odczucia klientów są dla nas ważne i jeżeli jakość obsługi w Twoim przypadku była niezadowalająca, potrzebujemy więcej szczegółów.

    ale poza zmianą ikonek faktycznie dodaliście jakieś nowe opcje? Dla mnie nie wiele zmieniło się w przeciągu 2 lat.


    Mogę trochę tych rzeczy wymienić ;) - WAF, obsługa DNSSEC, konfiguracja PTR, poprawki w zakresie Autoinstalatorów aplikacji (własne ścieżki), sortowanie list email i filtrowanie, w przypadku usług cloudowych (np. VPS) konfiguracja zdalna firewalla + konsola SSH, pełna integracja z Office 365 (Microsoft 365) oraz Google Workspace, a także masa poprawek od strony backendowej, która przyśpieszyła działanie wielu narzędzi. Jasne, jest jeszcze wiele do zrobienia, ale nawet przywołane przez Ciebie zmiany ikonek mają wpływ na doświadczenia użytkowników.

    Do tego cena kosmiczna za usługi. Nie wylewam swoich żali bez powodu - jak mogłem to Was chwaliłem ale:
    - 2 razy w identyczny sposób konsultant źle przekazał (chociaż wielokrotnie się upewniałem czy dobrze się rozumiemy i czy jest to wykonalne w określonym terminie) do "administratorów" przez co moje backupy zostały skasowane (całość stała się w czwartek, zgłoszenie w piątek ale nikt nie podjął zadania a w poniedziałek nie było już tych kopii)
    - 2 razy robiłem cesję na nowym panelu - miało to zająć weekend (tak mnie zapewniano i podkreślano, że najlepiej zadzwonić po 18, bo takie rzeczy zwykle wykonywane są po 20). Przez weekend nikt nie usiadł do tego bo w weekend nie ma techników. Ale może to tylko u mnie tak jest? Może to tylko ja mam pecha? Kolegę załatwiono identycznie - miało być gotowe na niedzielę a do dziś nie wykonano tej cesji - strona nie działa, klient wkurzony. SŁABO!

    Tak jak wspomniałem wyżej - cena zawsze będzie języczkiem uwagi, ale gdy spojrzysz na rynek hostingowy w ostatnich latach to dojdziesz do wniosku, że ceny poszły do góry wszędzie i jest ku temu konkretny powód (w niektórych firmach podwyżki były na poziomie 2x, gdzie u nas są to o 10-20%). Są oczywiście usługi tańsze na rynku i nigdy tego nie ukrywaliśmy, ale różnice w cenach wynikają najczęściej z konfiguracji danych pakietów. Tam, gdzie u nas zaczyna się np. przestrzeń dyskowa w najtańszym pakiecie, w innej firmie będzie to max co jest do zaoferowania. I wbrew pozorom nie jest coś złego, bo dla każdego na tym rynku jest miejsce, a klienci mają różne potrzeby.

    W kwestii problemów z supportem - ponownie, będę wdzięczny za numery zgłoszeń lub ID konta, na którym odnotowałeś te problemy. Przyjrzymy się tej sytuacji.

    co to za marketingowy bełkot? Wyłączcie proszę wszystkie swoje usługi w domenie *.home.pl na tydzień i powiedzcie wtedy czy odczuwacie dyskomfort. Ha! Skoro w starym działało to sprawnie, to może warto skopiować ten mechanizm i zaimplementować go do nowego systemu... bo jak w obecnych czasach wytrzymać ma fabryka bez poczty... tydzień. No jak?

    Gdyby skopiowanie mechanizmu wchodziło w grę to zapewne nie powstałby w ogóle ten post ;) Wypada mi więc jeszcze raz Cię przeprosić za powstałe okoliczności, bo rzeczywiście czas cesji nie był optymalny. Nie wszystko jest takie łatwe, nie wszystko można przenieść 1:1 ze starego narzędzia, które w dużej mierze było narzędziem do obsługi domen i hostingu, do narzędzia obsługującego ponad 80 różnych usług. Ale staramy się systematycznie to poprawiać.

    ja to rozumiem. Ale macie świadomość, że jesteście w zasadzie najdrożsi?

    Jesteśmy świadomi cen rynkowych, ale też wiemy że inne firmy z tego podwórka nie oferują podobnych parametrów usług co my, a także nie mają elastycznych kanałów kontaktu (np. za pomocą Messengera) oraz wielu usług dodatkowych (np. webinarów i szkoleń). Druga sprawa - od miesięcy oferujemy np. płatności miesięczne, oraz odnowienie domen na 30 dni za odpowiednio niższe kwoty.

    ja to nazywam odwracanie kota ogonem. Czy cena walut ma wpływ na rejestrację domen *.pl?
    Skoro rejestracja jest taka droga, to czemu domeny zawsze macie w promocji "za grosze" a potem ona kosztuje "krocie"? Coś mi się tu nie spina albo czegoś nie rozumiem.

