1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Poczta na thunderbird 38.0.1 - nie mogę się połączyć (antywirus Avast)

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika strefaportali, 23 Czerwiec 2015.

  1. kuklin

    kuklin Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Mam ten sam problem co "toszeron" w żaden sposób nie mogę zalogować się na skrzynkę w Thunderbid, ciągle wyświetlane jest "Sprawdzanie możliwości serwera pocztowego", stało się to nagle nie wprowadzałem żadnych zmian, nie pomaga też wyłączenie Avasta. Mogę natomiast wysłać pocztę ale nie jest ona przenoszona do folderu "wysłane". Odinstalowałem też Avasta, Thunderbid, wyczyściłem rejestr i po instalacji dalej jest to samo. Używałem nazwy serwera: "domena.pl" próbowałem też ustawić na "serwer12345.home.pl" mam wykupiony certyfikat SSL dla "domena.pl".
    Problem występuje tylko na skrzynce home.pl
    Próbowałem zalogować się na innym komputerze w Thunderbid w tej samej sieci Wifi, do tej samej skrzynki i jest OK.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325
    @kuklin "Próbowałem zalogować się na innym komputerze w Thunderbid w tej samej sieci Wifi, do tej samej skrzynki i jest OK." Pytanie brzmi: czy aby na pewno wszystko OK z Twoim Thunderbirdem? Takie anomalie to już za dużo jak na jedno konto. Logoując się na www.poczta.home.pl możesz zawsze potwieordzić działanie konta. Konto działa. Czas na program pocztowy.

    Zrób proszę 1-2 zrzuty ekranu z konfiguracji skrzynki e-mail, może gdzieś jest drobny błąd.
     
  3. kuklin

    kuklin Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Zrzut ekranu 2016-09-05 o 12.31.01.png

    w miejsce "domena" wstawiam swoją nazwę, klikam "Gotowe" komunikat "Sprawdzanie hasła..." następnie poniższy komunikat

    Zrzut ekranu 2016-09-05 o 12.55.18.png

    te same dane wprowadzam na innym komputerze dla tej samej wersji Thunderbid 45.3.0 i mogę się zalogować
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325
    Nasza rozmowa przeniosła się na priv w związku z tym publikuję jak się zakończył temat, po wstępnych ustaleniach i weryfikacji logów oraz działania konta e-mail, padła sugestia. że przyczyny należy szukać po stronie samego systemu i programu pocztowego. Konfiguracja była poprawna, a dodatkowo działanie konta potwierdzał fakt, że można je było skonfigurować np. na telefonie czy innym komputerze. Przyczyna leżała w zabezpieczeniach AVASTA. Nie zagłębiając się zbyt mocno, aplikacja AVAST działała tu na 2 płaszczyznach, jednej dla systemu Apple i drugiej dla Windowsa odpalonego na tym samym sprzęcie za pomocą Parallels Desktop.

    Więc był to typowy błąd dla zabezpieczeń aplikacji zew.

    W sytuacji w której zaobserwujecie niedogodności w działaniu poczty, sugerujemy kolejno:
    - sprawdzić logowanie do skrzynki e-mail na www.poczta.home.pl, jeśli jest ok, konto działa,
    - sprawdzić konfigurację programu pocztowego, oraz innych programów, w tym aplikacji e-mail na telefonie,
    - wyłączyć zabezpieczenia antywirusowe.

    Jeśli www.poczta.home.pl działa, to znaczy że konto e-mail jest aktywne. Może się zdarzyć że www.poczta.home.pl nie działa np. z naszej winy (prace administracyjne, itp) wtedy sprawdzacie aplikacje pocztowe i zabezpieczenia lub kontaktujecie się z nami w celu wykluczenia ewentualnej awarii.
     

Poleć forum znajomym