1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE pixel Facebooka

Dyskusja w 'Sklep internetowy Click Shop' rozpoczęta przez użytkownika Iwona, 14 Listopad 2016.

  1. Iwona

    Iwona Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    0
    Witam, proszę o pomoc i szczegółowa instrukcję jak zainstalować pixel Facebboka w sklepie Click Shop po złożeniu zamówienia.
     
  2. MałgorzataK

    MałgorzataK Użytkownik

    Wiadomości:
    50
    Docenione treści:
    4
    W menu Konfiguracja->Integracje->Integracje własne w okienku "Potwierdzenie złożenia zamówienia" wstawiasz kod pixela.
     
    Adam lubi to.
  3. Iwona

    Iwona Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    0
    Dziekuję ale mam jeszcze jedno pytanie: w tym okienku mam już coś takiego

    Kod:
    <script type="text/javascript"><!--
    ceneo_client_email = '{email}';
    ceneo_order_id = '{order_id}';
    ceneo_amount = {float_sum_noship};
    //-->
    </script>
    <script type="text/javascript" src="https://ssl.ceneo.pl/transactions/track/v2/script.js?accountGuid=79f8eeab-d74c-46a9-a436-4163dd993512"></script>
    czy musze to wykasowac, czy ten piksel moge wgrac do tego?
     
    Last edited by a moderator: 15 Listopad 2016
  4. Goldlux24

    Goldlux24 Bystrzak

    Wiadomości:
    66
    Docenione treści:
    17
    Możesz wgrać pod tym lub przed tym
     
  5. Iwona

    Iwona Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    0
    Dzięki wielkie :)
     
  6. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    257
    Docenione treści:
    73
    Z reguły piksel Facebooka powinno się wklejać wyłącznie między znacznikami <head></head> i jest to jedyne zalecenie ze strony Facebooka, ale im wyżej przesuniemy kod tym jego działanie jest bardziej optymalne (w 99,8% przypadków jednak jego umiejscowienie nie ma znaczenia, ważne aby był w nagłówku :)), Jeżeli chcesz ulokować piksel w etapie składania zamówienia to tak jak napisała @MałkorzataK - służy do tego integracja. Pamiętaj tylko, że po takiej instalacji piksela warto wyczyścić pamięć cache sklepu i dokonać testowych zamówień, aby sprawdzić czy piksel zbiera dane.
     
  7. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    @Adam w tym rozwiązaniu o którym pisze Małgorzata, nie ma znaczników <head></head>, więc może jest inne bardziej korzystne miejsce do wstawienia kodu pixela?

    2. Jak wyczyścić pamięć cache sklepu? Ale jak wyczyszczę cache sklepu to co z remarketingiem adwords?
     
  8. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    257
    Docenione treści:
    73
    @majsteronline

    1. Wszystko zależy od tego jakie dane chcesz zbierać pixelem. Możesz kod z FB wkleić w obu polach (czyli "Potwierdzeniu zamówienia" oraz "Nagłówku"). Pisałem to tylko w kontekście wymagań samego Facebooka :)

    2. Konfiguracja-->Administracja,System-->Pamięć Cache. Operacja ta nie wpływa na remarketing, bo ten jest już skierowany na danego użytkownika. Czyszczenie pamięci cache dotyczy tylko usunięcia zbędnych plików np. w kontekście edycji skórki, wyników wyszukiwania produktów.
     
    Mariusz lubi to.
  9. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    @Adam rozumiem, że jak w wkleję w nagłówku to rozumiem, że będą zbierane dane osób, które odwiedziły mój sklep a w potwierdzeniu zamówienia osoby, które włożyły produkt do koszyka?
     
  10. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    257
    Docenione treści:
    73
    @majsteronline Doprecyzuję - w tym drugim przypadku zbierzesz dane osób, które przeszły do etapu podsumowania zamówienia (jest to krok kolejny po dodaniu produktu do koszyka). Dzięki temu łatwiej Ci będzie zliczyć efekty potencjalnych kampanii na FB i sprawdzić efektywność reklam oraz przełożenie na konwersję (zakup/rejestrację).
     
  11. tommyv1

    tommyv1 Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    Prosiłbym o pomoc w następującej kwestii. Chciałbym umiejscowić piksel Facebook odnośnie rejestracji klientów w moim sklepie. Gdzie powinienem piksel umieścić aby było to zrobione prawidłowo?


    W integracjach własnych jest tylko "Potwierdzenie złożenia zamówienia".
     
  12. Mariusz

    Mariusz BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 045
    Docenione treści:
    300
    Hm, muszę to skonsultować z naszym specem od Click Shop (numer sprawy: FEEDBACK-1279), ponieważ proces rejestracji w sklepie nie kończy się na jakieś konkretnej podstronie. Sprawdzimy na jakiej podstronie lub w jakim elemencie strony będzie można takiego piksela umieścić, może w ramce wyświetlanej po zakończonej rejestracji (informującej o wysłaniu linka potwierdzającego na adres e-mail klienta). Wrócę tutaj, gdy uzyskam informacje zwrotne od naszego specjalisty.
     
  13. Mariusz

    Mariusz BOK home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 045
    Docenione treści:
    300
    @tommyv1 Niestety nie ma możliwość umieszczenia piksela Facebook po rejestracji, ponieważ w sklepie nie ma żadnego dedykowanego ekranu do podsumowania rejestracji. Użytkownik po zakończonej rejestracji zawsze kierowany jest na stronę główną (index).
     
  14. tommyv1

    tommyv1 Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0

    Bardzo dziękuje za zainteresowanie się moim pytaniem i odpowiedź ;)
     
  15. wojgo

    wojgo Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    Mam do Was pytanie. Czy możliwe jest aby pixel FB zbierał niewłaściwie dane ? Chodzi mi konkretnie o addtobasket.
    Wydaje mi się, ze coś jest nie tak - za dużo tych zdarzeń zaczęło mi się pojawiać.

    Clicksho[.jpg Clicksho[2].jpg

    Coś jest nie tak ? Jeżeli tak, to jak mogę to naprawić ?
    Sklep to www.masawspomnien.pl
     
  16. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    257
    Docenione treści:
    73
    @wojgo Czy od początku miesiąca coś się zmieniło? Dalej widzisz duże skoki eventów, które są podejrzane?
     

Poleć forum znajomym