    Ja nie odwracam kota ogonem, bo to właśnie ty powiązałeś waluty obce z domenami .pl - nie ja ;) Jeżeli chodzi o kwoty rejestracji - są one porównywalne do obecnych cen w branży i po prawdzie w pierwszym roku dokładamy do "interesu" ponieważ wiemy, że początek drogi dla przedsiębiorcy jest zawsze wyboisty. I dlatego ceny domen oraz usług hostingowych są niższe (i jednocześnie wyższe niż jeszcze rok temu). Dajemy w ten sposób szansę na przetestowanie swojego pomysłu i przejście do online na niskich kosztach. Możesz to traktować jako bełkot :) ale też spojrzeć na ten temat szerzej.

    Hasło "krocie" zawsze będzie hasłem subiektywnym, ale warto sobie ustawić tę cenę w odniesieniu np. do ZUSu. Hosting kosztuje 1/2 tego co miesięczny podatek, z czego hosting będzie działał rok, a ZUS za miesiąc się przypomni z identyczną kwotą. W skali kosztów prowadzenia firmy usługi hostingowe są więc relatywnie tanie. I oby tak zostało ;)

    to mnie bardzo ciekawi.

    Wskazana opłata dotyczy opłaty manipulacyjnej u operatora płatności. Jest to osobna pozycja na fakturze, aby informacja o tym była jak najbardziej transparentna. Nie jest to w zasadzie nowość, bo od lat podobną opłatę stosują inne firmy telekomunikacyjne, a także dostarczające prąd.

    Jeżeli masz dodatkowe pytania - z chęcią odpowiem ;)


     
  5. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    dziękuję za deklarację. Boję się jednak wykonać ruch.

    znów marketingowy bełkot. Ile klientów kupuje sobie domenę, która nie pełni funkcji?

    na chwilę obecną cesja. Archiwalnie moje zgłoszenia (opis jak to wyglądało z mojej strony) są na forum.
    mogę się mylić ale wydaje mi się, że sortowanie listy emaili było od zawsze w nowym panelu... pozostałe funkcje, to faktycznie potrzebne rzeczy (część z nich były zgłaszane przez użytkowników, tu na forum)... co nie zmienia, że na przestrzeli tych lat to małe zmiany po stronie FE. Chcieliśmy znacznie więcej. Wiem, że jest też kosz BE.

    to odwracanie tabeli. U Was są te usługi "2x" droższe ;)

    to akurat nie był bełkot.
    Jeśli chodzi o cenę: tak jesteście drodzy. No ale rozumiem, tylko kosztuje pozycja na szczycie tabeli. I nie wiem jakiej miary używacie, że sądzicie iż ceny macie podobne :D
    Tak wiem, że serwery mają więcej zasobów np. nazwa.pl.
    A na temat patrzę dość szeroko, gdyż korzystałem z wielu Waszych usług i z kilku usług konkurencji. I robię to od wielu wielu lat.

    tylko wcześniej była doliczana jeśli korzystałem z jego usług teraz muszę zapłacić za ten serwis, nawet jeśli płacę przelewem ze swojego banku (a nie PayU czy innym takim, gdzie opłata miałaby uzasadnienie). Źle to rozumiem?
     
  6. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    271
    Docenione treści:
    73
    dziękuję za deklarację. Boję się jednak wykonać ruch.

    Przekazałem temat Twojej cesji do priorytetowej realizacji. Mimo wszystko gdyby przyszła taka potrzeba, aby scedować inną domenę - nasz BOK na pewno znajdzie optymalne rozwiązanie. Niektórzy klienci robią cesję dosłownie "na telefonie" ;)

    znów marketingowy bełkot. Ile klientów kupuje sobie domenę, która nie pełni funkcji?

    To nie jest marketingowy bełkot. Wiele firm ma domeny w formie zabezpieczenia adresu lub do portfolio na przyszłość. Nie każda domena musi od razu kierować na stronę.


    mogę się mylić ale wydaje mi się, że sortowanie listy emaili było od zawsze w nowym panelu... pozostałe funkcje, to faktycznie potrzebne rzeczy (część z nich były zgłaszane przez użytkowników, tu na forum)... co nie zmienia, że na przestrzeli tych lat to małe zmiany po stronie FE. Chcieliśmy znacznie więcej. Wiem, że jest też kosz BE.

