1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Problem z wysyłką wiadomości e-mail przez wtyczkę Easy Reservation w Wordpress

Dyskusja w 'WordPress, Joomla!, PHP, HTML, CSS' rozpoczęta przez użytkownika Kosterix, 30 Grudzień 2015.

  1. Kosterix

    Kosterix Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    mam identyczny problem tyle, że z innym pluginem do WP. Korzystam z easyreservation w wersji darmowej, jednak problem jest identyczny jak u @res'a. Mianowicie przy rezerwacji powinny być wysłane dwa maile: do klienta i do admina. Do admina mail nie dochodzi, do klienta tak.
    Próbowałem z wtyczką SMTP, ale zwieszało serwer (error 504), potem doczytałem, że powodem jest zbyt wysokie php i zmieniłem z 5.6 na 5.5. Teraz ten plugin (SMTP) zadziałał, ale maile nadal nie dochodziły do admina.
    Czy byłaby możliwość uzyskania informacji co i gdzie mam zmienić żeby było ok, tak jak w powyższym przypadku?
    Z góry dziękuję za pomoc, tym bardziej, że jest to potworna niedogodność, że nie można na bieżąco monitorować nowych rezerwacji na mailu.

    pozdrawiam
    Marcin
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    533
    do admina z jakiego adresu dochodzi mail? z adresu admina?
     
  3. Kosterix

    Kosterix Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    mail jest ustawiony na mk@hotellogos.pl (w domenie home.pl)
    a do admina nic nie dochodzi :) nawet informacja o stworzeniu nowego konta w WP :(
    a do klienta dochodzi, że rezerwację stworzył
     
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    533
    a no widzisz, co ślepemu po oczach, przeczytałem odwrotnie :)
    to w takim razie nie jest problem samej wtyczki, a wordpressa.
    Czy podasz adres strony?
     
  5. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    533
    a no widzisz, co ślepemu po oczach, przeczytałem odwrotnie :)
    to nie jest problem samej wtyczki, a raczej wordpressa. Niczego nie wysyła do admina? czy tylko rejestracji?
     
  6. Kosterix

    Kosterix Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    hotellogos.pl
     
  7. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    533
    przetestowałem właśnie u siebie wordpressa i czy to z dodatkiem smtp czy bez niego maile do admina idą, zobacz u siebie na serwerze drugiego czystego wordpressa czy maile o rejestracji usera dochodzą do admina.
     
  8. Kosterix

    Kosterix Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    @TheL, dzięki za zainteresowanie
    spróbuję czystej instalacji, ale pewnie dopiero po NR, bo może się wcześniej nie udać.
    Z drugiej strony skoro już masz czystą instalację i (może) chwilę czasu to w ramach "ja nie dam rady?" może coś uda Ci się coś wymyślić instalując wtyczkę easyreservation z easyreservation.org.
    Nie namawiam, nie podpuszczam :)
    pozdrawiam
    Marcin
     
  9. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    533
    Dziś to już jest godzina nieco późna, a dopiero wróciłem na forum :) postaram się sam sprawdzić tą wtyczkę bo nie ma opcji aby nie działała i tu nie chodzi o "ja nie dam rady?" bo ze wszystkim "daję radę" :) ale o pomoc czy to Tobie czy innym użytkownikom :)
     
    Kosterix lubi to.
  10. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Kosterix - napisałem do Ciebie wiadomość prywatną. Proszę sprawdź jej zawartość i odpisz. Gdy już poprawimy Twój skrypt rezerwacji, rozwiązanie oczywiście opublikujemy na forum.home.pl w tym lub nowym temacie (w zależności od rodzaju rozwiązania).
     
  11. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 400
    Docenione treści:
    533
    Tylko, że to nie wygląda na problem z pluginem rezerwacji, koledze nie wysyłają się również inne maile z Wordpressa i wg mnie tu jest problem.
     
  12. Kosterix

    Kosterix Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Sam już nie wiem co o tym sądzić. Po wykonaniu testowej rezerwacji i podaniu w emailu klienta adres z domeny, w której jest konto na home.pl (rezerwacja@hotellogos.pl) potwierdzenie tejże rezerwacji przyszło do admina. Czyli mechanizm zadziałał, ale chyba tylko dlatego, że klient miał adres email w domenie hotellogos.pl.
    Nasuwa się w takim razie przypuszczenie, że jest to jednak problem z polem "OD"
     
  13. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Tak zgadza się. Jestem pewien na 99% (miałem podobną przypadłość przy swoim formularzu kontaktowym), że wiadomość została dostarczona, ponieważ w polu OD, czyli w polu FROM został podany adres dla istniejącej skrzynki e-mail w domenie: hotellogos.pl. Pozostałe wiadomości nie dochodzą, ponieważ inicjowane próby wysyłki wiadomości z podawaniem innych adresów e-mail (w innej domenie niż hotellogos.pl) są wysyłane z innym FROM'em (podana jest skrzynka e-mail w innej domenie).

