1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Filtry antyspamowe - prosze o sugestie

Dyskusja w 'Zabezpieczenia antyspamowe' rozpoczęta przez użytkownika przemk, 27 Styczeń 2017.

  1. przemk

    przemk Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    1
    Dzień dobry,
    Obsługuję pocztę przez klienta w przeglądarce odkąd wszedł nowy system. Od samego początku dodaje mozolnie cały zlatujący do mnie reklamowy chłam do spamu. Zaczyna mnie zastanawiać fakt, że w dalszym ciągu odklikuję wiadomości od tych samych nadawców, o podobnych nagłówkach itp. Rozumiem, że filtry antyspamowe nie mogą być nadmiernie restrykcyjne, ze względu na ryzyko połknięcia istotnych wiadomości, ale u mnie na razie wrażenie jest takie jakby filtr siedział na wakacjach popijając pinacoladę, a całą robotę odwalam za niego ja.
    Help?
     
  2. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    257
    Docenione treści:
    73
    @przemk Filtry antyspamowe home.pl są regularnie aktualizowane, nie mniej jest to wykonywane w granicach zdrowego rozsądku. Tak jak wspomniałeś - nadmierne restrykcje mogłyby spowodować niedostarczenie pewnej części wiadomości. Dlatego też w ramach skrzynek email udostępniamy czarną listę nadawców, którą każdy użytkownik może konfigurować samodzielnie. Aby zwiększyć skuteczność sugeruję najpierw przeanalizować nagłówki przykładowych wiadomości - https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-sprawdzic-naglowek-wiadomosci-e-mail-w-nowej-poczcie-home-pl/

    Jest to o tyle ważne, że nadawca może w polu "Od:" podać adres email z którym w ogóle nie jest powiązany (tzw. fałszowanie nagłówka), a faktyczny adres nadawcy/serwera/domeny jest właśnie w nagłówku. Pamiętaj również, że dodanie adresu do newslettera/mailingu i umieszczenie takiego linku z możliwością wypisywania się jest traktowane jako korespondencja zamówiona (innymi słowy - jeżeli wiadomość ma link typu "unsubscribe" to spełnia wymagania prawidłowej korespondencji typu reklama). Warto również sprawdzić, czy nasz adres email - pisząc brzydko - nie buja się gdzieś po Googlach. Boty internetowe bardzo lubią pobierać informacje o adresie kontaktowym ze strony i ułatwiają życie spamerom.
     
    Mariusz lubi to.
  3. przemk

    przemk Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    1
    Faktycznie, zapomniałem o czarnej liście. Dzięki! :)
     
    Mariusz lubi to.
  4. atinstalacje

    atinstalacje Aktywny user

    Wiadomości:
    78
    Docenione treści:
    4
    Od jakiegoś miesiąc się zastanawiam, czy te filtry antyspamowe w ogóle działają? Dzień w dzień na jedno konto dostaję ok. 100 sztuk jakiegoś chlewu w stylu "Ty zarabiać make pieniedzy" i nie mogę się tego dziadostwa pozbyć.
     
  5. Mariusz

    Mariusz BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 050
    Docenione treści:
    300
    W takich sytuacjach sugerujemy korzystać z funkcji przycisku "SPAM" w webmailu. Po kliknięciu, wybrana wiadomość zostanie wysłana do analizy w celu poprawy filtrów antyspamowych. Zgłoszenie trafi do zespołu, który zajmuje się utrzymaniem oraz rozwojem naszych filtrów antyspamowych.

    W wyjątkowych przypadkach możesz przesłać też taki spam w postaci załącznika (plik .eml) przez formularz kontaktowy wprost do naszego Biura Obsługi Klienta. W temacie wiadomości można dodać, że przesyłasz SPAM do analizy w celu poprawy filtrów antyspamowych. Formularz kontaktowy dostępny jest pod adresem: https://home.pl/formularz-email
     
