Pokrótce opiszę, co chciałbym osiągnąć, później aktualne rezultaty, prosiłbym o pomoc. Wszelkie nazwy zmyślone, podobieństwo do istniejących nazw zupełnie przypadkowe Zakupiłem domenę "moja-domena.de". W przyszłości chciałbym móc postawić stronę, ale na razie próbuję zrobić coś innego: chciałbym mieć kilka skrzynek mailowych, np. józef@moja-domena.de kazimierz@moja-domena.de itp. itd. Wykupiłem więc (a konretnie: wziąłem na okres próbny) usługę 'business email', wg panelu serwer ma adres serwer1234567.home.pl. W ustawieniach domeny dodałem rekord '10 serwer1234567.home.pl'. Teraz, wysyłając maila np na adres kazimierz@moja-domena.de (np z gmaila) dostaję mail zwrotny o treści: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain moja-domena.de by serwer1234567.home.pl. [ip]. The error that the other server returned was: 553 5.7.1 We don't relay mail Czy pominąłem jakiś krok?
Witaj, nie ma konieczności edycji rekordu MX. Jeśli domena i serwera pocztowy, zarejestrowane są w home.pl, wykonaj następującą konfigurację: 1. Zaloguj się do panelu domeny i przejdź do sekcji USŁUGI, 2. Kliknij w nazwę domeny, następnie pod spodem Konfiguracja usługi, 3. Na górze ekranu Konfiguruj. Znajdziesz tutaj pole: Przypisz domenę do usługi w home.pl. Podaj login, np. serwer123456 oraz hasło, które nadałeś usłudze podczas rejestracji. Nazwę serwera znajdziesz w sekcji USŁUGI. Jeśli nie znasz do niej hasła, możesz kliknąć w nazwę serwera i dalej w ikonę kłódki. Aby dodać skrzynki e-mail: 1. Wróć do sekcji usługi, kliknij tym razem w nazwę serwera, np. serwer123456, 2. Kliknij pod spodem Konfiguracja usługi, 3. Następnie odszukaj przycisk Utwórz skrzynkę e-mail. W przypadku usługi Business Email podczas tworzenia kont, nadajesz im tylko nazwę tego, co ma być przed znakiem @ np. kazimierz. Konta automatycznie będą aktywne w Twojej domenie.
Dziękuję za odpowiedź. Skrzynki email istnieją, to akurat nie jest problem. Wysyłanie maili przez panel działa, ale wtedy oczywiście wysyłam z adresu kazimierz@serwer[...] Zrobiłem przypisanie w panelu konfiguracji (tak jak wyżej), teraz poczekam na odświeżenie domeny i wtedy sprawdzę wysyłanie maili na skrzynkę i logowanie przez klienta, ale z tego co widzę to ta konfiguracja opiera się na rekordzie typu A, czyli cały ruch z tej domeny będzie przekierowany na serwer poczty, tak? W przyszłości chciałbym przypisać domenę również do serwera http, więc jednak będę potrzebował chyba samego rekordu MX?
Ok. Aktywne ma być tylko pole Przypisz domenę do usługi w home.pl. Pole przekierowanie ruchu i poczty powinny być nieaktywne. Poczta zostaje u nas. Aby wysyłać pocztę z poprawnego adresu, będzie konieczne wykonanie jeszcze jednej operacji. Analogicznie robisz ją w programach pocztowych, konfigurując skrzynkę pierwszy raz. Tak samo na webmailu. Czyli utworzenie profilu. Zapraszam na stronę www.webmail.home.pl --> w prawym rogu ekranu ikona koła zębatego: 1. Wybór adresu domyślnego + podpis --> Kliknij Ustawienia --> Poczta i odszukaj pola adres domyślny i podpis. Zmian nie musisz zapisywać, zapiszą się same. 2. Ustawienie danych właściciela skrzynki czyli imię i nazwisko --> kliknij Koło zębate --> Moje dane kontaktowe. Koniecznie edytuj pole imię i nazwisko. Więcej informacji tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-skonfigurowac-profil-poczty-e-mail-w-nowej-poczcie-home-pl/
Dziękuję, poczta już działa jak należy, przynajmniej przez webmail. Co jednak, gdybym oprócz maila chciał wykorzystać domenę do przekierowania na serwer http? Ustawienie przekierowania na pocztę spowodowało, że rekordy A i MX przypisane przez tą konfigurację w panelu zarządzania domeną stały się nieedytowalne, więc siłą rzeczy cały ruch idzie na serwer poczty.
"Co jednak, gdybym oprócz maila chciał wykorzystać domenę do przekierowania na serwer http?" Jeśli miałby to być serwer poza home.pl, to w konfiguracji domeny, w polu "przekierowanie ruchu w domenie" zaznaczasz opcję ip/host/url i tam wpisujesz adres IP serwera, który jest na zewnątrz. Tą czynnością po prostu edytujemy rekord A. Pytanie, czy na pewno o to chodzi?
Zgadza się, cały ruch (poczta oraz WWW) obecnie skierowany jest na Twój serwer pocztowy w home.pl (Business email). Wartości rekordów A, MX, CNAME po przypisaniu domeny do serwera, możesz zmienić w polu "Przekierowanie ruchu (IP/host/URL/katalog)", który znajduje się na formularzu konfiguracji domeny. Instrukcja krok po kroku jak zmienić wartość rekordów A, MX, CNAME po przypisaniu domeny znajduje się pod tym adresem: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/konfiguracja-wartosci-pierwszego-domyslnego-rekordu-a-cname-mx-ns/ Przykładowo, w celu zmiany rekordu A w sekcji „Przekierowanie ruchu w domenie” zaznacz opcję „Włącz przekierowanie na IP/host/URL” i następnie w polu „Przekierowanie ruchu (IP/host/URL/katalog)” wpisz adres IP serwera docelowego, na który ma wskazywać domena. Po zapisaniu zmian, wartość rekordu A dla domeny zostanie zmieniona na wprowadzony adres IP.