1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Mało produktów, wiele wariantów - jak to zrobić

Dyskusja w 'Firma w Internecie' rozpoczęta przez użytkownika rockbottom, 29 Marzec 2016.

  1. rockbottom

    rockbottom Uczestnik

    Wiadomości:
    28
    Docenione treści:
    1
    Witam, tak jak w temacie.
    Jak najlepiej dla klienta to zrobić i przy okazji dla mnie, żeby to jakoś wyglądało.
    Mam nie za wiele produktów, jednak występują one zazwyczaj w kilku wariantach kolorystycznych.
    Klient wchodząc w daną kategorię widzi np. 4 produkty (A,B,C,D) i dopiero klikając na dany produkt ma opcje wyboru wariantu - koloru.
    Czy nie lepiej, aby każdy kolor był osobną pozycją produktową przy niewielkiej liczbie produktów?
    Wtedy sklep wygląda - pełniej :)
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zwróciłbym uwagę, jak pozycjonują się a zarazem jak postrzegane są przez porównywarki cen (przykład) same produkty a jak ich warianty. Wiem z doświadczenia jako klient, że często wariant (sprzedawany jako osobny produkt) ale w dobrej cenie, potrafi wiele zmienić w pozycji sklepu. Z drugiej strony posiadanie produktów z wariantami, powoduje przyciągnięcie od razu na kartę produktu (produkt + warianty) a nie samego wariantu (osobny produktu).

    Pytanie dalej: czy asortymentu będzie przybywało? Szkoda by było zacząć od setek produktów (wariantów, każdy osobno) a za chwilę to zmieniać. Ile ogólnie tego jest.
    Sprzedając np. soczewki, gdzie wariantów jest setki (w tym kombinacje rozmiarów, mocy, koloru w parze) rozsądnym wyborem będą warianty, chociażby ze względu na możliwości konfiguracji. Z drugiej strony jeśli produkt, np. ładowarka, dostępna jest w kolorze białym i czarnym, a często w przypadku większych producentów mają też charakterystyczne numery/oznaczenia (np. telewizor model X500 - czarny i X501 - srebrny) są sprzedawane osobno jako bardzo różniące się produkty.

    Więc tu pojawia się od razu drugie pytanie, co to za produkt: koszulka reklamowa X - różne kolory, klik, i mamy warianty: rozmiar, kolor, kołnierzyk, itp. Koszulka reklamowa z bohaterem X, koszulka reklamowa z bohaterem Y, to było by już warte wypromowania osobno, nawet aby łatwiej później oznaczyć taki produkt jako Bestseller lub łatwiej ustawić promocję.

    Z tego co widziałem w sieci, wiele sklepów które posiadają mały asortyment, stawiają nie na ilość a jakość, wypełniając stronę np. blogiem, testami, itp. co samo w sobie generuje ruch ale i przyciąga uwagę. Prościej jest wtedy skierować klienta na produkt, gdzie wybierze sobie także jego wariant.

    Nie mniej to tylko moje spostrzeżenia.
     
  3. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    a. więcej produktów = więcej zaindeksowanych stron = konieczność pisania oddzielnych opisów dla każdego z nich aby samemu nie zrobić sobie duplicate content
    b. więcej produktów = wizualnie łatwiejsze dotarcie do nich przez klientów, klient od razu wie, że powiedzmy koszulka jest w 5 kolorach, nie koniecznie zobaczy to jeśli produkt będzie jeden i dopiero po wejściu zobaczy warianty
    Stawiam, na więcej produktów, ale to moja subiektywna opinia.
     

Poleć forum znajomym