  6. ajies

    ajies Nowicjusz

    Wiadomości:
    20
    Docenione treści:
    1
  7. ajies

    ajies Nowicjusz

    Wiadomości:
    20
    Docenione treści:
    1
    ... pod warunkiem że użytkownik adresu sam się wpisał na takowy newsletter.
    Niestety spamerzy domniemują, że na adres firmowy można wysyłać emaile z zapytaniem, a od grudnia 2014 roku jest to nielegalne, ponieważ art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne mówi o używaniu urządzenia (komputera) dla celu marketingu. Aby móc wysłać zapytanie o możliwość wysłania oferty handlowej, nalezy mieć uprzednio uzyskaną zgodę.
    Art. 174 ustawy PT zabrania domniemywania zgody.
    Są interpretacje Sądu Najwyższego na ten temat, może nie wprost, ale pośrednio można to przełozyć na taką sytuację gdzie spamer wysyła setki tysięcy emaili z zapytaniem i link z możliwością wypisania się z newslettera na który nigdy się nie zapisywało.
    Informacja handlowa jest zdefiniowana w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jest to

    informacja handlowa – każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi;

    tak więc nawet jeśli ktoś pyta czy może wysłać, to już pośrednio zmierza do promowania towarów lub usług, czyli prowadzi marketing, czyli narusza art. 172 ustawy PT, czyli grozi mu kara administracyjna nakładana przez UKE ...
    chyba, że jest w stanie wykazać, że posiadał wcześniej uzyskaną zgodę wysłania (zgodnie z art. 174 PT)

    Podstawę prawną tego twierdzenia poproszę, bo może coś przeoczyłem...
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 342
    Docenione treści:
    315
    Prawo i przepisy to jedno, a jak jest naprawdę, sam widzisz. Priorytetem jest tu spam zagrażający naszym danym, a więc przede wszystkim załączniki i ich zawartość. To jest podstawowy element który trzeba wyeliminować. Natomiast cała reszta to niekończąca się walka... walka z wiatrakami.

    Wystarczy wyłączyć podstawowe zabezpieczenia antyspamowe na koncie e-mail (nawet nie w home.pl, co i u innych operatorów) aby zobaczyć ile wiadomości e-mail dociera na nasze konto. To i tak kropla w morzu tego co każdego dnia atakuje serwery pocztowe, chyba kiedyś niebezpiecznik.pl o tym pisał (nie pamiętam), że walczymy ze spamem w ilości 2-3 wiadomości dziennie, podczas gdy serwery odbijają ich każdego dnia setki jak nie tysiące. To też powinno wyjaśnić, dlaczego nie każda wiadomość może być od tak potraktowana jako spam, a druga kwestia, stworzenie sensownej reguły wymaga czasu. Trudno aby tworzyć je na szybko, np. po słowie oferta. To jest proces który trwa, cały czas.
     
  9. ajies

    ajies Nowicjusz

    Wiadomości:
    20
    Docenione treści:
    1
    zgadzam się z tą wypowiedzią, ale tak jak jest to w tym wątku:
    https://forum.home.pl/threads/filtr-antyspamowy-sprawdzanie-dodatkowych-naglowkow-wiadomosci.1283/
    po prostu dać możliwośc filtrowania klientom i przyspieszyć działania w tym temacie
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 342
    Docenione treści:
    315
    @ajies w odniesieniu do zgłoszenia QA-29451 z wątku powyżej, sprężamy siły aby w tym roku jeszcze to wprowadzić. Zależy nam na tym bardzo, ale nie mogę nic zagwarantować co do terminu, godziny, itp.
     
  11. ajies

    ajies Nowicjusz

    Wiadomości:
    20
    Docenione treści:
    1
    niestety prowadzę korespondencję w swojej sprawie [ ANDQ-98486-539 ] i ciągle są jakieś problemy, na liście antyspamowej w panelu są nieprawidłowe wpisy; myślę, że powinna pojawić się w panelu wyraźna instrukcja jakie wpisy są prawidłowe, a jakie nie.
    W sprawie filtrowania, to na przykład kiedyś działało:
    *@*osuszanie*
    *osuszanie*@*
    i spamer co rozsyła spamy o osuszaniu budynków był blokowany jakąkolwiek domene z tym osuszaniem by sobie zarejestrował.
    To samo spamy finansowe, leasingowe.

    Niestety z ubolewaniem stwierdzam, ze konkurencyjne hostingi mają zdecydowanie lepsze filtry antyspamowe przykładowo:
    Return-Path: zawiera/nie zawiera
    Reply-To: zawiera/nie zawiera
    Received: zawiera/nie zawiera
    i inne nagłówki wiadomości

    chyba już kiedyś o tym pisałem, ale widzę opór w home.pl przed wprowadzeniem tego, co z punktu widzenia informatycznego nie powinno być trudne.
    Tylko proszę nie odsyłać do programów pocztowych Outlook, Thunderbird, bo niektórzy nie korzystają z nich tylko pocztę czytają przez poczta.home.pl z różnych lokalizacji w tym w smartfonach.
     

Poleć forum znajomym