Witam, Mam ten sam problem. Pojawil sie dzis. Do tej pory wszystko dzialalo jak nalezy. Mam konto Personal email na Home.pl. W Gmailu mam skonfigurowane wysylanie poczty z aliasu post.pl. W przegladarce www ze strony Gmaila wszystko dziala dobrze. Niestety w aplikacji Spark na iOS i Mac OS przy probie wyslania maila z aliasu post.pl otrzymuje zwrotke o tresci: Odpowiedź otrzymana z serwera zdalnego: 554 5.7.1 The following recipients rejected the message originator <xxxxxxxxxx@post.pl> due to forgery recognition: yyyyyyy@post.pl Please verify your e-mail application settings Reporting-MTA: dns; googlemail.com Received-From-MTA: dns; zzzzzzzzz@gmail.com Arrival-Date: Wed, 08 Feb 2017 07:20:04 -0800 (PST) X-Original-Message-ID: <79747b43-3dcb-430b-a315-9b2f6a2efef4@Spark> Final-Recipient: rfc822; yyyyyyyyyy@post.pl Action: failed Status: 5.7.1 Remote-MTA: dns; post.pl. (212.85.96.51, the server for the domain post.pl.) Diagnostic-Code: smtp; 554-5.7.1 The following recipients rejected the message originator <xxxxxxxxxx@post.pl> due to forgery recognition: 554-5.7.1 yyyyyyyyyy@post.pl 554 5.7.1 Please verify your e-mail application settings Last-Attempt-Date: Wed, 08 Feb 2017 07:20:06 -0800 (PST) Co ciekawe, problem dotyczy gdy probuje wyslac mail na inny adres email w domenie post.pl. Jak wysylam mail na inny adres Gmail, to wszystko dziala poprawnie i taka zwrotka nie przychodzi. Zglosilem problem przez formularz kontaktowy. Nr sprawy to #XLZA-39846-291.
Na podstawie wiadomości zwrotnej wygląda na to, że z konta Gmail została wysłana wiadomość na adres yyyyyyy@post.pl ale w polu from pojawił się adres: xxxxxxxxxx@post.pl Takie sytuacje zdarzaja się czesto przy błędnie skonfigurowanych kontach zewnętrznych w Gmail. Rozwiązanie: Podczas konfiguracji skrzynki e-mail Gmail wykonaj następujące kroki: przejdź do: Ustawienia -> Konta i importowanie, kliknij przycisk: "Dodaj inny adres e-mail, którego jesteś właścicielem", uzupełnij pola Imię i nazwisko oraz adres email i kliknij "Dalej", w polu Adres serwera SMTP wpisz "post.home.pl", w polu użytkownik wpisz to co znajduje się przed znakiem @ przy skrzynce xxxxxxxxxx@post.pl, w polu hasło wpisz hasło dostępu do skrzynki xxxxxxxxxx@post.pl, pozostaw zaznaczoną opcję "Połączenie zabezpieczone protokołem TLS (zalecane)" i pozostaw port 587 bez zmian. Po zapisaniu konfiguracji na adres email w home.pl (xxxxxxxxxx@post.pl) zostanie wysłana wiadomość weryfikująca. Po zweryfikowaniu, będziesz mógł obsługiwać pocztę z home.pl przez program Gmail. Alternatywnym rozwiązaniem jest zaznaczenie opcji "Akceptuj poczte z zewnetrznego przekierowania" na koncie docelowym (czyli na yyyyyyy@post.pl). Sugeruję jednak skorzystać z pierwszego rozwiązania. Podobną odpowiedź powinieneś otrzymać w ramach wątku: #XLZA-39846-291. Póki co ustawiam temat jako rozwiązany, jeśli masz wątpliwości, proszę daj znać tu na forum.