Mam kłopot. 26 czerwca wygasła mi licencja avast premier. Przestała działać mi poczta obsługiwana przez Tunderbird. Program nie łączy się z serwerami home.pl. Wykupiłem ponownie avasta. Zrestartowałem. Sprawdziłem konfigurację krok po kroku zgodnie z Państwa instrukcją. Nie pomaga. Odinstalowałem avasta. Wróciło do normy. Zainstalowałem ponownie i znów nie działa. Muszę mieć licencjonowany program antywirusowy. Zaznaczam, że mam skrzynki na one.com.co.uk, at-invest.net, fsm-polska.pl, vp.pl i wszystkie działają oprócz post.pl Proszę o pomoc
Niestety, w przypadku Avast z tego co obserwuję prywatnie, bardzo często można napotkać na różnego rodzaju problemy w działaniu aplikacji. Moim zdaniem wynika to z aktualizacji, które często obejmują dodanie do bazy elementów blokowanych to, co jest powszechnie używane, ale nie zostało sprawdzone czy faktycznie jest niebezpieczne. Swego czasu problemem były wtyczki WordPress, które Avast odczytywał jako niebezpieczne elementy strony. To jest jednak moja ocena prywatna, w konteście naszej poczty i tego programu, Twoje zgłoszenie jest pierwsze. Dlatego, przede wszystkim podaj jakie adresy serwerów pocztowych, numery portów i zabezpieczenia (SSL, TLS, STARTTLS itp.) masz wybrane. Daj znać, czy połączenie wykonujesz na internecie u nas w kraju, stałe łącze, dostęp mobilny czy to jakiś zagraniczny dostawca lub WiFree itp. Przetestuję to i skonsultuję.
Załączam zrzuty ekranu Połączenia przeważnie z vectra, ale również sieję wifi z komórek Proszę zwrócić uwagę, że inne konta działają poprawnie W kolejnej wiadomości jeszcze 2 zrzuty
2 lipca odinstalowałem całkowicie avasta i wróciło wszystko do normy. Zaczytały się wiadomości. Po ponownej instalacji Problem się ponowił. Proszę o pomoc
Na początek zmień ustawienia zabezpieczeń, Bezpieczeństwo połączenia - STARTTLS na brak, IMAP port 143 (zostaje). Ustawienia SMTP znajdziesz w kolumnie po lewej stronie (zrzut 4.pdf) na samym dole. Edytuj ustawienia dla serwera poczty post.pl także wybierając brak certyfikatu. Port 587 dla SMTP - wychodzący. Przetestuj to z włączonym i wyłączonym Avastem.
Dodatkowa sprawa, wiele programów pocztowych przejmuje rolę serwera pocztowego i zmienia konfigurację kont pocztowych w programie do ich obsługi na 127.0.0.1 (localhost), a same realizują odbieranie i wysyłanie poczty filtrując ją i dalej następuje przekazywanie poczty do programu ją obsługującego. Warto więc sprawdzić też te ustawienia.