1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Powiadamianie administratora poprzez dodatkowe powiadomienia email

Dyskusja w 'Acronis Backup - ochrona i kopia zapasowa' rozpoczęta przez użytkownika Witek, 10 Lipiec 2015.

  1. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    W dokumentacji usługi homebackup [tu] jest informacja, cytuję "... Dodatkowo w przypadku administratora usługi homebackup (https://cp.market.home.pl), podczas dodawania użytkownika do wydzielonych zasobów usługi, istnieje możliwość aktywacji dodatkowych powiadomień mailowych, zawierających informacje o wykonaniu bądź niepowodzeniu wykonywania kopii zapasowej.... ".
    Czy ta usługa na pewno działa? Mam już zrobione dwie pełne kopie, jeden z użytkowników "przeżył" już błąd podczas tworzenia kopii, a administrator żadnych komunikatów nie otrzymał. Oczywiście dani użytkownicy mają w konfiguracji zaznaczone pola wszelkich możliwych powiadomień.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    OK, rozumiem problem i po wstępnej weryfikacji potwierdzam, że taka sytuacja ma miejsce. Zgłoszenie zostało już przekazane do dalszej analizy.
     
    Witek lubi to.
  3. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    Jak sytuacja po prawie tygodniu? Coś się zmieni, prowadzicie jakieś prace mające usunąć ten błąd?
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Prosimy o cierpliwość, gdy otrzymamy jakiekolwiek informacje zwrotne, na pewno je tutaj opublikujemy. Wysłaliśmy zgłoszenie dalej, musimy teraz niestety poczekać.
     
  5. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    Rozumiem, że obieg informacji w home.pl odbywa się przy pomocy gołębi pocztowych, ja jednak w pracy używam komputerów i po kolejnych dwóch tygodniach oczekiwania nadal nie widzę żadnej informacji na temat tego błędu ani też jego poprawki. Rozumiem, że stałem się mimowolnym beta testerem usługi, bo klientem końcowym zapewne nie - takim daje się narzędzia gotowe do pracy i sprawnie działające, ewentualnie wprowadza się poprawki znalezionych błędów a nie ucieka przed pytaniami i problemami.
    Nie wiem jakie standardy ostatnimi czasy wprowadził home.pl ale zaczynają one znacząco odbiegać od średniej. Jeśli oferujecie usługę dla firm, to panel administratora tej usługi i powiadamianie go o jej działaniu jest, delikatnie mówiąc, dość istotnym elementem całości.
    Czy Wasi admini również działają po omacku jeśli chodzi o serwery klientów i usługi hostingu? Też nie wiedzą co się dzieje z kontami użytkowników - klientów?
    Czy mam się zacząć bać o swoje dane powierzone firmie home.pl? ...
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Witek mogę na szybko potwierdzić, że na 04.08.2015 zaplanowana jest aktualizacja po stronie konsoli zarządzania, ale będę szczery, raczej nie będzie ta aktualizacja obejmowała kwestii powiadomień administratora. Z tego co zdążyłem sprawdzić to treści komunikatów błędów będą zaktualizowane na "bardziej zjadliwe" dla użytkowników.

    Zgłoszenie dotyczące braku wysyłania powiadomień zostało wysłane, możemy tylko czekać na rozwiązanie tego błędu.

    Wybacz za długi okres oczekiwania, staramy się na forum.home.pl pomóc swoją wiedzą jak możemy, ale w przypadku aplikacji homebackup nasza ingerencja (użytkowników forum) jest ograniczona. Minimalnie zaktualizowałem artykuł na pomoc.home.pl - dodałem informacje w treści artykułu o zaistniałej niedogodności z powiadomieniami.
     
  7. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    Hej home.pl
    Od lipca minęło już sporo czasu, a powiadamianie jak nie działało, tak nie działa. Rozumiem, że przerasta to Wasze umiejętności?
    Dlaczego zatem wprowadzacie klientów w błąd? Dlaczego każecie płacić za usługę, która nie ma funkcjonalności, o których piszecie w reklamach i dokumentacji?
    Dlaczego zgłoszenie użytkownika o takim problemie najpierw spychacie "na później" po czym całkowicie olewacie?
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Witek, ponownie przekazaliśmy temat do konsultacji, rozumiemy Twoje zdanie na ten temat, ale wiedz, że każde zgłoszenie jest przez nas weryfikowane i kierowane bezpośrednio do osób/firm odpowiedzialnych za działanie usługi. W tym zakresie jak wspominaliśmy wcześniej, temat jest do zrobienia, ale nie wskazaliśmy żadnego konkretnego terminu aktualizacji. Czekam na informacje zwrotne w chwili obecnej, aby móc Ci je przekazać.

