1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Odnośnik od Menu(RWD), Sztywna cena przy różnych wariantach

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Czapeiro, 27 Kwiecień 2016.

  1. Czapeiro

    Czapeiro Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    Witam

    Pytanie 1. Chciałbym się dowiedzieć jak zrobić aby w sklepie RWD Z Menu boxa po lewej stronie po kliknięciu jakiejś kategorii przenosiło do konkretnej strony produktu np. Klikam "Wizytówki" -> przenosi mnie do konkretnego produktu wizytówki(nie wyświetla już kolejnej podstrony z listą produktów).

    Pytanie 2. Stworzyłem na karcie produktu kilka pól wyboru tj. Format,Gramatura,Uszlachetnienie,Kolor,Ilość. Chciałbym się dowiedzieć jak można na sztywno ustawić ceny przy wzięciu pod uwagę wszystkich dostępnych możliwości z pól wyboru. Np. Klient wybiera format 90x50, gramaturę 200g, brak uszlachetnienia, kolo 4+4, Ilość 1000 i wtedy pojawia mu się określona kwota za produkt. Zmienia gramaturę na 100 i wtedy pojawia się już zaktualizowana kwota(sztywna - nie pomniejszona o %) itd.

    Liczę na pomoc i z góry dziękuję! :)
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    1. z tego co wiem, to raczej wymagane będzie zrobienie niezależnego menu
    2. tu muszą się wypowiedzieć bieglejsi bo sam nie chcę wprowadzać błąd
    dodam tylko od siebie jedną rzecz. Kierując użytkownika do pojedynczych produktów z atrybutami ograniczasz ilość podstron w sklepie co nie odwdzięczy Ci się przy pozycjonowaniu. Po drugie wg mnie klientowi jest łatwiej znaleźć produkt jeśli ma kilka różniących się danymi elementami pokatalogowanych.
     
  3. Czapeiro

    Czapeiro Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    Pomyślałem, że można zostawić menu tak jak jest - 2 kliknięcia więcej może nikogo nie zniechęcą. Co do strony produktu i pól wyboru to teoretycznie można to obejść w taki sposób, że każdy produkt będzie przedstawiony osobno co mnie niestety trochę irytuje gdyż zrobi się bur... nieporządek na sklepie. Chciałbym jak najbardziej to uprościć bo gdyby klient miał rozwijać milion menu żeby wybrać -> wizytówki 170g -> format 90x50 -> folia błysk -> 4+4 -> 1000 szt. to zapewne by mu się odechciało. Łatwiej i przyjemniej byłoby to zrobić z poziomu karty produktu. Sklep byłby czytelniejszy i niezawalony produktami. Ciężko mi znaleźć alternatywę aby było funkcjonalnie i przejrzyście.
     
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    jednego złotego środka nie ma, każdy ma swoje wady i zalety niestety, ja bym część atrybutów zostawił, ale resztę dał w menu. Nie znam się na Twojej tematyce, ale myślę, że w niej byłoby to też możliwe.
     
  5. Czapeiro

    Czapeiro Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    Postaram się coś wykombinować, ale jedno mnie jeszcze nurtuje. Załóżmy, że dla wizytówki zostanie mi ustawić na stronie produktu POLA WYBORU = Ilość oraz color czyli druk jedno lub dwustronny. Pytanie -> jak to wszystko zrobić, połączyć ze sobą aby cena była ustawiana na sztywno? Nic mi nie da to, że zrobię milion menu aby produkt miał jak najmniej w sobie pól wyboru jeśli nie będę mógł tego zgrać cenowo.

    PS. Jest jakaś możliwość dotarcia z tym problemem do osób "bieglejszych"? Ponieważ z panelu administratora home.pl nikt mi nie odpisuje, a tu na forum zakładam, że specjaliści nie siedzą 24/h. Trochę bez sensu, że sklep nie jest kompletnie przygotowany aby "ogarniać" kilka atrybutów z poziomu strony produktu i ustalać ogólną cenę końcową po ich wyborze.
     