    Sortowanie listy email weszło dokładnie w ostatnim kwartale 2020, więc to całkiem świeża funkcjonalność (plus jeszcze opcja eksportu listy adresów do Excela). Wiadomo, apetyty są znacznie większe, ale na przestrzeni ostatniego roku wprowadziliśmy tyle nowych funkcji, ile w starym panelu przez... 10 lat? Z Twojej perspektywy będzie to mało, bo oczekiwania masz konkretne i mocno spersonalizowane, ale nasze badania satysfakcji pokazują, że wzrost zadowolenia z użytkowania panelu jest coraz większy. Natomiast wszelkie głosy krytyczne bierzemy pod uwagę, zwłaszcza pod kątem UX.

    to odwracanie tabeli. U Was są te usługi "2x" droższe ;)

    No nie do końca tak jest ;) Przeskaluj sobie koszty pakietów w oparciu np. o przestrzeń to mile się zaskoczysz. Naprawdę nie ma sensu porównywać pakietów 1-2 GB za 50-100 zł rocznie z pakietem 70 GB za 492 zł bo to usługi skierowane do różnych odbiorców.

    Jeśli chodzi o cenę: tak jesteście drodzy. No ale rozumiem, tylko kosztuje pozycja na szczycie tabeli. I nie wiem jakiej miary używacie, że sądzicie iż ceny macie podobne

    Jeszcze raz - kwestia subiektywna ;) Dla niektórych hosting za 200 zł jest drogi i szuka promocji na Wykopie, drugi wybierze nas bo potrzebuje pilnie kilkaset GB przestrzeni, ponieważ dostał w obsłudze kilkadziesiąt kont email do przeniesienia. Jeden będzie szukał najtańszego dostawcy domen bo ma ich 500, a drugi wybierze domenę .pl u nas bo chce mieć Anycasta i DNSSEC za darmo. Różnorodność klientów powoduje, że każdy może działać na rynku w oparciu o swoje zasady.

    tylko wcześniej była doliczana jeśli korzystałem z jego usług teraz muszę zapłacić za ten serwis, nawet jeśli płacę przelewem ze swojego banku (a nie PayU czy innym takim, gdzie opłata miałaby uzasadnienie). Źle to rozumiem?

    Wcześniej opłaty takiej nie było, potem pojawiała się w podczas przekierowania do zewnętrznego systemu płatności, a obecnie - aby zachować pełną transparentność - jest widoczna jeszcze przed etapem opłacenia usługi. Również w przypadku zwykłego przelewu. Szczegóły w tej kwestii przekazaliśmy również w komunikacie technicznym - https://pomoc.home.pl/komunikaty/wprowadzenie-oplaty-serwisowej
     
  7. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    to po to był ten ID konta? :p Oszukiści jedni (dzięki).
    Przekazałem do klienta - odpisał "dzwonilem wczoraj o 17tej i też pani mnie zapewniała że będzie i dalej nic nie ma"
    Naprawdę nie rozumiem, jak to działało kiedy, że cesję robiło się bez odpinania serwera a migrację 100 kont pocztowych opóźniał jedynie czas propagacji DNS... a teraz? Serio, nie rozumiem tego.

    mówimy o widoku z bocznej zakładki Poczta?

    hm... a jak kilka lat temu prosiliśmy na forum by dało się otwierać w zakładkach poszczególne opcje z menu (bo jest szybciej) to nikt nas nie słuchał. Teraz kliknięcie w każdą opcje to czekanie kilku sekund (~5) na załadowanie się widoku.
    Dorzucam kamyczek: Na widoku Usługi WWW, boxy z serwerami zmieniają randomowo swoją kolejność. O ile ktoś ma mało usług to nie jest to aż tak bardzo irytujące ale przy 6... sądzę, że może być to wkurzające.

    zgadzam się. Do kogo więc Home.pl kieruje usługę Hosting Profesjonalny / Hosting Premium? Bo może przeświadczenie o Home, że jest drogi jest błędne, bo może to nie do mnie kierowane są te usługi.

    zgadzam się chociaż znów to jest ten marketingowy...
    ...i coraz bardziej odchodzimy od sedna sprawy.

    to taka kara, że ktoś zamawia u Was domenę?
    W serwisie komputerowym też prosicie o transparentność, by za każdy sprzęt, którego musiał użyć serwisant, była opłata "serwisowa"? IMHO powinno być to w cenie domeny, bez wyszczególniania. Względnie proszę napisać pod każdą usługą, że będzie doliczana opłata do każdej FV za "serwis".
     
