1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Nowa poczta - problem z wysyłką z O2 i ustawienia Imię/Nazwisko

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika pszturmaj, 3 Luty 2016.

  1. pszturmaj

    pszturmaj Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    1
    Witam,

    Jestem nowym klientem home.pl. Pierwszy problem jaki zauważyłem to przy wysyłaniu maila na moją skrzynkę z serwerów o2.pl:

    This is the IdeaMailServer program at host ******.home.pl.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    <******@tlen.pl>: 550 Bad SPF records for [tlen.pl:*****], see
    http://spf.pobox.com/

    Rozumiem, że to wina rekordów SPF po stronie o2.pl? Co ciekawe email dochodzi mimo wszystko na skrzynkę w home.pl, ale martwię się, że niektórzy mogą mieć problem z wysłaniem maila do mnie. Np. z gmail poczta dochodzi bez problemu.

    Druga kwestia, w webowej Nowej Poczcie w danych kontaktowych konieczne jest podanie imienia *oraz* nazwiska. Posiadam skrzynkę w formie contact@mojadomena.com, reprezentuję organizację/zrzeszenie/grupę, która nazywa się X, chcę żeby mail był wysyłany jako "X <contact@mojadomena.com>". W tej chwili jestem zmuszony podać drugi człon żeby to obejść, ale nie wygląda to najlepiej, np. jako imię podaję "Contact @" i w efekcie mail wygląda tak "Contact @ X <contact@mojadomena.com>". Czy nie lepiej byłoby to zmienić i móc po prostu wpisać nazwę bez konieczności łączenia jej z imienia i nazwiska? Zaznaczam, że chcę korzystać z webowej poczty, bez programów desktopowych.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli chodzi o komunikat z pocztą, to pytanie, czy problem dotyczy wysyłki tylko z konta o2, na jedno konto na serwerze czy wszystkie konta w home.pl? a dalej, czy wszystkie konta mają ustawione jakieś przekierowania czy tylko to jedno na które wysyłasz z o2?

    Jeśli na Twoim koncie na home.pl jest ustawione przekierowanie na o2, to przed adresem e-mail dodaj znak wykrzyknika ! (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/dlaczego-moje-wiadomosci-sa-odbijane-przez-gmail-com/) i przetestuj co teraz się stanie. Sprawdź też wysyłkę z o2 na inne konto, na którym nie ma żadnego przekierowania.

    Co do drugiej kwestii, kliknij koło zębate --> Ustawienia --> Konta e-mail i społecznościowe --> edytuj pozycję E-mail zmieniając zawartość pola Twoje imię i nazwisko. W danych kontaktowych powinno samo się zaktualizować. Po zapisaniu zmian wyloguj się i zaloguj ponownie.
     
  3. pszturmaj

    pszturmaj Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    1
    Miałem tylko jedną skrzynkę, więc założyłem na chwilę drugą do testów, wysłałem na nią maila z o2, mail doszedł i nie dostałem wiadomości o odrzuceniu. Na głównej skrzynce miałem przekierowane, dodałem wykrzyknik i jak do tej pory również brak odrzucenia. Problem wygląda na rozwiązany.

    Zmieniłem też nazwę i wysyła już tak jak trzeba (chyba za słabo szukałem tej opcji...), choć dane kontaktowe pozostały niezmienione (imię "Contact @"), ale mi to nie przeszkadza.

    Dzięki za pomoc.
     
    Mariusz lubi to.
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W w/w lokalizacji ustalasz dane, ale możesz to też zrobić klikając koło zębate i Moje dane kontaktowe. W tej chwili mam wszędzie ustawione tylko imię, Grzesiek, i wysyłając wiadomość wygląda ona tak: Grzesiek <grzesiek....@home.pl> bez zbędnych znaków. Czyli Imię + adres e-mail
     

Poleć forum znajomym