Witam, tak jak w temacie. Jak najlepiej dla klienta to zrobić i przy okazji dla mnie, żeby to jakoś wyglądało. Mam nie za wiele produktów, jednak występują one zazwyczaj w kilku wariantach kolorystycznych. Klient wchodząc w daną kategorię widzi np. 4 produkty (A,B,C,D) i dopiero klikając na dany produkt ma opcje wyboru wariantu - koloru. Czy nie lepiej, aby każdy kolor był osobną pozycją produktową przy niewielkiej liczbie produktów? Wtedy sklep wygląda - pełniej
Zwróciłbym uwagę, jak pozycjonują się a zarazem jak postrzegane są przez porównywarki cen (przykład) same produkty a jak ich warianty. Wiem z doświadczenia jako klient, że często wariant (sprzedawany jako osobny produkt) ale w dobrej cenie, potrafi wiele zmienić w pozycji sklepu. Z drugiej strony posiadanie produktów z wariantami, powoduje przyciągnięcie od razu na kartę produktu (produkt + warianty) a nie samego wariantu (osobny produktu). Pytanie dalej: czy asortymentu będzie przybywało? Szkoda by było zacząć od setek produktów (wariantów, każdy osobno) a za chwilę to zmieniać. Ile ogólnie tego jest. Sprzedając np. soczewki, gdzie wariantów jest setki (w tym kombinacje rozmiarów, mocy, koloru w parze) rozsądnym wyborem będą warianty, chociażby ze względu na możliwości konfiguracji. Z drugiej strony jeśli produkt, np. ładowarka, dostępna jest w kolorze białym i czarnym, a często w przypadku większych producentów mają też charakterystyczne numery/oznaczenia (np. telewizor model X500 - czarny i X501 - srebrny) są sprzedawane osobno jako bardzo różniące się produkty. Więc tu pojawia się od razu drugie pytanie, co to za produkt: koszulka reklamowa X - różne kolory, klik, i mamy warianty: rozmiar, kolor, kołnierzyk, itp. Koszulka reklamowa z bohaterem X, koszulka reklamowa z bohaterem Y, to było by już warte wypromowania osobno, nawet aby łatwiej później oznaczyć taki produkt jako Bestseller lub łatwiej ustawić promocję. Z tego co widziałem w sieci, wiele sklepów które posiadają mały asortyment, stawiają nie na ilość a jakość, wypełniając stronę np. blogiem, testami, itp. co samo w sobie generuje ruch ale i przyciąga uwagę. Prościej jest wtedy skierować klienta na produkt, gdzie wybierze sobie także jego wariant. Nie mniej to tylko moje spostrzeżenia.
a. więcej produktów = więcej zaindeksowanych stron = konieczność pisania oddzielnych opisów dla każdego z nich aby samemu nie zrobić sobie duplicate content b. więcej produktów = wizualnie łatwiejsze dotarcie do nich przez klientów, klient od razu wie, że powiedzmy koszulka jest w 5 kolorach, nie koniecznie zobaczy to jeśli produkt będzie jeden i dopiero po wejściu zobaczy warianty Stawiam, na więcej produktów, ale to moja subiektywna opinia.