Może nie do końca zgodnie z kategorią, ale import z pliku csv moim zdaniem najbardziej pasuje właśnie tutaj. Mam pytanie o import zdjęć. Jak to zrobić? Gdzie muszą się one znajdować? Czy mogą to być zdjęcia dostępne w dowolnym miejscu sieci? Pozdrawiam rnci
@rnci import zdjęc nie powoduje ich wgrania do sklepu, a jedynie dodanie odnośnika do zasobów zewnętrznych, np. na serwerze, na którym do tej pory znajdowała się galeria. Jeśli chcesz aby pliki były umieszczone na serwerze sklepu, będzie konieczne ich ręczne dodanie przez panel sklepu. Nie zamykam tego tematu jednak i przekazałem pytanie do kierowników produktu, czy w tym zakresie przewidywane są jakieś zmiany. Zdaję sobie sprawę, ze złożoności takiej operacji. Daj nam chwilę na weryfikację tematu.
Rozumiem, że po imporcie danych zdjęcia powinny pojawić się w sklepie jeśli są dostępne pod prowadzącym do nich linkiem. Mam w takim razie pytanie uzupełniające: W pliku csv mam link do zdjęcia. Jest ono dostępne w sieci (wklejając osobno cały link w pasku adresu przeglądarki, zdjęcie wyświetla się bez żadnych problemów). Podczas importu nie ma żadnych błędów. Niestety po zaimportowaniu wszystkiego do sklepu zdjęcia nie wyświetlają się (pozostałe elementy - nazwa, opis, kategorie, ... - importują się prawidłowo). Czy ja coś robię nie tak, czy może coś nie działa prawidłowo w imporcie?.
Bez konkretnego pliku ciężko będzie mi to zweryfikować, ale mam dla Ciebie prosty sposób aby to sprawdzić. Dodaj zdjęcie do galerii produktu i wykonaj eksport bazy, wybierz tylko podstawowe pola, w tym zdjęcia. Zobaczysz jak wygląda gotowy plik i porównaj kolumny galerii z plikiem który posiadasz. Możliwe że tu leży przyczyna.
Tym sposobem właśnie przygotowałem plik do importu w csv (fragment pliku w załączeniu). W pliku eksportowanym ze sklepu linki do zdjęć prowadzą oczywiście na serwer home.pl. W pliku, który przygotowałem do importu, linki prowadzą do innego serwera. Jeszcze jedna uwaga. Podczas importu większej ilości towarów do sklepu, na zakończenie pojawia się komunikat z informacją o tym ile towarów było importowanych, ile zaimportowano poprawnie, a ile zostało odrzuconych. Bardzo fajna sprawa, tylko nie ma nigdzie informacji które pozycje zostały odrzucone (nie wspominając już o takim luksusie jak przyczyna odrzucenia). Jest nawet link do "dziennika zdarzeń" - czyli logu, ale niezależnie od tego co robię, po kliknięciu tam otwiera się pusta strona.
Podepnę się z pytaniem: Na tę chwilę click shop nie wspiera pozycjonowania zdjęć (przede wszystkim nazwy plików ze zdjęciami to 123456789654223.jpg zamiast stringi-dla-dziewczyny.jpg) Czy można w.w. opcję zastosować w następujący sposób: wgrywam zdjęcia do katalogu po ftp z odpowiednimi nazwami a następnie importuję bazę danych z linkami do odpowiednich zdjęć? Czy to zadziała? Czy będą się poprawnie wyświetlały w galerii produktu?
@rnci warunkiem poprawnego wyświetlenia raportu błędów, jest korzystanie z nowego panelu sklepu oraz wyłączenie statystyk stat.pl dostępnych na naszym hostingu. Po wykonaniu importu, pojawi się informacja o ilości niezaimportowanych produktów. oraz przycisk Podgląd dziennika zdarzeń, gdzie zobaczysz szczegóły. Jeśli jednak korzystasz z nowego wyglądu panelu, sprawdź ten artykuł: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-wlaczycwylaczyc-statystyki-stat-pl/
@Dominik jeśli chodzi o zdjęcia, to rozwiązanie nie sprawdzi się. Jedyne co w chwili obecnej możesz zrobić, to w edycji produktu --> Galeria --> możesz dokonać edycji opisu zdjęcia. Temat dot. zaciągania opisu z nazwy pliku został zgłoszony do autorów aplikacji, jednak nie mamy szczegółów dot. tego jak i kiedy zostanie to rozwiązane. Temat jest przez nas cały czas monitorowany.