1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Poczta na thunderbird 38.0.1 - nie mogę się połączyć (antywirus Avast)

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika strefaportali, 23 Czerwiec 2015.

  1. Artur

    Artur Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    1
    Zaraz spróbuję, do tej pory zamiast serwer123456 używałem nazwy mojego serwera.
     
  2. Artur

    Artur Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    1
    Nie łączy!
     
  3. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 060
    Docenione treści:
    300
    Jeśli korzystałeś z nazwy Twojego serwera (np. serwer123456.home.pl lub nazwa-serwera.home.pl), to po zaznaczeniu opcji szyfrowania SSL, program pocztowy Thunderbird powinien poprawnie połączyć się z serwerem. Jeszcze dzisiaj zainstaluję najnowszą wersję Thunderbirda i przetestuję konfigurację Thunderbird przy wpisaniu pełnej nazwy serwera.

    Czy próbowałeś przeinstalować oprogramowanie Thunderbird na komputerze? Obawiam się, że może to być spowodowane błędnymi certyfikatami pośrednimi lub innymi błędnymi ustawieniami, które zapisane są w pamięci programu pocztowego.

    Za kilkanaście minut przetestuję najnowszego Thunderbirda i dam znać na forum.
     
  4. Artur

    Artur Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    1
    No niestety nie łączy. Próbuje nawiązywać połączenie i nic.
    Często w konsoli błędów pojawia się:
    Czas: 2015-07-21 14:28:03
    Ostrzeżenie: Strona używa certyfikatu SHA-1 - zalecane jest używanie certyfikatów z algorytmami sygnatur wykorzystującymi funkcje skracania silniejsze niż SHA-1.

    Jak rozumiem kiedy serwer nazywa się:
    "moja nazwa serwera".home.pl
    nazwa użytkownika:
    Pełen adres email, np. biuro@domena.pl
    bezpieczeństwo połączenia: SLL/TLS
    metoda uwierzytelniania: Normalne hasło
    port (automatycznie robi się):993

    Powinno działać, a nie działa.
     
  5. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 060
    Docenione treści:
    300
    Po mojej stronie udało się skonfigurować najnowszą wersję Mozilla Thunderbird. Poniżej podaję zrzut ekranu mojej konfiguracji. Zamazane obszary to nazwa mojego serwera (czyli to co znajduje się pod znakami XXX.home.pl). Testy zostały przeprowadzone na wersji 38.1.0

    thunderbird2.png

    @Artur Dodatkowo skonsultowałem ten temat z naszym zespołem technicznym oraz konsultantami z Biura Obsługi Klienta, otrzymałem od nich informacje, że nasi użytkownicy zgłaszali podobne niedogodności z Mozilla Thunderbird w sytuacji, gdy posiadali oprogramowanie antywirusowe Avast. Czy również posiadasz to oprogramowanie? Jeśli tak, sugeruję wyłączyć oprogramowanie antywirusowe Avast na czas sprawdzenia konfiguracji poczty w Thunderbird. Jeśli korzystasz z innego oprogramowania antywirusowego, również sugeruję go na chwilę wyłączyć w celu sprawdzenia połączenia z pocztą w Thunderbird.
     
  6. Cubhie

    Cubhie Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    1
    Aktualizacja avasta pomogła, dziękuję.
     
    Mariusz lubi to.
  7. Artur

    Artur Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    1
    Rzeczywiście po wyłączeniu antywirusa Avast konta przy których nic nie zmieniałem działają (STARTTLS). Te w których wprowadzałem zmiany wymagają haseł i przy podanych powyżej ustawieniach również działają. Winny jest AVAST.

    Dziękuję bardzo za podpowiedź.
     
    Mariusz lubi to.
  8. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 363
    Docenione treści:
    520
    Dlatego warto aktualizować aplikacje, tym bardziej antywirusowe.
     
  9. toszeron

    toszeron Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    Mam bardzo podobny problem. Od wczoraj Thunderbird nie może połączyć się z moim mailowym kontem. Sytuacja pojawiła się równocześnie na pc w pracy i w domu. Różnica w moim przypadku polega na tym, że żaden tryb SSL nie przepuszcza mnie przez proces logowania. Nie pomaga także wyłączenie Avast.
    Dostaję następujące komunikaty o błędach:

    Czas: 2015-11-26 15:07:04
    Błąd: uncaught exception: 2147746065

    Czas: 2015-11-26 15:07:35
    Błąd: Not Found
    Plik źródłowy: resource:///modules/errUtils.js

    Czas: 2015-11-26 15:08:33
    Błąd: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIMsgDBView.getMsgHdrAt]" nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)" location: "JS frame :: chrome://messenger/content/folderDisplay.js :: FolderDisplayWidget.prototype.selectedMessage :: line 1915" data: no]
    Plik źródłowy: chrome://messenger/content/tabmail.xml

    Czas: 2015-11-26 15:09:11
    Błąd: uncaught exception: 2147746065

    Hasło i login były i są prawidłowe. Konta mailowe z pozostałych serwisów działają bez zarzutów. Próbowałem zmieniać hasło na koncie i tworzyć konfigurację konta na nowo. Po usunięciu pierwotnego nie mogę przejść przez proces weryfikacji hasła. Wersja webowa maila działa.

    Ustawienia konta są standardowe - zalecane.

    Macie pomysł w czym może tkwić problem?
     
