1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Import galerii produktów z pliku CSV

Dyskusja w 'Dodatki oraz integracje' rozpoczęta przez użytkownika rnci, 19 Maj 2015.

  1. rnci

    rnci Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Może nie do końca zgodnie z kategorią, ale import z pliku csv moim zdaniem najbardziej pasuje właśnie tutaj.

    Mam pytanie o import zdjęć. Jak to zrobić? Gdzie muszą się one znajdować? Czy mogą to być zdjęcia dostępne w dowolnym miejscu sieci?

    Pozdrawiam
    rnci
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @rnci import zdjęc nie powoduje ich wgrania do sklepu, a jedynie dodanie odnośnika do zasobów zewnętrznych, np. na serwerze, na którym do tej pory znajdowała się galeria. Jeśli chcesz aby pliki były umieszczone na serwerze sklepu, będzie konieczne ich ręczne dodanie przez panel sklepu.

    Nie zamykam tego tematu jednak i przekazałem pytanie do kierowników produktu, czy w tym zakresie przewidywane są jakieś zmiany. Zdaję sobie sprawę, ze złożoności takiej operacji. Daj nam chwilę na weryfikację tematu.
     
  3. rnci

    rnci Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Rozumiem, że po imporcie danych zdjęcia powinny pojawić się w sklepie jeśli są dostępne pod prowadzącym do nich linkiem.

    Mam w takim razie pytanie uzupełniające:

    W pliku csv mam link do zdjęcia. Jest ono dostępne w sieci (wklejając osobno cały link w pasku adresu przeglądarki, zdjęcie wyświetla się bez żadnych problemów). Podczas importu nie ma żadnych błędów.
    Niestety po zaimportowaniu wszystkiego do sklepu zdjęcia nie wyświetlają się (pozostałe elementy - nazwa, opis, kategorie, ... - importują się prawidłowo).

    Czy ja coś robię nie tak, czy może coś nie działa prawidłowo w imporcie?.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Bez konkretnego pliku ciężko będzie mi to zweryfikować, ale mam dla Ciebie prosty sposób aby to sprawdzić. Dodaj zdjęcie do galerii produktu i wykonaj eksport bazy, wybierz tylko podstawowe pola, w tym zdjęcia. Zobaczysz jak wygląda gotowy plik i porównaj kolumny galerii z plikiem który posiadasz. Możliwe że tu leży przyczyna.
     
  5. rnci

    rnci Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Tym sposobem właśnie przygotowałem plik do importu w csv (fragment pliku w załączeniu).
    W pliku eksportowanym ze sklepu linki do zdjęć prowadzą oczywiście na serwer home.pl. W pliku, który przygotowałem do importu, linki prowadzą do innego serwera.

    Jeszcze jedna uwaga.
    Podczas importu większej ilości towarów do sklepu, na zakończenie pojawia się komunikat z informacją o tym ile towarów było importowanych, ile zaimportowano poprawnie, a ile zostało odrzuconych. Bardzo fajna sprawa, tylko nie ma nigdzie informacji które pozycje zostały odrzucone (nie wspominając już o takim luksusie jak przyczyna odrzucenia). Jest nawet link do "dziennika zdarzeń" - czyli logu, ale niezależnie od tego co robię, po kliknięciu tam otwiera się pusta strona.
     

    Załączone pliki:

    • import.zip
      Rozmiar pliku:
      2,3 KB
      Wyświetleń:
      408
  6. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Podepnę się z pytaniem:
    Na tę chwilę click shop nie wspiera pozycjonowania zdjęć (przede wszystkim nazwy plików ze zdjęciami to 123456789654223.jpg zamiast stringi-dla-dziewczyny.jpg)
    Czy można w.w. opcję zastosować w następujący sposób: wgrywam zdjęcia do katalogu po ftp z odpowiednimi nazwami a następnie importuję bazę danych z linkami do odpowiednich zdjęć? Czy to zadziała? Czy będą się poprawnie wyświetlały w galerii produktu?
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @rnci warunkiem poprawnego wyświetlenia raportu błędów, jest korzystanie z nowego panelu sklepu oraz wyłączenie statystyk stat.pl dostępnych na naszym hostingu. Po wykonaniu importu, pojawi się informacja o ilości niezaimportowanych produktów. oraz przycisk Podgląd dziennika zdarzeń, gdzie zobaczysz szczegóły.

    panel-sklepu.png

    Jeśli jednak korzystasz z nowego wyglądu panelu, sprawdź ten artykuł: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-wlaczycwylaczyc-statystyki-stat-pl/
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Dominik jeśli chodzi o zdjęcia, to rozwiązanie nie sprawdzi się. Jedyne co w chwili obecnej możesz zrobić, to w edycji produktu --> Galeria --> możesz dokonać edycji opisu zdjęcia.

    Temat dot. zaciągania opisu z nazwy pliku został zgłoszony do autorów aplikacji, jednak nie mamy szczegółów dot. tego jak i kiedy zostanie to rozwiązane. Temat jest przez nas cały czas monitorowany.
     
  9. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Opisy robimy, ale to słabo działa... Poczekamy...
     
  10. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    coś nowego wiadomo?
     

Poleć forum znajomym