1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Parametry bezpieczeństwa usługi a backup bazy danych 5GB

Dyskusja w 'Hosting i domeny internetowe' rozpoczęta przez użytkownika mastah, 30 Listopad 2016.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. mastah

    mastah Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Zdarzyła się taka sytuacja... mamy sobie bazę danych MySQL. Ciut poniżej 5 GB, czyli - niby nic.

    A tu - dostałem dziś maila w którym Home informuje mnie o ZAWIESZENIU backupów tej bazy, bo "powoduje problemy". W trybie natychmiastowym, bez uprzedzenia nawet mailem.

    Zatem pytam:
    1. Gdzie jest ustalony, regulaminowo, poziom bezpieczeństwa, powyżej którego baza "powoduje problemy" ? I gdzie jest powiedziane, że możecie w taki sposób zawiesić usługę ?
    2. Czy nie uważacie, że zawieszanie usługi "z dnia na dzień" w tym trybie jest przejawem arogancji i kiepskiego traktowania klientów ? Ja rozumiem, backup się nie wyrabia... co robi firma dbająca o klienta ? podejmuje dialog. Zwłaszcza, że baza przyrasta stabilnie i można przewidzieć rozwój sytuacji. Rozumiem, że takie podejście nie mieści się w Waszym DNA ?
    3. Zalecenia pt. "wyczyść bazę", "skasuj bazę" - raczej są śmieszne. Zmigruj bazę - owszem, to jest w toku. Ale nie zrobię tego jutro, to jest żywy system. Jakieś inne pomysły ? mysqldump się nie wyrobi, pamiętamy, 180s timeoutu ... czy tam 120.

    Tak delikatnie na razie... konkurencja z niewymieniona z nazwy :) opisuje swoje parametry ciut dokładniej. Ta sama niewymieniona z nazwy konkurencja troszkę bardziej partnersko podchodzi do klienta.

    Może jednak home też umie ?
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 562
    Docenione treści:
    325
    @mastah odnalazłem Twoje zgłoszenie jak i naszą korespondencję, w tym temacie została Ci przedstawiona realna sytuacja jaka ma miejsce na Twoim koncie i nie wynika to ze złośliwości czy też przejawu zaniedbania, a funkcjonalności usługi z jakiej korzystasz.

    Hosting współdzielony jest praktycznie najniższym typem usługi hostingowej, jaka jest dostępna w ofercie firm. Charakteryzuje się przede wszystkim tym, że niewielkim kosztem (jak na tego typu usługę) otrzymujesz wydzieloną część parametrów większego serwera, w ramach którego działa kilka podobnych usług. W naszym zakresie jest pilnowanie, aby każda usługa miała w danym momencie dostęp do gwarantowanych zasobów, ale jednocześnie dbanie o to, aby każda tego typu usługa nie wpływała na działanie innych usług. Taką jakość zapewniamy od 19 lat i ten system się sprawdza.

    W sytuacji w której działania jednej usługi mogą wpływać na działania innych usług, podejmujemy działania, w pierwszej kolejności informacyjne. W ramach hostingu współdzielonego wykonanie regularnej kopii bezpieczeństwa jest bardzo zasobożerne. Oczywiście ma prawo Cię to nie interesować, ponieważ płacisz - wymagasz, ale nie będę Cię oszukiwał - hosting współdzielony ma swoje ograniczenia, które nie muszą być CZASAMI określanie regulaminem czy tabelką, a samym pojęciem usługi jaką posiadasz. Tak duża baza danych to nie tylko "problem" dla mechanizmu kopii bezpieczeństwa, ale także samego, np. CMS który z niej korzysta, a dalej wydajności strony, bazy, usługi. O tym m.in. wspominasz w punkcie 3.

    Z naszej strony procedura wygląda identycznie dla każdej takiej sytuacji: informujemy Cię o wyłączeniu kopii bezpieczeństwa dla tej bazy danych (nadal jesteś objęty backupem) i sugerujemy zmiany (które często są możliwe do wprowadzenia, np. dla starych czy "zaniedbanych" baz danych). Dialog. Czasami także sugerujemy zmianę typu usługi na wyższą, np. przejście na ofertę Homecloud.pl gdzie nie ma hostingu współdzielonego a mamy typowe rozwiązania Cloud - VPS, Dedyki itp.

    Nikt nie broni Ci korzystać z usługi, mało tego, jesteśmy do Twojej dyspozycji jeśli miałbyś pytania lub potrzebował pomocy.

    Reasumując, powiadomienie które otrzymałeś powinno być potraktowane jako sugestia, że potrzeby Twojego serwisu/hostingu wzrosły i dobrym wyjściem będzie albo optymalizacja (szeroko pojęta) albo skorzystanie z wyższych serwerów o większej wydajności.

    P.S. Wybierając produkt konkurencyjny oparty o hosting współdzielony, zwróć uwagę nie tylko na to co w tabelach ale także parametry bezpieczeństwa i realną wydajność/możliwości usługi. W tym zakresie, wbrew temu że wyłączyliśmy backup dla 5 GB bazy danych, nasze parametry dla usług współdzielonych są i tak dużo wyższe niż oferują to inne firmy.
     
  3. mastah

    mastah Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    @Grzesiek - dziękuję bardzo za odpowiedź... szybką.