    Ostatnia modyfikacja: 27 Kwiecień 2016
  6. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    tu już nie bardzo pomogę, ale myślę, że są tu osoby które temat cen mają bardziej ogarnięty
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Aby takie coś działało (pytanie 2) interesują Cię warianty produktów, a więc system w którym klient wybiera produkt, a następnie konfiguruje go sobie za pomocą opcji wyboru, w końcu dostaje cenę końcową i dodaje do koszyka.

    W sytuacji opisanej przez Ciebie sytuacji dot. tworzenia wariantów, dodajesz nową grupę i jej cechy, np. kartki okolicznościowe + cechy: rozmiar, gramatura, kolor

    Dla każdej z cech dodajesz wartości, np. czerwony, zielony, tak, nie, duże, małe, z kokardką.

    Dla każdej wartości możesz wprowadzić zmianę ceny: zwiększ, zmniejsz, nie zmieniaj. Zmiana może być wykonana procentowo lub kwotowo.

    Polecałbym zrobić to bez obsługi magazynu, z polami wyboru lub rozwijanymi listami. Możesz podać od razu zmianę ceny, ale można ją też edytować później dla każdego produktu i jego wariantów osobno.

    Klient składający zamówienie, otrzyma możliwość wyboru wariantów produktu, otrzymując na końcu konkretną kwotę jaką zapłaci za niego.
    Czyli nie tworzy się jakby sztywnej ceny wariantu, tylko cenę produktu bazowego, np. kartka + zmieniające się dodatki co w efekcie daje finalną cenę.

    Gdybyś oczywiście miał np. na stanie gotowe kartki, gdzie klient za wiele nie zmieni w nich (zakładamy że nic) wtedy możesz dodawać grupy wariantów z obsługą magazynu, np. mam telewizor model X w tym jego wariant, kolor A i kolor B. Mają one konkretne ceny i takie ceny ustalam za wariant a nie za kombinację. Chociaż i tu można wprowadzić różnicę w cenie, np. telewizor X kosztuje 1000 zł, kolor A 1000 zł a kolor B +50 zł czyli 1050zł. Dlatego to pole nazywa się ZMIANA CENY (o ile zmienia się cena w stosunku do produktu który dodałeś).

    Zakładam że w odniesieniu do 1 pytania, chcesz aby kategorie stały się po prostu produktami: czyli oferujesz wizytówki (1 produktu z setką wariantów), ulotki (1 produkt z setką wariantów), itp. więc tu tak jak TheL napisał, możesz dodać nowy, pusty moduł a w nim wypunktowane produktu. Każdy z produktów będzie linkiem do konkretnego produktu. I podmieniamy moduł MENU na nowy moduł Twojego menu.

    Ewentualnie rozważ dodanie na stronie głównej, np. na środku, modułu z menu obrazkowym, każdy obrazek będzie przeklikiem do produktu. W ten sposób zyskasz nie tylko nowe menu ale i graficznie o wiele bardziej kuszącą promocję produktów. Tak się zwykle robi menu obrazkowe :p

    Alternatywnie zastanów się czy np. produkt wizytówka, nie może zostać rozdzielony np. na 3 różne produkty z wariantami, coś w stylu: wizytówka czarno biała --> warianty, wizytówka kolor --> warianty itp. wtedy będziesz miał więcej produktów w sklepie.
     
    Ostatnia modyfikacja: 27 Kwiecień 2016
  8. Czapeiro

    Czapeiro Nowicjusz

    Wiadomości:
    23
    Docenione treści:
    0
    Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź :) postaram się sprawdzić Twój sposób i opisać wrażenia jak najszybciej. Co do menu, które miałoby stać się od razu produktem. Czy mógłbyś pomóc mi z kodem tego modułu?
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    CSS nie jest moją mocną stroną, dlatego zacząłbym po prostu od dodania Nowego modułu (konfiguracja --> Wygląd --> Aktywny styl graficzny --> Moduły), na górze ekranu dodaj moduł, a w jego treści kolejno wymienił nazwy kategorii. No i tu zabawa, jak w Wordzie, w formatowanie, wypunktowanie itp. później zaznaczasz wybraną kategorię myszą i klikasz Dodaj hiperłącze, wstawiając link do wybranego produktu. To rozwiązanie bardzo bardzo bardzo okrojone i proste.

     

Poleć forum znajomym