1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Prośba o pomoc Problemy z synchronizacją folderów

Dyskusja w 'Sugestie i zgłoszenia' rozpoczęta przez użytkownika Marcin_S, 4 Kwiecień 2019.

  1. Marcin_S

    Marcin_S Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam

    Od kilku miesięcy (chyba po ostatnim lecie) zacząłem mieć problemy z synchronizacją poczty IMAP w outlooku 2007, później 2013, nawet w TB. Przez www czy nawet smartfona (k9 mail) wszystko ładnie i szybko się ładuje.

    Jak pracuję:
    Codziennie otrzymuję około 200-400 maili. Cześć maili (ok 80%) jest regułami przenoszona do innych folderów (około 20 reguł i innych folderów), a część ląduje w skrzynce odbiorczej. głównym folderze.
    Część z tym maili od razu przeglądam i czy to przeczytane czy nie przenoszę do 1 z kilku innych folderów.
    Część maili oznaczam gwiazdką.
    Później, kilka dni, te zagwiazdkowane są przenoszone przeze mnie do innego folderu.
    Maile przychodzą do mnie praktycznie 24 godziny na dobę.

    I teraz problem:
    Zaczęło się od sytuacji, że przez 2 godziny nie miałem żadnego maila. W sumie fajnie, ale na pozór, bo OUTLK synchronizował sobie jakieś foldery, w sumie nie wiadomo jakie. Restart doraźnie pomagał, ale działo się to znowu i znowu. Założenie nowego profilu w programie czy instalacja nowszej wersji nic nie pomogła.
    Instalacja Thunderbirda nieco pomogła, bo przynajmniej czasami widać, co program robi i co synchronizuje.

    Co zostało zrobione:
    Nasz administrator podał kilka KB do outlooka, co miały pomóc na problemy z synchronizacją. Został przeinstalowany Outlook 2007 na 2013. Zrobione nowe profile w programie. Nic. Polecono mi TB, ale TB choć jakby lepiej działał, to jednak daleko mu do doskonałości.
    Utworzyłem nowe reguły archiwizacji w OUTLOOKU aby co 9 dni elementy starsze niż 25 dni archiwizował, co mi się nie podoba, ale trudno, mam podpięte ostatnie foldery archiwów. Ilość ich ograniczyłem do 1 podpiętego (staram się aby miały maks 5gb). W sumie to też nie pomogło.

    Nie wiem co mam robić. Możliwe, że poprzez korzystanie z OUTLOOKA, TB, próby skonfigurowania archiwum na www jeszcze bardziej sobie zaszkodziłem, ale próbowałem wszystkiego, aby zaczęło lepiej działać.
    Pozostałych 7-8 osób w firmie nie narzeka na takie problemy, choć raz ktoś na synchronizację marudził ale to przeszło.

    Nie pojawiają się lub pojawiają się z opóźnieniem maile w folderze głównym, w folderach podrzędnych. Synchro trwa godzinami.

    Konto jest teraz w użyciu 1,5gb z 30gb (maksymalnie było to ok 4-5g) a struktura wygląda tak https://drive.google.com/file/d/15OrI4goyIZshVgRjYIxOPywKzbYM0wal/view?usp=sharing
    Pingi/tracert https://drive.google.com/file/d/1sHaG8WqpJGfaPS7VpoM0WOi5YafkvEye/view?usp=sharing

    pozdrawiam
    Marcin
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325
    Albo nie zrozumiałem, albo przeoczyłem coś - pytanie moje brzmi, gdzie w zasadzie leży problem? Gdzie występuje? jaką rolę odgrywa program pocztowy a jaką serwer poczty? Bo reguły wiadomości możesz utworzyć tu i tu (poczta.home.pl co spowoduje że program sam ogarnie foldery i synchronizuje wiadomości, albo w programie co oznacza, też synchronizację, ale reguły wykonają się lokalnie). W efekcie co dalej, nie ma tych wiadomości na serwerze czy po prostu reguły nie wykonują się jak trzeba. Gdzie zdefiniowane są reguły, w programie czy na poczta.home.pl?

    Częściowo to jesteś w stanie sprawdzić i wtedy, jeśli na poczta.home.pl widzimy już problem, to szukamy winy w serwerze pocztowym lub regułach na poczta.home.pl. Ale może to program pocztowy wykłada się nie będąc w stanie przefiltrować wszystkiego. A może reguły zapętlają się? Rozumiesz mnie?

    Spróbuj na podstawie w/w opisu wprowadzić kilka zmian lub zebrać dodatkowe informacje, a wtedy... polecam przesłać zgłoszenie do nas. Niewykluczone, że przyczyna ma swój początek własnie w ilości wiadomości e-mai. Ale to wróżenie z fusów. Zapraszam Cię do zgłoszenia tego tematu poprzez formularz kontaktowy i przesłanie zgłoszenia na BOK. Możesz mi podesłać jego numer, ale BOK pracuje całą dobę więc zapewne jak nie od razu to w ciągu kilku godzin wiadomość zostanie przekierowana do z. technicznego. Zakładam, że podejmiemy się próby identyfikacji zachowań IMAP i sprawdzenia, czy w danym momencie zachodziły jakieś zmiany, dlatego przygotowałbym do wiadomości listę przykładowych e-mailów (adres, data, godzina, od/do) abyśmy mieli punkt zaczepienia. Ale... patrz początek mojej odpowiedzi. Doprecyzuj jeszcze opis problemu proszę.
     
  3. Marcin_S

    Marcin_S Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Nie pojawiają się lub pojawiają się z opóźnieniem maile w folderze głównym, w folderach podrzędnych. Synchro trwa godzinami.

    Problem pojawił się bez większego powodu - czyli zmian w czymś. Ot, tak zaczęły się długie synchronizacje.
    Reguły są ustawione na home.pl bo nie było sensu lokalnie w programie tego konfigurować.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    3 555
    Docenione treści:
    325
    Więc stawiam na rozmiar konta e-mail, wyślij wiadomość proszę, wskaż które konto e-mail, jaka konfiguracja w jakim programie, itp. Zastanawiam się co by na tę sytuację odpisał support programu pocztowego, czy np. nie ma opcji włączenia synchronizacji częściowej a więc np. synchro 24h wstecz i koniec. Itp.
     
  5. Marcin_S

    Marcin_S Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Ok, zgłoszę. Ale najpierw sprawdzę reguły pod kątem ich zatrzymywania się (zawsze staram się ustawiać, aby kończyła przetwarzanie dalszych reguł) oraz tylko i wyłącznie popracuje 2 dni na TB. Aby porządnie się zdążył zsynchronizować i popracować. Wtedy będzie można nieco zawęzić obszar działania.

    Co do wielkości skrzynki. Inni pracownicy mają większą zajętość skrzynki i nie narzekają na problemy, więc może coś w strukturze folderów/ustawień/jakiś konkretny mail powoduje problemy. Ja i tak to ograniczyłem pół roku temu, bo archiwizacja uruchamiała się co miesiąc i usuwała elementy starsze niż 2-3 miesiące. Wtedy zajętość skrzynki oscylowała w granicach 3-4gb.
     

Poleć forum znajomym