1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Integracja z operatorami logistycznymi lub firmami kurierskimi

Dyskusja w 'Dodatki oraz integracje' rozpoczęta przez użytkownika macrins, 27 Styczeń 2017.

  1. macrins

    macrins Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    1
    Hej,
    Korzystam obecnie z integracji z Inpost i Apaczki. W Apaczce jest DHL i K-EX z kurierów- zwykle korzystałem z K-EX ale z uwagi na przejęcie tej firmy zmian zasad itd szukam możliwości korzystania z innych kurierów np. DPD. Czy korzystacie z innych operatorów logistycznych lub firm kurierskich zintegrowanych z Click Shopem(tak aby działało generowanie dokumentów z poziomu sklepu i uzupełnianie numerów listów w wiadomościach generowanych przy zmianie statusu)?

    Przy okazji pytanie z gwiazdką - zdarza mi się wysyłać przesyłki poza integracją i wówczas przy zmianie statusu na przesyłka wysłana generuje się mail bez numeru listu - czy można gdzieś w zamówieniu wpisać numer listu i wybrać kuriera(link do śledzenia), aby przeniósł się do treści wiadomości automatycznej?
    Dzięki
    Marcin
     
  2. domowykosmetyk

    domowykosmetyk Kandydat

    Wiadomości:
    104
    Docenione treści:
    3
    Ja wysyłam paczki DPD i też bym chciała aby wysyłka była zitegrowana. Aczkolwiek można podać numer przesyłkę. :
    W zamówieniu generujesz przesyłkę, potem ręcznie wpisujesz numer przesyłki a jak fizycznie wyślesz to klikasz "wyślij". Ustawiając przesyłki wprowadzasz adres do śledzenia. \no i tu mam problem, bo nie wiem, czy klient to otrzymuje i czy może faktycznie śledzić przesyłkę.

    PRACOWNICY HOME POMÓŻCIE
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 135
    Docenione treści:
    298
    Dzięki za pytania. Odpowiadam:

    Spójrzcie - podczas dodawania nowej formy dostawy czy też konfigurowania już istniejącej, dostępne jest pole: Adres śledzenia przesyłki. I to jest pole które Was interesuje, gdyż raz: automatyzujecie je, a więc np. tak jak tutaj: https://forum.home.pl/threads/sledzenie-przesylki-dhl.1738/#post-11553 dodajecie adres + znacznik.

    Natomiast znacznik {delivery_trace_link} możecie wstawić w treści wiadomości e-mail (np. dotyczącej zmiany statusu zamówienia). Kluczem jest więc uzyskanie tylko właściwego adresu śledzenia (od operatora przesyłek) + jeśli wysyłacie poza integracją, to wprowadzenie numeru przesyłki na karcie zamówienia. Jeśli korzystajcie z integracji, np. Apaczka, Paczkomaty, PP, to numer sam się doda. Numer poleci do znacznika {tracking_number}, a dalej np. do wiadomości e-mail z linkiem.

    Czy jakieś pytania? Możecie też dołączyć do dyskusji w wątku który wskazałem wyżej.
    adres-sledzenia.jpg
     
  4. domowykosmetyk

    domowykosmetyk Kandydat

    Wiadomości:
    104
    Docenione treści:
    3
    Grześ - No właśnie tak mam zrobione, tylko, trzeba ręcznie w wygenerowanej przesyłce wpidywać numer przesyłki. Nie wspomnę, że trzeba gdzie inndziej (na stronie DPD) rónież robić wysyłkę. Trzeba ręcznie ta wpisywać dane klienta, adres itp. Kiedy ma się dużo przesyłek to trochę uciążliwe. Przydałaby się integracja.
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 135
    Docenione treści:
    298
    Jeśli integracja jest zewnętrzna, to tak, trzeba to robić ręcznie.