    Pamiętaj, że poprzez CP panel możesz logując się do konta administratora, także dostać się do każdego innego konta użytkownika, weryfikując wykonywane operacje. Oczywiście jest to rozwiązanie alternatywne

    Jeśli oczywiście w/w funkcjonalność jest warunkiem niezbędnym do działania usługi w Twoim przypadku, masz prawo do tego aby zgłosić ten fakt bezpośrednio przez BOK - www.pomoc.home.pl/kontakt czy też listownie, jako reklamację czy brak oczekiwanej funkcjonalności. Ustosunkujemy się do tego zgłoszenia.
     
  9. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    @Grzesiek , rozumiem, że nie wskazaliście terminu. Ale pół roku na poprawienie modułu, który szwankuje, w usłudze już komercyjnie oferowanej klientom, to chyba sporo czasu?
    Rozumiem też, że Ty osobiście niewiele możesz jeśli chodzi o wpływanie na programistów (nie ujmując oczywiście nic Twojej osobie). Ale...
    Chciałbyś oddać samochód do serwisu i po pół roku dowiedzieć się, że musi tam dalej być bo... No właśnie, nie wiadomo dlaczego, ale jednak.

    Wspomniane rozwiązanie alternatywne - po pierwsze, dlaczego mam używać rozwiązania alternatywnego, skoro zapłaciłem za pełną funkcjonalność? Po drugie, w rozwiązaniu DLA FIRM takie podejście to amatorszczyzna. Wyobrażasz sobie admina np tylko 100 stanowisk / 100 użytkowników Waszej usługi, który musi sprawdzić, czy kopie prawidłowo się wykonują na komputerach rozrzuconych po oddziałach w Polsce? Przecież taki facet by osiwiał od klikania. Proszę pamiętać - ja piszę cały czas o usłudze dla firm, nie dla użytkownika domowego.

    Co do ostatniego akapitu - nie wiem czemu tu się dziwić. W przypadku usług informatycznych dla firm, obejmujących procedury dotyczące wielu stanowisk komputerowych i w dodatku przetwarzania rozproszonego - tak, możliwość sprawnego i działającego administrowania całością oraz informowania i powiadamiania administratora jest, zaraz po właściwej funkcjonalności systemu, podstawową cechą każdej porządnej usługi, wykonanej / wdrożonej przez poważnych informatyków.
    Uczą tego (przynajmniej kiedyś uczyli) na kierunkach związanych z nowoczesnymi technologiami. Ale jak można zauważyć dookoła, rzetelność rzemiosła to powoli rzecz zapomniana w Polsce.

    Pozdrawiam
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ok. Wysyłam do Ciebie prywatną wiadomość, mam nadzieję że uda nam się rozwiązać ten temat szybciej.
     
    Witek lubi to.
  11. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    Dzięki @Grzesiek
    Dostałem całą masę linków do zatwierdzenia zmian, zobaczymy "w praniu" czy po zmianach powiadamianie mailowe zacznie działać.
    Jeszcze raz dzięki za chęć pomocy.
    Pozdrawiam
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ok. Czekamy na informację. Oczywiście masz prawo napisać swoje uwagi do działania usługi w komentarzu na forum, nie mniej pamiętaj też o wiadomości prywatnej do mnie albo @Mariusz . Będzie nam łatwiej i szybciej przekazać informację zwrotną o kierownika produktu :)
     
  13. Witek

    Witek Bywalec

    Wiadomości:
    19
    Docenione treści:
    1
    Działa jak należy. Sporo prób, różne sytuacje (powodzenie kopii, przerwanie w trakcie, celowo nieudane, itp.) - za każdym razem odpowiednie powiadomienie dociera na maila.
    Wielkie dzięki!
    :)
     
    Mariusz lubi to.

Poleć forum znajomym