1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

kłopot po wygaśnięciu avast premier

Dyskusja w 'Kofiguracja programów do obsługi poczty' rozpoczęta przez użytkownika mosrad, 7 Lipiec 2015.

  1. mosrad

    mosrad Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Mam kłopot. 26 czerwca wygasła mi licencja avast premier. Przestała działać
    mi poczta obsługiwana przez Tunderbird. Program nie łączy się z serwerami
    home.pl. Wykupiłem ponownie avasta. Zrestartowałem. Sprawdziłem konfigurację
    krok po kroku zgodnie z Państwa instrukcją. Nie pomaga. Odinstalowałem
    avasta. Wróciło do normy. Zainstalowałem ponownie i znów nie działa. Muszę
    mieć licencjonowany program antywirusowy. Zaznaczam, że mam skrzynki na
    one.com.co.uk, at-invest.net, fsm-polska.pl, vp.pl i wszystkie działają
    oprócz post.pl
    Proszę o pomoc
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Niestety, w przypadku Avast z tego co obserwuję prywatnie, bardzo często można napotkać na różnego rodzaju problemy w działaniu aplikacji. Moim zdaniem wynika to z aktualizacji, które często obejmują dodanie do bazy elementów blokowanych to, co jest powszechnie używane, ale nie zostało sprawdzone czy faktycznie jest niebezpieczne.

    Swego czasu problemem były wtyczki WordPress, które Avast odczytywał jako niebezpieczne elementy strony. To jest jednak moja ocena prywatna, w konteście naszej poczty i tego programu, Twoje zgłoszenie jest pierwsze. Dlatego, przede wszystkim podaj jakie adresy serwerów pocztowych, numery portów i zabezpieczenia (SSL, TLS, STARTTLS itp.) masz wybrane.

    Daj znać, czy połączenie wykonujesz na internecie u nas w kraju, stałe łącze, dostęp mobilny czy to jakiś zagraniczny dostawca lub WiFree itp.
    Przetestuję to i skonsultuję.
     
  3. mosrad

    mosrad Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Załączam zrzuty ekranu
    Połączenia przeważnie z vectra, ale również sieję wifi z komórek
    Proszę zwrócić uwagę, że inne konta działają poprawnie
    W kolejnej wiadomości jeszcze 2 zrzuty
     

    Załączone pliki:

    • 1.pdf
      Rozmiar pliku:
      232,5 KB
      Wyświetleń:
      571
    • 2.pdf
      Rozmiar pliku:
      253,5 KB
      Wyświetleń:
      534
  4. mosrad

    mosrad Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    2 lipca odinstalowałem całkowicie avasta i wróciło wszystko do normy. Zaczytały się wiadomości. Po ponownej instalacji Problem się ponowił.
    Proszę o pomoc
     

    Załączone pliki:

    • 3.pdf
      Rozmiar pliku:
      259,4 KB
      Wyświetleń:
      568
    • 4.pdf
      Rozmiar pliku:
      259,4 KB
      Wyświetleń:
      593
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Na początek zmień ustawienia zabezpieczeń, Bezpieczeństwo połączenia - STARTTLS na brak, IMAP port 143 (zostaje).

    Ustawienia SMTP znajdziesz w kolumnie po lewej stronie (zrzut 4.pdf) na samym dole. Edytuj ustawienia dla serwera poczty post.pl także wybierając brak certyfikatu. Port 587 dla SMTP - wychodzący.

    Przetestuj to z włączonym i wyłączonym Avastem.
     
  6. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Dodatkowa sprawa, wiele programów pocztowych przejmuje rolę serwera pocztowego i zmienia konfigurację kont pocztowych w programie do ich obsługi na 127.0.0.1 (localhost), a same realizują odbieranie i wysyłanie poczty filtrując ją i dalej następuje przekazywanie poczty do programu ją obsługującego. Warto więc sprawdzić też te ustawienia.
     

Poleć forum znajomym