    Click Shop user lubi to.
  8. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    271
    Docenione treści:
    73
    @LorK

    to po to był ten ID konta? :p Oszukiści jedni (dzięki).

    I tak i nie ;) Czasami weryfikacja błędu wymaga sprawdzenia konkretnego ID klienta. Nie dla szpiegowania, ale do sprawdzenia bebechów platformy. Szczegółów nie opiszę, bo nie sprzedaję publicznie know how, nie mniej ID był niezbędny.

    mówimy o widoku z bocznej zakładki Poczta?

    Mówię już o samej liście skrzynek email - dodany został filtr "per serwer" oraz bardziej rozbudowana wyszukiwarka (przyśpieszono też jej działanie).

    Dorzucam kamyczek: Na widoku Usługi WWW, boxy z serwerami zmieniają randomowo swoją kolejność. O ile ktoś ma mało usług to nie jest to aż tak bardzo irytujące ale przy 6... sądzę, że może być to wkurzające.

    Biorę kamień i przekazuję dalej w formie sugestii do usprawnienia widoku serwerów. Rzeczywiście - po 3-4 serwerach to jeszcze nie jest problem, ale przy większej liczbie może być utrudnieniem. Zgłoszenie otrzymało numer QA-92116.

    zgadzam się. Do kogo więc Home.pl kieruje usługę Hosting Profesjonalny / Hosting Premium? Bo może przeświadczenie o Home, że jest drogi jest błędne, bo może to nie do mnie kierowane są te usługi.

    Szczegółów Ci nie podam, bo to know-how ;) nie mniej są to usługi skierowane do osób, które mają duże zapotrzebowanie na przestrzeń dyskową. Przykładowo - biura architektoniczne trzymają często na serwerach dane w postaci plików TIFF, które są baaaardzo dyskożerne. Zdarzają się resellerzy publikujący strony wizytówki dla klientów, agencje marketingowe trzymające materiały jako storage itd. Ogólnie przekrój klientów jest szeroki, ale nigdy nie ukrywaliśmy że naszym targetem są firmy z sektora MŚP. Co najważniejsze i chyba nie przemknęło to w naszej dyskusji - chcemy coraz częściej i mocniej komunikować się z rynkiem z ofertą usług chmurowych. Jeszcze w 2016 roku mieliśmy w portfolio 14 usług, głównie domenowych i hostingowych. Dzisiaj tych usług mamy ponad 100, w tym produkty rozrywkowe dla duszy i umysłu ;) - https://home.pl/marketplace/rozrywka/

    Nie oznacza to, że zrywamy ze sprzedażą domen lub serwerów. Mamy tutaj bardzo ambitne plany, ale o nich napiszemy później. Nie mniej nasza baza abonencka coraz częściej docenia kompletność usług w naszym portfolio i widzi realne korzyści z utrzymywania wszystkiego w jednym miejscu i panelu klienta. Potrzeby małych firm w Polsce są coraz większe i dokładamy starań, aby je spełnić. Jeżeli spojrzysz na raporty NASK to zobaczysz trend, który mówi jasno, że nowe pokolenie przedsiębiorców nie widzi za bardzo potrzeby posiadania domen, ale chce np. prowadzić kampanię reklamową w Google i FB. I my to jesteśmy w stanie zaproponować poprzez szerokie portfolio usług reklamowych.

    To tak w skrócie ;)

    to taka kara, że ktoś zamawia u Was domenę?
    W serwisie komputerowym też prosicie o transparentność, by za każdy sprzęt, którego musiał użyć serwisant, była opłata "serwisowa"? IMHO powinno być to w cenie domeny, bez wyszczególniania. Względnie proszę napisać pod każdą usługą, że będzie doliczana opłata do każdej FV za "serwis".


    Opłata serwisowa doliczana jest do konkretnego zamówienia, a samo zamówienie może zawierać wiele usług dlatego też nie możemy przystać na taką propozycję. Jeszcze raz chciałbym podkreślić, że jest to opłata wynikająca z realizacji płatności za zamówienie. Jest ona również uwzględniona w cenniku usług - https://home.pl/cennik/.
     
  9. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    Social Media to taki dział, który każdą wrzutkę przekształci by pokreślić swój sukces. Ciesze się, że się rozwijacie. Wkurza mnie robienie cesji Home. Mam wrażenie, że domeny są bardzo drogie u Was, jednak jestem leniwy (albo raczej nie lubię słuchać firmy od domen, że to wina serwera, a tych od serwera, że u nich działa i to coś z domenami) dlatego zostanę z Home. Pamiętajcie jednak, że kropla potrafi przelać czarę goryczy. A jako klient mam gdzieś te wszystkie Wasze sukcesy jak od kilku dni strona mojego klienta nie działa. Jest to 2 albo 3 cesja, którą robię i która trwa tyle czasu. Potrzebne jest rozwiązanie systemowe a nie jednorazowe pogonienie kogoś by było to zrealizowane szybciej.

