1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Kwoty pobrań - próg procentowy i minimalna kwota pobrania, jak to ugryźć?

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika audet, 6 Listopad 2015.

  1. audet

    audet Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    0
    Dopiero co uruchamiam sklep internetowy i od razu napotkałem na dość istotny problem. Mianowicie przy wyborze przez klienta opcji pobrania, w sklepie mamy możliwość ustawienia tylko pobrania kwotowego lub procentowego. Jest to o tyle uciążliwe, że firmy kurierskie mają w cenniku podaną kwotę pobrania w formie np 0,5% - ale nie mniej niż 5zł.
    I teraz jak ustawię to procentowo, to przy małym zakupie naliczy kwotę mniejszą niż 5zł. Jeśli natomiast zwiększę próg procentowy, to jeśli znajdzie się klient, który zrobi większe zakupy, wówczas on zapłaci większą prowizję i będzie stratny.
    Tak samo wygląda sytuacja z progami kwotowymi. Jak ustawię te min 5zł, to przy większym zakupie to ja będę stratny, bo będę musiał dopłacić z własnej kieszeni nadwyżkę ponad 5zł.

    Czy jest możliwość wprowadzenia funkcjonalności, która by połączyła próg procentowy z minimalną bazową kwotą pobrania?

    Jak z tego co zauważyłem, samodzielnie można rozwiązać w dość prosty lecz mało profesjonalny sposób.
    Mianowicie utworzyłem dwie płatności pobrania:
    pobranie do 1000zł - wartość 5zł
    pobranie powyżej 1000zł - wartość 0,5%

    Minusem takiego rozwiązania jest to, że to klient decyduje którą płatność wybierze, a znając życie wybierze tańszą mimo, że zamówienie przekracza 1000zł
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    a nie możesz
    dać w dostawie zależna od kwoty zamówienia i dać tam progi?
     
  3. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Moim zdaniem tak będzie zresztą dużo lepiej. Trochę więcej "klikania", ale to jednorazowa praca.

    Dlaczego lepiej? Przy zamówieniach za towar mogą pojawić się różne kwoty - wyciąganie z nich "na sztywno" 5% sprawi, że klientowi będą generować się "śmieszne" ceny dostaw typu 7,36 PLN (bez zaokrąglania). Jak zrobisz progi to możesz sobie "skakać" np. co 0,50 groszy:

    do 1000 PLN ---> 5,00 PLN
    1000-1100 PLN ---> 5,50 PLN
    1100-1200 PLN ---> 6,00 PLN

    Dojedziesz tak do jakiejś kwoty, powyżej której ustawisz coś "na sztywno". Warto zresztą wybrać opcję - 'darmowo dostawa powyżej' np. 2000 PLN, co chyba jest obecnie standardem.
     
  4. audet

    audet Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    0
    Przy mojej ofercie nie mogę dać progów kwotowych ze względu na duże zróżnicowanie towaru. Sprzedaję rzeczy tanie i ciężkie oraz dużo małej drobnicy ale droższej. W tej sytuacji może się zdarzyć, że ktoś zrobi zakupy za kwotę 80zł, a wagowo wyjdzie to 30kg. A może się zdarzyć też, że zrobi zakupy za 1000zł, a wagowo wyjdzie to np. 20kg. Dlatego wybrałem progi wagowe, zamiast kwotowych.
    W praktyce w towarach mniejszych ustawiłem wagę produktów symboliczną, co powoduje, że klient w rzeczywistości zapłaci tylko jeden raz za przesyłkę niezależnie od ilości "drobnicy". Natomiast więcej zapłaci tylko gdy zakupi towary ciężkie. To rozwiązanie u mnie bardzo dobrze zdaje egzamin. Niestety jest jeden minus - pobrania.
     
  5. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Myślę, że w tej sytuacji warto rozważyć dodanie do produktów gabarytów i dla każdego z gabarytów dodać osobną dostawę.
     
  6. audet

    audet Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    0
    Z braku laku jest to rozwiązanie. Ale przy ofercie 1000-2000szt produktów jest to strasznie ciężkie do wprowadzenia, szczególnie że znaczna część jest rotująca. Wystarczy pomyłka przy dodaniu gabarytu i straty gotowe. Chodzi o to, że jedną funkcjonalnością można łatwo ulżyć użytkownikom.
    Zdecydowałem się na ten sklep bo był w promocji. Niestety teraz widzę jego minusy i ograniczenia, których nie dostrzegałem przed zakupem.
     
  7. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Ja powiem szczerze, że w takim przypadku ja nie widzę jakiegokolwiek sensownego rozwiązania które byłoby w 100% dobre dla tej sytuacji, zawsze będzie jakieś ale, za dużo jest rzeczy wpływających na koszty.
    Co do samego sklepu to ja przeszedłem na niego z kilku różnych rozwiązań i powiem Ci, że w porównaniu do konkurencji jest to szał. Może są jeszcze jakieś rzeczy które bym zmienił jednak jest to bardzo dobry skrypt sklepu.
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @audet - nie chcę narzucać Ci niczego, ale myślę, że źle podchodzisz do tematu.

