1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Problem z pocztą przez SSL na Windows 10

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika gielo2, 19 Maj 2016.

  1. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    Mam czasami taki problem może ktoś się już z tym spotkał

    Otóź konfigurując Thunderbirda na Win10 , ustawiając pocztę poprzez ssl wywala hasło, mimo zaznaczenia opcji zapamiętania hasła. Problem ten mam na dwóch komputerach w firmie, które mają windows10, na wszystkich innych komputerach tego problemu nie ma. W internecie nie spotkałem się z tym, aby ktoś jeszcze miał ten problem niestety, samemu także próbowałem szukać rozwiązania i wydaje się, że ten problem nie powinien występować, bo ustawienia stosuję praktycznie identyczne, jak na 30 innych programach pocztowych działąjących pod systemem win7.

    Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł co może być nie tak? Zmiana systemu nie wchodzi w grę, także wolałbym uniknąć połączeń z pocztą bez szyfrowania. Skrzynki pocztowe oczywiście leżą na Home, stąd pisze tu na forum :)
     
    Ostatnia modyfikacja: 19 Maj 2016
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    czy przy każdej czynności chce od Ciebie hasło? przed chwilą właśnie zainstalowałem thunderbirda i dodałem mu konto z sslem i nie chce hasła :)
     
  3. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    Nie, właśnie nie przy każdej. Najczęściej jest to rano po włączeniu komputera lub w trakcie pracy raz czy dwa razy wywali. Często jest taka sytuacja, że hasła nie chce przyjąć i dopiero za którymś razem załapie. jak pisałem, tylko na 2ch komputerach z windows 10 naszych pracowników mam ten problem. Na innych gdzie mamy win7 ten problem nie występuje. Ciężko teraz dojść czy to wina samego TB który nie do końca poprawnie pracuje pod win10, czy samego windowsa10, czy coś mu (win10) nie pasuje w konfiguracji serwera pocztowego na Home :] Jeśli mam być szczery to się pierwszy raz spotykam z taką sytuacją.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Śmiało zrzucam winę na program pocztowy, nie mniej warto by było sprawdzić jego konfigurację, tj. jaki adres e-mail oraz jakie nazwy serwerów pocztowych podawałeś. Być może tu leży problem. Rozumiem że przy wyłączonym SSL wszystko jest ok?
     
  5. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    Przy wyłączonym ssl nie zauważyłem tego problemu. Co do konfiguracji, to na 100% jest ok jak by coś było nie tak, to by w ogóle poczta nie działała przecież :) Co do serwerów dla SMPT i IMAP, to wpisywałem naszą domenę. Wszędzie tak mam skonfigurowane i działa to bez problemu, tylko jak pisałem pod tymi dziesiątkami jest ten problem.
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Konkretnie, jaki adres wprowadzasz w konfiguracji :) nazwa użytkownika, adres serwera poczty SMTP/IMAP, numery portów, dodatkowe opcje (jeśli są wybrane).
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @gielo2 czy udało się wszystko skonfigurować?
     
  8. gielo2

    gielo2 Zaawansowany

    Wiadomości:
    164
    Docenione treści:
    22
    Jak na razie jest ok, więc to chyba przyczyna był sam TB. Jak by się jednak problem powtórzył, będę pisał.
     

Poleć forum znajomym