1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE duplikacja produktów w automatycznej aktualizacji

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika mirkas21, 2 Marzec 2016.

  1. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Witam,
    mam integrację sklepu ClickShop z hurtownią. W przypadku wersji ClickSop Premium jest to integracja automatyczna. Połączenie ze sklepem jest prawidłowe. Po zainstalowaniu pliku csv z produktami wszystko jest ok. Niestety podczas automatycznej aktualizacji cen i stanów magazynowych pordukty, które mam w sklepie duplikują się. Podobno problem jest po stronie ustawień mojego sklepu.
    Czy ktoś z Was zna jego rozwiązanie? Gdzie szukać w ustawieniach ?
    Bardzo prosze o pomoc.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zwróć uwagę, jeżeli integracja realizowana jest przez API, to sam konfigurujesz połączenie konektora (pośrednik) pomiędzy sklepem, a hurtownią. Sklep robi w tym wypadku tylko to, co dostanie po API… po stronie sklepu nie znajdziesz więc żadnych dodatkowych ustawień.

    Więcej informacji o samym API znajdziesz też w dokumentacji Click Shop: http://help.clickshop.home-whs.pl/api
     
  3. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Bardzo dziękuję za odpowiedź :).
    Wskazałes mi miejsce (ustawienia administratora webapi), w którym błędnie podałam login i tak sie zapisał w ustawieniach hurtowni. Mam nadzieję, że to było tylko to. Cała reszta ustawień była zgodna z instrukcją hurtowni. Usune wszyskie produkty i raz jeszcze pobiorę i zainstaluję plik csv. Poczekam do nocnych aktualizacji i zobaczę, czy dzisiejsza zmiana, jaką wprowadziłam rozwiąże problem duplikacji produktów.

    Pozdrawiam
     
    Grzesiek lubi to.
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    :) Po nitce do kłębka, daj znać czy wszystko działa.
     
  5. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    W nocy przyszła aktualizacja produktów.... Widoczny efekt moich wczorajszych zmian to pokazywanie na stronie sklepu (widocznej dla klientów) prawidłowej ilosci produktów. Do tej pory tak nie było. Niestety w panelu administracyjnym ilośc produktów się zwiekszyła z 1546 do 3140 :-(. Gdyby było tak, że wina jest po stronie hurtowni, to inne sklepy nie funkcjonowały by prawidłowo i hurtownia wiedziałaby, że jest jakis błąd po jej stronie. Zgłasza, że u niej nie widac takiej ilości produktów w moim sklepie i jest ok. Widocznie błąd jest w ustawieniach mojego sklepu. Może ja robie cos źle? Na początku, jak była pusta baza produktów zainstalowałam plik csv - aktualizacja, dodawanie z bazą produktów z hurtowni (poprzez Centrum Wymiany Danych). Produkty wraz z opisami pojawiły sie w sklepie.
    Do tego miejsca jest wszystko ok.

    Tu mam pytanie: czy aby mieć mozliwość automatyczne aktualizacji i mozliwości dodawania nowych produktów powinnam coś zrobić - włączyć, dodać, zmienić?
    Połączenie z hurtownią jest stałe, raportowane jest praktycznie co godzinę, że jest ok.

    System na bieżąco monitoruje magazyn hurtowni i uaktualnia stany magazynowe w Click shop i robi to przynajmniej kilkanaście razy dziennie. Sklep powinien miec stale aktualna bazę produktów.

    Ja nie robiłam żadnych zmian, czekałam tylko na proces aktualizacji (bo ma byc automatyczny) do nocy, kiedy to hurtownia uaktualnia dane i integruja sie produkty. (Ustawienia produktów i producentów w integracji mam ok.) I tu pojawia sie ta zdublowana ilość produktów po mojej stronie w panelu administracyjnym..... :-(
    Ręce opadają, bo juz dawno powinna włączyc sklep do działania, a nie mogę przebrnąć przez podstawy działania integracji z hurtownią.
    Może cos poradzisz?

    Pozdrawiam
    mirkas21
     
  6. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Juz wiem, gdzie wystąpił błąd. :)
    Z uwagi na to, że mój sklep miał być aktualizowany (stany magazynowe i ceny) automatycznie, nie wolno mi było pobierać i instalować pliku csv, gdzie była cała baza produktów. To się robi w przypadku sklepów, gdzie wszystko wykonuje sie ręcznie. Ja powinnam tylko przygotować katalogi i zintegrować z ustawieniami w hutrowni, a potem tylko czekać, aż automatycznie te katalogi wypełnią sie opisami produktów z aktualną ceną. Tak było dzis w nocy. Pojawiły sie wszystkie produkty, dokładnie tyle ile powinno się pojawić :). Długo trwało szukanie błędu ale wreszcie się udało.
    Bardzo dziękuję za pomoc.
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Pozwolę sobie drugi raz powtórzyć, po nitce do kłębka... niektóre rozwiązania nie wynikają więc z konfiguracji, a samego zachowania mechanizmów. W zasadzie rozwiązanie znalazłaś sama, ale z drugiej strony trudno było by komukolwiek z zewnątrz wpaść na to od razu. Chociaż usunięcie danych a więc najprostsze rozwiązanie, jak się okazało, było by najlepsze :)

    Nie mniej zapraszam do zadawania pytań na forum :)
     
  8. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Witam ponownie,

    może to dziwne pytanie, zadane w tym miejscu, ale nie bardzo wiem, gdzie to umieścić... Pomóż proszę, bo nie wiem jak się do tego zabrać. Stronę sklepu mam jeszcze zamkniętą, bo nie wszystko mam gotowe. Dostałam maila od firmy przygotowującej dla mojego sklepu regulamin:
    "...prosimy o wskazanie adresu pod jakim jest udostępniona strona WWW. Może to być adres serwera testowego (roboczego) tak abyśmy mieli możliwość zapoznać się z wyglądem od strony Klienta."

    Gdzie mam znaleźć ten adres testowy serwera, aby mozna było podejrzeć moją stronę poza panelem administracyjnym?

    pozdrawiam
     
  9. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    nazwa_uslugi.home.pl,gdzie nazwa_uslugi to jej login do Panelu Administracyjnego home.pl (np. sklep12345).
     
  10. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Niestety,
    pojawia sie okno i napis "Sklep został czasowo wyłączony przez administratora".
    Wejście do tej strony wymaga mojego hasła, którego oczywiście podac nie mogę. Musi chodzić o coś innego.:-(

    pzdr
    mirkas21
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli sklep jest czasowo wyłączony dla odwiedzających, to bez konta użytkownika sklepu (admina) nikt nie zobaczy samego sklepu.

    Rozwiązania są dwa: albo włączysz sklep albo w sekcji Konfiguracja --> Administracja --> Administratorzy
    Najpierw dodajesz nową grupę, jej nazwę, potem nadajesz jej uprawnienia np. dostęp do konfiguracji wyglądu, a potem tworzysz użytkownika z osobnym loginem i hasłem. Po zalogowaniu będą mieli dostęp do konkretnej sekcji, a także podglądu sklepu. Jeśli przewidujesz dłuższą współpracę, rozwiązanie na pewno przyda się na przyszłość.
     

Poleć forum znajomym