    Zaktualizowaliśmy sklep do wersji X.8.4 a co za tym idzie wprowadziliśmy sekcję Aplikacje (jeśli jej nie masz, poczekaj, aktualizacja trwa). Pokładamy w tej aktualizacji duże szanse, gdyż umożliwi ona wprowadzanie niezależnych elementów sklepu (moduły, widgety, dodatki, integracje, itp.) które będą dodawane niezależnie od silnika sklepu - czyli szybciej i częściej). Ale jakie aplikacje się pojawią i kiedy - dajmy sobie chwilę czasu. Nie tyle chcielibyśmy co chcemy aby było tego jak najwięcej!
     
  6. oscar2000

    oscar2000 Uczestnik

    Wiadomości:
    27
    Docenione treści:
    1
    Aplikacje płatne oczywiście koszt integracji z DPD 19 ZŁ miesiecznie beda tez inne pewnie ( TERAZ CI CO MAJĄ JE NA SHOPERZE PRZEROBIĆ MUSZĄ TYLKO NA CLICKSHOPA integracja z smsapi z powiadomieniami klientów o statusie zamówienia oraz z informacja dla nas o zamówieniu np. ale do tego daleko jeszcze tak mam w shoperze a clicshopie dopiero dochodżą do tego TRZEBA POCZEKAĆ BO I TAK SHOPER TO ROBI DLA NICH mogę jeszcze zdradzić , że chyba zmieni się wygląd niebawem z następna aktualizacją .
    a co będzie jest tu : https://www.shoper.pl/appstore-aplikacje/
     
  7. Mariusz

    Mariusz BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    2 933
    Docenione treści:
    295
    W nie tak dalekiej przyszłości home.pl planuje dorzucenie wtyczek do integracji z najpopularniejszymi operatorami logistycznymi oraz firmami kurierskimi, z których będą mogli skorzystać wszyscy klienci naszych sklepów. Będę one funkcjonowały na takiej samej zasadzie jak wtyczka DHL, którą udostępniliśmy niedawno w opcji menu "Aplikacje" w Panelu sklepu.

    W takim przypadku sugeruję sprawdzić czy masz podany link do śledzenia przesyłki w ustawieniach wybranej formy dostawy. Link powinieneś dostać od wybranego kuriera i na końcu linka dodajesz znacznik {tracking_number}. Skonstruowany w ten sposób link należy wkleić w konfiguracji wybranej formy dostawy do pola: "Adres śledzenia przesyłki".
    Kod:
    http://www.dhl.com.pl/sledzenieprzesylkikrajowej/szukaj.aspx?m=0&sn={tracking_number} 
    adres-sledzenia2.png
    Jeśli w przesyłce utworzonej do zamówienia został podany numer śledzenia przesyłki (patrz załącznik poniżej), to numer ten zostanie zamieniony ze znacznikiem znajdującym się w linku i w ten sposób klient będzie mógł śledzić swoją przesyłkę.

    adres-sledzenia1.png
     
  8. e-swiece

    e-swiece Nowicjusz

    Wiadomości:
    21
    Docenione treści:
    2
    Wiadmości powyżej nie sa stare, ale faktycznie: skoro tylu nas jest który chca integracji z DPD jake jest na shoperze: https://www.shoper.pl/aplikacje/integracja-dpd/
    to chyba najwyższy czas cos w tym kierunku zrobic!?! wkońcu wy jestescie dla nas, czyż nie?
    Ma byc platne, to niech jest platne, ale nich jest.

    A pytanie mam takie: dlaczego jak klikam zainstaluj cklep na facbooku w appstore, to mimo ze pisze ze pomyslnie zainstalowane, to nic si enei dzieje? gdzie mam szukac ustawien i jak podgladnac ta aplikacje?
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 135
    Docenione treści:
    298
    @e-swiece od kilku tygodni informujemy na forum, że aplikacje w tym kolejne integracje będą i są sukcesywnie dodawane. Click Shop i Shoper to są dwa produkty i dwie różne usługi, chociaż ich mechanizmy są do siebie zbliżone, to jednak zawsze zwracamy uwagę, że nie należy ich ze sobą mieszać. Wiemy o tym co oferuje produkt konkurencyjny, ale za nim stoi także polityka firmy, umowy partnerskie, warunki świadczenia usługi, pakiety bonusów, itp.