    Tak jak wspomniałem wcześniej, nasze zabezpieczenia wymagają, aby wszystkie wysyłane wiadomości z serwera (za pomocą funkcji mail), były wysyłane z FROM'em, gdzie wpisana jest istniejąca skrzynka e-mail na serwerze (na tym samym serwerze, na którym znajduje się skrypt formularza kontaktowego). Właśnie dlatego wiadomości z wpisanym adresem e-mail w domenie hotellogos.pl dochodzą.

    @TheL wygląda na to, że jednak moja diagnoza będzie bliższa :p
    @Kosterix wysłałem do Ciebie jakiś czas temu wiadomość prywatną, sprawdź moją powyższą odpowiedź i poszukaj możliwości zdefiniowania pola FROM
     
  14. Kosterix

    Kosterix Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    @Mariusz sprawdzałem możliwość konfiguracji i niestety wtyczka easyreservation (przynajmniej w wersji free) nie oferuje takiej konfiguracji. Jedyne miejsce gdzie mogłem to zdefiniować to formularz kontaktowy w zakładce "kontakt" na stronie, ale jest on jednym z elementów templatki AITThemes i tam jasno było określone, że niektóre serwery wymagają wypełnienia tego pola. Ten formularz działa, natomiast rezerwacje muszą być zmodyfikowane w skrypcie z czym niestety sobie nie poradzę.
     
  15. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Wszystko jasne, odpisz tylko na prywatną wiadomość i podaj nazwę konta w home.pl. Potrzebuję tylko informacje na jakim koncie oraz w którym folderze jest zainstalowany docelowy Wordpress. Dzisiaj wieczorem spróbuje zerknąć do wtyczki EasyReservation i dam znać co należy zmienić :)
     
  16. Kosterix

    Kosterix Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    poszła odpowiedź na priv
     
  17. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Kosterix

    Znalazłem plik, który jest najprawdopodobniej odpowiedzialny za wysyłkę wiadomości e-mail z Twojego formularza kontaktowego:

    Wszelkie zmiany wykonałem tylko w tym pliku: /wp-content/plugins/easyreservations/lib/classes/reservation.class.php

    W linii 1208 znalazłem kod:
    Kod:
    $headers = "From: \"".$this->name."\" <".$this->email.">\n";
    Informacje o zaproponowanych zmianach do sprawdzenia wysłałem do @Kosterix w wiadomości prywatnej. Jeśli testy rozwiązania zakończą się powodzeniem, to opublikujemy zmiany, które zaproponowałem we wtyczce użytkownika @Kosterix
     
  18. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Informuję wszem i wobec, że zaproponowane przez ze mnie zmiany w skrypcie, spowodowały że wiadomości e-mail są już poprawnie dostarczane z formularza kontaktowego. Publikuję poniżej zmiany, które zostały wprowadzone:

    Wszystkie zmiany zostały wprowadzone w pliku: /wp-content/plugins/easyreservations/lib/classes/reservation.class.php

    W linii 1208 znalazłem kod:
    Kod:
    $headers = "From: \"".$this->name."\" <".$this->email.">\n";
    i zamieniłem go na:
    Kod:
    $headers = "Reply-To: \"".$this->name."\" <".$this->email.">\n";
    $headers = 'From: '. $this->name .' <adres@email.pl>' . "\r\n";
    Więcej zmian nie realizowałem. Zmiany powodują dodawanie do nagłówków wysyłanych wiadomości z formularza, informacji o adresie e-mail "adres@email.pl" (zamiast tego adresu, należy w kodzie wpisać adres skrzynki e-mail, która utworzona jest na tym samym serwerze co skrypt formularza kontaktowego (czyli tam gdzie utrzymywana jest strona WWW). Adres e-mail podawany jest jako FROM w przesyłanych nagłówkach.

    Dodatkowo do nagłówka dodany jest też parametr Reply-to, który powoduje, że po odebraniu wiadomości i kliknięciu "Odpowiedz", przygotowana treść odpowiedzi będzie wysyłana na adres e-mail użytkownika, od którego jest wiadomość. Bez parametru reply-to wszystkie odpowiedzi byłyby wysyłane na adres skrzynki e-mail z FROM'a (czyli skrzynki e-mail, z którego adresu wysłana została rezerwacja - czyli do klienta by nie dotarła).

    Użytkownik @Kosterix zaproponował również poniższy zapis (można z niego skorzystać zamiast drugiej linijki w powyżej przedstawionym kodzie:
    Kod:
    $headers = 'From: Nazwa hotelu - system rezerwacji <adres@email.pl>' . "\r\n";
    Dzięki takiemu zapisowi, wiadomość e-mail przychodzi nie przybierając nazwy z pola z formularza. Dane potrzebne do rejestracji i tak są w treści więc w polu "Od" niekoniecznie muszą się znajdować. Dane te mogły za to sugerować potem paniom od obsługi z hotelu automatyczną chęć odpowiedzi na takiego maila poprzez "odpowiedz" i znowu wysłałyby maila same do siebie.

    Rozwiązanie zostało sprawdzone przez użytkownika @Kosterix i potwierdził mi w wiadomości prywatnej, że wiadomości dochodzą już poprawnie również do administratora.
     

Poleć forum znajomym