    Na podstawie wskazanych rozwiązań, jesteś w stanie wypracować system spełniający Twoje oczekiwania. Przede wszystkim, masz to rozwiązanie - gabaryty oraz opłata zależna od wagi. Analogicznie system dostawy, możesz nie tylko uzależnić od % czy stałej kwoty pobrania ale określić przedziały wagowe dla których w ogóle będzie on aktywny, dodając tych form dostawy nieskończenie wiele. Każda będzie aktywowała się kolejno, dla określonych warunków - ale! najpierw musisz te warunki/reguły utworzyć. Wtedy klient nie będzie miał WYBORU.

    Żaden mechanim nie zgadnie co chcesz zrobić, każdy wymaga uzupełnienia a potem kontynuacji przy dodawaniu asortymentu.

    W tym przypadku to nie jest problem sklepu, tylko tego w jaki sposób sprzedajesz towar, jaki sprzedajesz towar i jak chcesz aby był on dostarczany.

    Jeśli oczekujesz rozwiązania dopasowanego tylko i wyłącznie do Twoich potrzeb, takim rozwiązaniem będzie sklep przygotowany na zamówienie. Niestety koszty mogą wtedy wzrosnąć drastycznie i, co najważniejsze, nikt nie zagwarantuje Ci że dzięki takiemu systemowi wprowadzając dane wyeliminujesz ryzyko wystąpienia błędu. Druga kwestia, może okazać się, że wymyślenie koła na nowo nic nie wniesie nowego, dlatego że zostaną po prostu wycięte zbędne elementy, a Ty zostaniesz z zestawem 10 pól do uzupełnienia.

    Stworzenie tego systemu będzie wymagało od Ciebie zaangażowania, a przede wszystkim oceny sytuacji i określenia najważniejszych punktów jego działania wraz z miejscami występowania ryzyka. Sprawdź to jeszcze raz. W razie pytań i wątpliwości, masz nas dostępnych na forum.

    P.S. Mało to już razy w sieci ludzie sprzedawali luksusowe auta, w cenie bez zera na końcu? Jak sam piszesz, wystarczy coś źle dodać i straty gotowe, ale to nie mechanim o tym zadecyduje.

    P.S.2 Click Shop oferuje w tej chwili szereg rozwiązań na podstawie których jesteś w stanie wypracować idealny system dostawy. Nie mamy od dłuższego czasu żadnych zgłoszeń w temacie płatności/dostawy (ew. nowe integracji i operatorzy). Nie widzę problemu aby zgłosić ten temat przekazując do kierownika produktu. Obawiam się jednak, że nie będzie powody
     
  9. audet

    audet Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    0
    Ale ja nie chcę żadnego narzędzia dopasowanego konkretnie do mnie. Sprzedaję na Allegro i zachciało mi się sklepu internetowego. Ja dostrzegam, że można wypracować jakiś konsensus i jak napisałeś stworzenie takiego systemu będzie mnie kosztowało wiele zaangażowania. Może stąd wynika moje rozczarowanie, że w Allegro całą tą pracę wykonuję w 3 sekundy. Mianowicie w przesyłkach ciężkich ustawiam, że w paczce mogą się zmieścić np. 2 sztuki, natomiast w reszcie lżejszych przedmiotów ustawiam np. 1000 sztuk. Powoduje to, że klient płaci za przesyłkę raz o ile nie wybierze towarów ciężkich.
    Stąd moja sugestia. Są dwa punkty widzenia. Pierwszy ze strony dostawcy oprogramowania, który mówi, że wszystko da ustawić jak się chce i nie ma problemu. I drugi ze strony użytkownika tego oprogramowania, który chce aby wszystko było ułatwione do minimum. I żaden z tych punktów widzenia nie jest bezpodstawny.
    Nie ma innego wyjścia to trudno, będę próbował coś wyrzeźbić :)
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ok, zdaję sobie sprawę, ale dokładnie na tej samej zasadzie działa to w sklepie. Konfigurujesz system dostawy raz, a potem dodajesz produkty. Wystawiając przedmiot na ukację, wskazujesz szablon dostawy, a w sklepie gabaryty. Jeśli szablon jest jeden (czytaj, rozbudowany system oparty o kilka form dostawy) to o prawidłową realizację dba automat.

    Ponawiam, stwórz system a potem pokaż go lub dopytuj jeśli coś jest niejasne. Jesteśmy online.
     
  11. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Pewnie to wiesz, ale na wszelki wypadek napiszę - jak będziesz ustawiał gabaryty dla produktów - korzystaj z Centrum Wymiany Danych (panel) albo Click Studio. Dzięki temu zmiany wprowadzisz "masowo" - bez klikania produkt po produkcie.

    W przypadku gabarytów pamiętaj o jednym - jak klient doda do koszyka dwa produkty o różnych gabarytach - sklep zachowa się tak, jakby oba produkty nie miały tych gabarytów wcale - tzn. wskoczą ustawienie "standardowe" (dostawy) [każdy typ gabarytu]. Dlatego te "standardowe" dostawy trzeba mądrze "wyśrodkować".

    Wynika to faktu, iż następuje wówczas "kolizja" - jeden produkt ma dostawy "A", a drugi produkt dostawy "B" (w zależności od gabarytu). Mechanizm sklepu wybiera "kompromis" i kasuje oba gabaryty, wstawiając dostawy standardowe dla takiego zamówienia.
     
    Ostatnia modyfikacja: 5 Grudzień 2015

Poleć forum znajomym