W związku z wprowadzeniem RODO Google dał użytkownikom systemu Google Analytics możliwość włączenia anonimizacji przetwarzanych adresów IP. W ten sposób Analytics wciąż zachowuje zdolność do działania ale realna prywatność użytkowników sieci nico wzrasta. Kilka słów o tym w Google: https://support.google.com/analytics/answer/2763052?hl=pl Więcej od strony technicznej: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/ip-anonymization Sprawa nie wydaje się skomplikowana, wystarczy w kodzie śledzenia ustalić wartość zmiennej "anonymizeIp": ga('set', 'anonymizeIp', true); Byłoby świetnie gdyby Click Shop umożliwiał włączanie i wyłączanie tej funkcji w konfiguracji Google Analytics.
@PrzemekK czy to w ogóle podlega pod RODO o jakim rozmawiamy? Czy adres IP stanowi element tożsamości? Nie wiem czy to nie jest opcja ponad RODO. Rzucicie okiem?
Też odnoszę, wrażenie, że jest bardzo dużo dmuchania na zimne, ale i bardzo dużo niepotrzebnego szumu.
Akurat dziś/wczoraj ktoś pytał na FB na grupie Joomla/Wordpress o ten sam problem i kojarzę, że odpowiedź docelowo zmierzała w stronę zignorowania adresu IP. Nie mniej pytanie dotyczy sklepu, więc zostawiam do specjalistom.
IP jest daną osobową. Zawsze można samemu wstawić kod Analyticsa i zmodyfikować go jak się chce. Co lepsze, nawet polecam to zrobić i zrobić sobie kilka celów, główna, koszyk, produkty itd, mamy wtedy bardzo szybko dostęp do ogromu przydatnych danych.
RODO jest tu kwestią wtórną ale przy okazji wejścia RODO Google postanowiło, czy też raczej zostało zmuszone do oddania kawałka naszej prywatności. Nie chodzi więc o uleganie histerii i bicie pokłonów przed papierem, ustawą czy komisją europejską etc., tylko o ograniczania totalnej inwigilacji. Jeżeli taka możliwość istnieje to należy z niej skorzystać. Jako admin sklepu nie potrzebuję mieć na talerzu numerów IP wszystkich userów, tym bardziej Google te dane nie są niezbędne, im mniej ich ma tym lepiej dla nas wszystkich.