  10. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 363
    Docenione treści:
    520
    przeinstaluj thunderbirda, ewentualnie avasta, to co pokazałeś nie ma nic wspólnego z kontami mailowymi home. Szybciej padł Ci thunderbird lub avast lub co również prawdopodobne dodałeś serwer na home do blokowanych w firewallu
     
  11. toszeron

    toszeron Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za odp. Wyłączenie zapory windows i avasta nie odblokowuje logowania. Możliwe, że thunderbird się wysypał ale jaki musiał być przypadek, że stało się to na dwóch kompach? Problem może tkwić gdzie indziej.
     
  12. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Nazwa uzytkownika - podajesz pelny adres e-mailowy?
     
  13. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 363
    Docenione treści:
    520
    taki przypadek, że mogła go zabić aktualizacja, po za tym o ile dobrze pamiętam avast tworzy proxy dla poczty i jego wyłączenie powoduje, że nie przechwytuje on połączeń z serwerami pocztowymi trochę to takie pokomplikowane :)
     
  14. toszeron

    toszeron Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    serwer: imap.nazwa_domeny.pl
    login tylko treść przed @ z adresu email

    Kolejną Ciekawostką jest, że na domowym kliencie mam skonfigurowane dwa konta z home a problem z komunikacją jest tylko z tym jednym
    (z którym problem mam także na firmowym pc)
     
    Ostatnia modyfikacja: 26 Listopad 2015
  15. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Twoje ustawienia nie mają za wiele wspólnego z dokumentacją home.pl:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/konfiguracja-programu-pocztowego-mozilla-thunderbird/

    Masz ustawienia, które "podpowiada" domyślnie Thunderbird. Musisz je zmienić:
    Jeśli posiadasz certyfikat SSL dla swojej domeny podaj nazwę domeny (SAMĄ nazwę).
     
    Ostatnia modyfikacja: 26 Listopad 2015
    jakubgalinski i toszeron lubią to.
  16. toszeron

    toszeron Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    fakt nie uwzględniłem nazwy użytkownika (z tą zalecaną zgodnością pisałem odnośnie SSL).
    ale to nie zmienia faktu, że na takich ustawieniach działało poprawnie przez ponad pół roku
    i nagle przestaje się łączyć na dwóch pc. Z czego na jednym pc mam podpięte do klienta
    drugie konto połączone z home (na defoultowych ustawieniach thunderbird'a) i działa ono poprawnie.

    Niestety zmiana nazwy użytkownika na pełen adres email także nic nie pomogła
    zmiana w serwerze na "imap.identyfikator.pl" czy samą "domenę.pl" także nie rozwiązuje problemu
     
    Ostatnia modyfikacja: 26 Listopad 2015
  17. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Jak wprowadzasz ustawienia niezgodne z dokumentacją home.pl to może się zdarzyć, iż po jakiejś aktualizacji programu pocztowego czy innego elementu na komputerze - klient poczty przestanie "gadać" z serwerem.

    Wpisałeś już pełny adres e-mailowy w polu użytkownik, ale dalej nie dokonałeś odpowiednich zmian w nazwie serwera. Jeśli zaznaczasz SSL/TLS bądź STARTTLS to wymagany jest certyfikat. Jeśli wpiszesz w polu nazwa serwera nazwę domeny (domena.pl), która nie jest objęta certyfikatem SSL - klient poczty zwróci błąd.

    Wartość "imap.identyfikator.pl" jest "z czapy". Nigdzie nie ma w dokumentacji słowa "imap". Wprowadź nazwę "serwer12345.home.pl" (nic więcej). Użyjesz wówczas certyfikatu *.home.pl, który otrzymujesz od home.pl w gratisie.
     
    toszeron lubi to.
  18. toszeron

    toszeron Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    Ok działa, wielkie dzięki za pomoc.
     
  19. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Pro memoria - czytać dokładnie dokumentację. Jak coś "nie działa" - czytać ją po kilka razy i sprawdzać.
     
  20. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325
    W działaniu programów pocztowych jest pewna "luka" nazwijmy to tak, chociaż nie jest to błąd. Kiedy konfigurujemy połączenie z serwerem, możemy zaznaczyć obsługę SSL, ale jako nazwę serwerów pocztowych wpisać własną domenę, dla której UWAGA! nie mamy SSL. Program pocztowy dodaje wtedy wyjątek bezpieczeństwa, ale jednocześnie pyta, czy zamiast z SSL dla domeny skorzystać z SSL dla serwera. Działa to też odwrotnie, gdy mamy SSL dla domeny, nie mamy dla serwera (dezaktywuje się po instalacji własnego) i podamy nazwy serwera + SSL.

    Na co można wyrazić zgodę. Jak widać jest to poprawne działanie, ale dla programu zewnętrznego może być mylące. No jak, podałem nazwę domeny a nie mam dla niego SSL, coś jest nie tak.

    Po aktualizacji programu, czy np. certyfikatów home.pl dla serwera (co musimy co pewien czas wykonać, zgodnie z cyklem życia certyfikatu), program odświeży informacje i zwróci błąd. Oczywiście przy poprawnej konfiguracji (poprawnej, czyli sugerowanej) program pocztowy po prostu odświezy certyfikat bez informowania.

    Avast niestety ma także to do siebie, że zaliczył juz kilka wpadek związanych chociażby z dodaniem do bazy wirusów, wtyczek WordPress, oraz notoryczne blokowanie poczty wielu operatorów. Nie twierdzę, że to jest zły Antywirus, ale jak każdemu tego typu programowi, nie ufam do końca. Chyba, że pracuję na firmowym sprzęcie na którym nic nie mam poza "korpo" dokumentami hehehe.

    Gdybyś miał jakieś problemy z konfiguracją lub problem by powrócił, odezwij się.
     

Poleć forum znajomym