    Odnośnie posiadania kilku domen przez jednego klienta - zdaje mi się że na jednym serwerze można zrobić tylko jeden RevDNS, o co też było proszone. No chyba, że oni mają tylko te domeny na zasadzie "mam bo mogę". Może zamiast losować funkcjonalność jaką dodacie, warto by było np. zrobić głosowanie na forum. Wtedy lud by wiedział, że Pan słucha głosu ludu ;)
     
  10. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    271
    Docenione treści:
    73
    @LorK Wg naszych informacji cesja została już zakończona. Potwierdzasz? ;)

    No chyba, że oni mają tylko te domeny na zasadzie "mam bo mogę".

    Inaczej - mam, aby nikt inny nie miał. Dotyczy to zwłaszcza wariantów z literówkami, aby ktoś inny nie kierował ruchu na swoje strony.

    Może zamiast losować funkcjonalność jaką dodacie, warto by było np. zrobić głosowanie na forum.

    Warto tutaj rozgraniczyć 3 kwestie, związane z rozwojem panelu, a które w biznesie IT są zawsze obecne bez względu na to czy jesteś małą firmą z 30 klientami, czy gigantem z 30 mln klientów:
    - usuwanie błędów programistycznych - aplikacje nie są doskonałe i wyprowadzanie/usuwanie błędów jest bardzo ważne
    - dodawanie funkcjonalności, aby panel stał się bardziej przyjazny a usługi były coraz bardziej kompletne - wpływa to na zadowolenie użytkowników
    - dodawanie obsługi innych usług, aby klienci mogli wygodnie zarządzać wszystkich z jednego panelu, a nie 3 różnych - bo klienci będą zadowoleni, a firma będzie się rozwijać.

    Znalezienie złotego środka jest w tym przypadku bardzo trudne (acz nie niemożliwe ;)) i uwierz mi - aktualizacje panelu są realizowane u nas średnio 1-2 razy na 60 dni, a zakres zmian jest uzależniony nie tylko od naszych możliwości. Są to często aktualizacje, które dla klientów są niewidoczne ale dużą wprowadzają "pod spodem" lub przygotowują platformę pod nowe usługi i opcje w przyszłości. Tak, jak wspomniałem wcześniej - chcemy nieco zerwać z łatką "starego home'a z domenami i hostingiem" i oferować firmom coś więcej, coś co pozwoli im zdobyć więcej klientów. Dzisiaj wymagania młodego przedsiębiorcy są zgoła inne niż 10 czy 15 lat temu. Wtedy wystarczał hosting z domeną i koniec. Dzisiaj kontaktuje się z nami nowy klient i pyta, jak może zacząć pracować z domu bo zamknęli mu biurowiec ;) To jest w ogóle ogromne wyzwanie, aby być blisko klienta i być w stanie odpowiedzieć na jego potrzeby tu i teraz. I nie chwaląc się - często te potrzeby spełniamy.

    Głosowanie na forum nie byłoby zbyt miarodajnym badaniem zainteresowania, a z drugiej strony mamy już listę "ficzerów" do wdrożenia, a sugestie same wpadają do naszego BOKu poprzez różne kanały kontaktu. Myślę, że w niedalekiej przyszłości możesz być mile zaskoczony :)
     
  11. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    no po Pańskim ruchu zostało to zrealizowane ekspresowo.

    ja to rozumiem. Co nie zmienia faktu, że taka domena zwykle jest działająca -bo kieruje gdzieś. Czyż nie?

    czas to pokażę... póki co...

    1. nie zatrudniajcie proszę ludzi, którzy pracują na "telefonie" i seplenią. Irytujące... (zwłaszcza jak sprawa ma wiele dni opóźnienia).
    2. część osób na infolinii Home.pl jest bardziej pomocna niż bym się spodziewał - podpowiadają jak obejść Wasze procedury (myślałem, że przytrafia się to tylko mi... ale dziś dostałem info od kolejnego klienta, któremu Pani powiedziała jak obejść Wasze procedury: jak skrócić cesję i jak zrobić by certyfikat był tańszy!). Że tak powiem - ja też tak chcę!
     
  12. darek123

    darek123 Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Rozwiaja się jak DOBRA ZMIANA w doł po równi pochyłej - temat eksperymenty z autoresponderem czy ustawianie wielkości konta.
     

Poleć forum znajomym