    Jak to mawiają, nie zrozumiałeś mojego problemu. Mój post dotyczy jakości obsługi klienta home.pl, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych.

    To, że wyrośliśmy z hostingu współdzielonego - jest faktem znanym mi od kilku miesięcy. W korespondencji znajdziesz info, że migrujemy na VPSa. Czy dziś wybrałbym Waszego - nie jestem pewien, patrząc nie na parametry usługi - a na jakość obsługi , po stronie Homecloud też.

    Problemem jest to, że bez uprzedzenia zawieszacie świadczenie usługi. Gdybyście napisali "zbliżasz się do granicy, zaraz będzie kłopot" - z jakimś wyprzedzeniem - pewnie mógłbym coś zrobić. Wierz mi, to nie jest pierwszy raz, gdy Wasza usługa jest odcinana bez zapowiedzi, nie jest to też pierwszy raz, gdy nie ma w Waszych parametrach bezpieczeństwa ani słowa o granicy odcięcia. Gdyby była - mógłbym tym zarządzić. Podobnie postępowaliście z wysyłką maili (arbitralnie kwalifikując newslettery jako spam), podobnie też odcinaliście usług w związku z brakiem pamięci na serwerze bazodanowym.

    Druga rzecz... "backup" to jest coś zupełnie innego niż selektywny backup bazy o którym mówimy. Czy "backup" pozwoli mi na odtworzenie bazy danych wg stanu z wczoraj ? Czy raczej będę musiał odtworzyć całą usługę ? Backup w Twoim rozumieniu jest mi nieprzydatny... bez zrzutu bazy - jestem w lekkiej d... - akurat teraz właśnie te zrzuty są mi potrzebne, w miarę na bieżąco.

    Trzecia rzecz: propozycje rozwiązania, które podajecie są od czapy. Pozwolę sobie zacytować odpowiedź:

    "W zaistniałej sytuacji proszę o oczyszczenie bazy ze zbędnych danych lub jeśli jest ona już nieużywana o jej całkowite skasowanie".

    Całkowite skasowanie używanej bazy danych (to możecie łatwo sprawdzić) ? Wolne żarty. Oczyszczenie z danych ? Nawet gdyby to było wykonalne, to a) nie robi się tego z dnia na dzień, b) jak to zrobić bez backupu ?


    Inaczej mówiąc, drogi Grzegorzu, obsługa klienta, życzliwość, czasami jednak nieszablonowe działanie... to jest to, o czym tu piszemy. Plus komunikacja. Tego właśnie u Was brakuje.

    Poprosiłem Wasze wsparcie o przedłużenie backupów. Ta baza miała być migrowana w ciągu 2-4 tygodni. Będziecie umieli się znaleźć w tej sytuacji ?

    Notabene, zgłoszenie w trybie - podobno "pilnym" - do teraz nie znalazło odpowiedzi. Korespondencję toczymy sobie radośnie na forum... Kolejny kamyk do ogródka.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 562
    Docenione treści:
    325
    Forum dyskusyjne pełni w tym zakresie nieco inną funkcję, chociaż jesteśmy od tego aby pomagać, to jednak jest to publiczna dyskusja na tematy, w których każdy mógłby w czymś pomóc. Nie w tym wątku. Ze swojej strony mogę jedynie przypilnować, aby odpowiednie osoby zainteresowały się tematem, w tym dział kontroli jakości który zwróci uwagę na to co wskazałeś. Przede wszystkim aby osoby których dotyczy to zgłoszenie, monitorowały jego przebieg.

    Nie mniej jednak jeśli mamy świadczyć usługi jak trzeba, to czasami nie ma miejsca na "zabawę". Usługę świadczymy nieprzerwanie, a sugerowane "bez uprzedzenia" jest po prostu konkretną informacją na czym stoimy. Na czym stoisz Ty i Twoja usługa, oraz co my w tym momencie musimy zrobić, aby dalej świadczyć usługę na właściwym dla niej poziomie. Mogę w tej chwili jedynie domyślać się, że duża baza danych dała w końcu o sobie znak podczas realizacji kopii zapasowej i to było powodem przekazania CI tej informacji.

    Sugestie dot. rozwiązania "problemu" są mocno ogólne, dlatego że my docelowo nie ingerujemy w bazy danych. Nie zajmujemy się budową stron ani ich optymalizacją, nie mniej jednak możemy sugerować pewne rozwiązania, mniej lub bardziej trafione - ogólne. Nasz automatyczny podpis, mówiący o tym że jeśli masz pytania to napisz do nas, nie jest tylko dla dekoracji i w przypadku pytań... możesz odpowiedzieć na wiadomość.

    Jeśli masz uwagi dot. całej sytuacji, to bez wahania poradzę Ci, abyś skierował je bezpośrednio na formularz. Każda tego typu wiadomość trafia do rąk liderów, kierowników, osób odpowiedzialnych za podjęte decyzje. Poznałem Twoje zdanie w tej sprawie, zapoznałem się z korespondencją i dopilnuję także, aby wyciągnąć z tego wnioski w przyszłości, być może zmienić proces powiadamiania i wprowadzania zmian w świadczeniu usługi.

    Na tę chwilę nie mam nic tutaj więcej do dodania.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym