1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Prośba o pomoc Komponent Joomla a RODO

Dyskusja w 'Hyde Park' rozpoczęta przez użytkownika X9DESIGN, 27 Maj 2018.

  1. X9DESIGN

    X9DESIGN Użytkownik Beta-tester

    Wiadomości:
    50
    Docenione treści:
    4
    Witajcie.

    Otóż stworzyłem ja ci jakiś czas temu pewien komponent do Joomli. W skrócie komponent służy do obsługi procesu aplikacji, w którym udział może wziąć każdy odwiedzający stronę jeśli interesuje go współpraca z firmą, do której storna należy.

    Proces aplikacji zaczyna się od rejestracji konta. Korzystam tutaj ze standardowej rejestracji Joomli. Użytkownik przy rejestracji musi podać imię i nazwisko, telefon (jest loginem), adres e-mail, a także dodatkowe informacje w polach textarea, tj. wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz tekst, którym ma do siebie przekonać. Dodatkowo opcjonalnie może wysłać załącznik w postaci plików pdf, odt, doc lub docx, który zapisuje się w jednym z katalogów instalacji Joomla.

    Po założeniu takiego konta, od razu może się zalogować. Lecz na tym etapie musi poczekać jeszcze na weryfikacje przesłanych informacji przez właściciela firmy, a jeśli właściciel uzna, że przesłane informacje na temat wykształcenia, doświadczenia zawodowego czy z treści załącznika wynika, że ów nadaje się do kolejnego etapu, jako administrator za pomocą przycisku w panelu administratora wysyła mu wiadomość email z zaproszeniem do etapu drugiego, którym jest test osobowości.

    W tym etapie użytkownik wykonuje test osobowości za pomocą specjalnego formularza, wysyła wyniki, a administrator po przesłaniu ma możliwość w panelu administratora podejrzeć te wyniki. Jeśli są zadowalające po raz kolejny z poziomu panelu administratora wysyła użytkownikowi na skrzynkę pocztową wiadomość z informacją o zaliczeniu etapu drugiego i linkiem potwierdzającym chęć udziału w etapie ostatnim. Użytkownik klika w link za pomocą przycisku potwierdza chęć udziału w etapie trzecim, a po wykonaniu tej operacji otwiera mu się podstrona, na której wybiera rodzaj szkolenia z pośród dwóch typów - online i terenowy. Z informacji, która widnieje na tej podstronie jest oczywiste, że użytkownik wybierze ONLINE, bo dokładnie o to chodzi w całym procesie aby wybrał ONLINE, który jest opcją tańszą. Po przesłaniu formularza z wybranym typem otwiera mu się podstrona z informacją nt. opłaty jaką musi dokonać, aby przejść do następnego kroku procesu aplikacji - na jej końcu są dane do przelewu.
    Od tego momentu administrator czeka na zaksięgowanie kwoty na koncie bankowym firmy, a kiedy to się staje, po raz kolejny z poziomu panelu administratora przesyła użytkownikowi na skrzynkę pocztową wiadomość z informacją o tym, że kwota została zaksięgowana, materiałami szkoleniowymi (załączniki PDF) oraz link do ostatniego kroku finalnego etapu aplikacji, tj. testu kompetencji.

    Użytkownik klika w link, ma 15 minut na rozwiązanie testu. Po wypełnieniu testu przesyła formularz i od tej pory w zależności czy go zaliczył czy nie, wie na czym stoi. Jeśli zaliczył, to firma kontaktuje się z nim telefonicznie lub mailowo, a jeśli nie zaliczy musi odczekać kolejne 24h, by dostać drugą szansę na rozwiązanie testu kompetencji, aż do skutku. Pozytywne zaliczenie testu kompetencji gwarantuje współpracę z firmą (zatrudnienie). Podpisuje się umowę i na tym kończy się przygoda.

    I teraz to cholerne RODO. Biegam po stronach, próbuje czegoś się na ten temat dowiedzieć, lecz obojętnie gdzie nie wejdę, wszystko jest omawiane lub opisywane tak, że kompletnie nie rozumiem jak poprawnie wdrożyć wszystko czego wymaga RODO. Nie jestem w stanie nawet zrozumieć jakiego rodzaju informacje na jakim etapie użytkownik powinien otrzymywać. Jakie konkretne funkcjonalności, po zalogowaniu, powinien mieć w swoim profilu. Kiedy czytam te wszystkie poradniki głowa mi pęka, bo jest to napisane tak, że zielonego pojęcia nie mam jak się za to zabrać. Nie rozumiem treści tych poradników i nie wiem jak je przełożyć konkretnie na to co powinno być na stronie.

    Powyżej opisałem Wam cały proces aplikacji. Czy bylibyście w stanie jakoś mi pomóc? Podprowadzić pod konkretne kroki, które muszę wykonać, aby strona była odpowiednio przygotowana pod RODO? Może macie jakąś stronę, na której znajdę jakąś listę podstawowych rzeczy jakie powinny być wdrożone do skryptu (strony), aby wszystko było możliwe do używania bez ryzyka, że gdzieś będzie błąd, za co GIODO wlepi 10 baniek dolców kary?

    Z góry dziękuję za poświęcony czas i pomoc z Waszej strony.
     

Poleć forum znajomym