Witam, Jestem nowym klientem home.pl. Pierwszy problem jaki zauważyłem to przy wysyłaniu maila na moją skrzynkę z serwerów o2.pl: This is the IdeaMailServer program at host ******.home.pl. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: <******@tlen.pl>: 550 Bad SPF records for [tlen.pl:*****], see http://spf.pobox.com/ Rozumiem, że to wina rekordów SPF po stronie o2.pl? Co ciekawe email dochodzi mimo wszystko na skrzynkę w home.pl, ale martwię się, że niektórzy mogą mieć problem z wysłaniem maila do mnie. Np. z gmail poczta dochodzi bez problemu. Druga kwestia, w webowej Nowej Poczcie w danych kontaktowych konieczne jest podanie imienia *oraz* nazwiska. Posiadam skrzynkę w formie contact@mojadomena.com, reprezentuję organizację/zrzeszenie/grupę, która nazywa się X, chcę żeby mail był wysyłany jako "X <contact@mojadomena.com>". W tej chwili jestem zmuszony podać drugi człon żeby to obejść, ale nie wygląda to najlepiej, np. jako imię podaję "Contact @" i w efekcie mail wygląda tak "Contact @ X <contact@mojadomena.com>". Czy nie lepiej byłoby to zmienić i móc po prostu wpisać nazwę bez konieczności łączenia jej z imienia i nazwiska? Zaznaczam, że chcę korzystać z webowej poczty, bez programów desktopowych.
Jeśli chodzi o komunikat z pocztą, to pytanie, czy problem dotyczy wysyłki tylko z konta o2, na jedno konto na serwerze czy wszystkie konta w home.pl? a dalej, czy wszystkie konta mają ustawione jakieś przekierowania czy tylko to jedno na które wysyłasz z o2? Jeśli na Twoim koncie na home.pl jest ustawione przekierowanie na o2, to przed adresem e-mail dodaj znak wykrzyknika ! (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/dlaczego-moje-wiadomosci-sa-odbijane-przez-gmail-com/) i przetestuj co teraz się stanie. Sprawdź też wysyłkę z o2 na inne konto, na którym nie ma żadnego przekierowania. Co do drugiej kwestii, kliknij koło zębate --> Ustawienia --> Konta e-mail i społecznościowe --> edytuj pozycję E-mail zmieniając zawartość pola Twoje imię i nazwisko. W danych kontaktowych powinno samo się zaktualizować. Po zapisaniu zmian wyloguj się i zaloguj ponownie.
Miałem tylko jedną skrzynkę, więc założyłem na chwilę drugą do testów, wysłałem na nią maila z o2, mail doszedł i nie dostałem wiadomości o odrzuceniu. Na głównej skrzynce miałem przekierowane, dodałem wykrzyknik i jak do tej pory również brak odrzucenia. Problem wygląda na rozwiązany. Zmieniłem też nazwę i wysyła już tak jak trzeba (chyba za słabo szukałem tej opcji...), choć dane kontaktowe pozostały niezmienione (imię "Contact @"), ale mi to nie przeszkadza. Dzięki za pomoc.
W w/w lokalizacji ustalasz dane, ale możesz to też zrobić klikając koło zębate i Moje dane kontaktowe. W tej chwili mam wszędzie ustawione tylko imię, Grzesiek, i wysyłając wiadomość wygląda ona tak: Grzesiek <grzesiek....@home.pl> bez zbędnych znaków. Czyli Imię + adres e-mail