    Kierownik produktu, kierownik zespołu, opiekunowie oraz my, chociaż tylko przekazujemy informacje, jesteśmy zaangażowani w rozwój sklepu i zapewniamy Cię (ja, Mariusz i cały zespół home.pl), że realizujemy cały proces wdrożenia zgodnie z planem. Planem, który obejmował wdrożenie AppStore (początek roku) a następnie uzupełnianie go, przenoszenie inegracji, itp..

    Proszę obserwować informacje dot. aktualizacji Click Shop. O każdej kluczowej zmianie, także tej poza oficjalnymi akualizacjami, będziemy informowali na bieżąco.
     
  10. macrins

    macrins Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    1
    Hej, dziękuje za informacje, informowanie na bieżąco itd ale szczerze powiedziawszy zgadzam się z @eswiece, że gadacie, debatujecie, wprowadzacie nowe rzeczy ale brakuje zdecydowanych działań i to my jako użytkownicy borykamy się z utrudnieniami czy niewygodami. Temat integracji z przewoźnikami to podstawa, sklep z aplikacjami wprowadzony blisko 3 miesiące temu i można skorzystać ze słownie dwóch - przy czym sklep na facebooku był już wcześniej więc jak dla mnie to jest tylko nowa integracja z DHL - nie uważacie, że to trochę żenua? Nie krytykuję, żeby krytykować tylko zmotywować Was do konkretnych działań.
    Marcin
     
  11. GD-sklep

    GD-sklep Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    3
    Witam,
    chciałbym skorzystać z okazji i poprosić o integrację z GLS. Niestety zgadzam się z tymi, którzy wyrzucają tutaj swoje żale, ponieważ integracja z firmami kurierskimi jest bardzo ważna. A w dobie wystawiania przez wszystkie firmy jakiś API nie mogę zrozumieć dlaczego udostępnianie takich bramek trwa tak długo.
     
  12. e-swiece

    e-swiece Nowicjusz

    Wiadomości:
    21
    Docenione treści:
    2
    Brawo MY! Motywujmy. Może własnie za mało "krzyczymy"?
    Myśle ze wszystcy mozemy sie zgodzić, ze juz najwyższa pora, w szczegolności gdy nie jest to trudne, jak widac po konkurencji oraz znając troche temat własnie API i innych potrzbnych narzędzi, które są na wyciągnięcie ręki, i nie potrzbe umów - chyba że umowa z apaczka ogranicza wasz manewr bezposrednio udostepniajac integracje z kurierami. Jesteśmy tutaj z wami home, bo wierzymy w was - ale dajcie nam powody by zostac - bo przeniesienie nie jest trudne :)
    Piszecie ze od poczatku stycznia bla bla... jedna integracja? na 3 miesiace? troche chyba mało.
    Czy możemy otrzymać konkretniej odpowiedź: kiedy planowana jest integracja z DPD, kiedy z GLS?
     
  13. e-swiece

    e-swiece Nowicjusz

    Wiadomości:
    21
    Docenione treści:
    2
  14. tazz

    tazz Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    2
    Chciałby podbić temat odnośnie DPD i GLS
     
  15. e-swiece

    e-swiece Nowicjusz

    Wiadomości:
    21
    Docenione treści:
    2
    Rowniez podbijam bo za 3 miesiace miha rok od postu a integracji jak nie bylo tak nie ma :)
     
  16. Grzesiek

    Grzesiek BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 135
    Docenione treści:
    298
    Jak wspominałem w osobnym wątku, czekamy na sfinalizowanie umowy dotyczącej kolejnych aplikacji dla Click Shop. Niebawem poinformujemy o kolejnych zmianach.
     

Poleć forum znajomym