1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Pytania o promocję "Produkt za 1 zł" oraz program lojalnościowy

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika drk001, 12 Marzec 2015.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. drk001

    drk001 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    0
    Czy jest taka możliwość ustawić w sklepie aby klient po przekroczeniu zamówienia np.: 50 zł mógł wybrać sobie wybrany produkt za 1 zł? Jak ustawić taką opcję? Pozdrawiam
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Sprawdziłem i skonsultowałem tą kwestię. Zapewne chciałbyś, aby po złożeniu zamówienia na minimum 50 zł, klient mógł wybrać sobie z dostępnej puli produktów, jeden, za 1 zł. Po jego zakupie, więcej produktów nie będzie dostępnych za 1 zł. Sugerowałbym takie rozwiązania:

    Pierwsze rozwiązanie to po prostu kupony i progi rabatowe:
    1. Przejdź do sekcji Marketing --> Rabaty --> Kupony rabatowe i dodaj nowy kupon.
    2. Wśród dostępnych opcji, masz możliwość wskazania warunków uzyskania kuponu, np. zakup za min. 50 zł, oraz akcji, czyli efektu działania kuponu, np. zniżka.

    Wprawdzie nie ma możliwości wskazania, co klient może kupić, ale tworzysz system, w którym, większe zakupy oznaczają większe korzyści.

    Drugie rozwiązanie, program lojalnościowy:
    1. Przejdź do sekcji Konfiguracja --> Marketing --> Program lojalnościowy
    2. Program lojalnościowy oferuje m.in. opcję wymiany punktów na produkty, jeśli przyjmiemy, że za X złotych klient dostanie X lub Y punktów, to pozostanie już tylko w samym programie wskazać wybrane produkty, które będą podlegały wymianie za punkty. Czyli możesz zdefiniować, które produkty można nabyć za punkty. Przy odpowiednim przeliczniku, jest to najlepsze rozwiązanie.

    Aby jednak nie pozostawić tak tego wątku, podrzuciłem temat do naszych specjalistów od sklepu. Sprawdzimy, czy coś już wiadomo w sprawie kolejnych planów na aktualizacje sklepu. Póki co, musisz po prostu "pobawić się" w/w opcjami.

    Sklepy często nie używają wewnętrznych systemów promocji, do tego typu powiązań, a po prostu tworzą w sklepach produkty, które są zestawami. Mógłbyś, np.:

    - dodać ten sam produkt kilka razy, za każdym dodając go jako np. Produkt X + produkt Y za 1 zł. Efektem zakupu będzie dodanie do koszyka "pakietu",
    - utworzyć warianty produktu, gdzie klient kupując produkt X, wybiera wariant z promocyjnym produktem Y, cena może zmieniać się dla każdego wariantu osobno. I to jest rozwiązanie trzecie.

    Sprawdź rozwiązania, a jak dowiem się czegoś więcej, dam Ci znać na forum.
     
    Ostatnia modyfikacja: 12 Marzec 2015
  3. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @drk001 Grzesiek dobrze mówi masz do wyboru dwie, a nawet trzy fajne możliwości.

    Pośrednio spełni taką funkcje program lojalnościowy. Najpierw wymagane jest złożenie zamówienia (czyli otrzymanie określonej ilości punktów za zakup), dopiero potem możliwe będzie wydanie zebranych punktów na drugie zamówienie (możesz wybrać, które produkty będą mogły być wymieniane na punkty).

    Kupony rabatowe też są fajną funkcją, możesz wysyłać je w newsletterach do swoich klientów. Możesz również wysyłać kody rabatowe po zrealizowaniu zamówienia przez klienta - w ten sposób klient może wróci natchniony chęcią zaoszczędzania 10% przy kolejnych zakupach u Ciebie.
     
    Ostatnia modyfikacja: 12 Marzec 2015
  4. drk001

    drk001 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    0
    dziękuję,
    @Grzesiek jak będziesz wiedział coś nowego prośba o informację,
    pozdrawiam
     
  5. drk001

    drk001 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    0
    Poniżej amatorskie przedstawienie jak mogłoby to dobrze funkcjonować. Skoro jest możliwość darmowej przesyłki po przekroczeniu jakiejś kwoty to czemu nie wprowadzić możliwości ustalania ceny jakiegoś towaru po osiągnięciu jakiejś kwoty.
    pozdrawiam
     

    Załączone pliki:

    • za1pln.png
      za1pln.png
      Rozmiar pliku:
      24,4 KB
      Wyświetleń:
      595
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    :) To ma sens. Dorzuciłem załącznik do zgłoszenia. Poszło do specjalistów. Aktualizacje wychodzą średnio raz na miesiąc, maksymalnie dwa. Nie mówimy nie, tym bardziej, że rynek handlu w Internecie cały czas się zmienia. Nic nie obiecuję, ale obserwuj powiadomienia o aktualizacjach.
     
  7. drk001

    drk001 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    0
    Cześć.
    Zdecycdowalem się na drugi wariant, który mi zaproponowałeś czyli program lojalnościowy.

    Powiedz mi co robię źle. Poniżej krok po kroku moje ustawienia.
    Następnie dokonalem zakupów za które otrzymałem 43 pkt, niestety nie pojawia mi sie na dole link umożliwiajacy wybór produktów o wartości do 14 zł z programu lojalnościowego.

    Prośba o pomoc jak ugryźć ten temat. 1.png 2.png 3.png
    pozdrawiam
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Przetestowałem, link jest widoczny pod sumą punktów. W sklepie testowym. Odczytaj proszę prywatną wiadomość ode mnie, zaraz sprawdzimy gdzie może być przyczyna.

    Edit:
    Temat został wyjaśniony. Z tego co wiem, w Twoim sklepie, wszystko powinno w tej chwili działać prawidłowo. Przyczyną niedogodności była skórka i kolor tła pod linkiem do strony z produktami. Link był, ale zamiast ramki, która by go wyróżnia, wkradła się biała plansza. Koledzy poprawili to już po stronie naszego systemu, w efekcie w ustawieniach sklepu, Konfiguracja --> Wygląd --> Aktywny styl graficzny --> Własny styl CSS, powinien pojawić się wpis:

    #box_panel .loyalty a.loyaltylist {
    background: none repeat scroll 0 0 #00a79d;


    Zgłoszenie zostało przekazane oczywiście do zespołu technicznego, więc opisaną sytuację możemy uznać za jednorazową. Nie powinna ona występować w przyszłości, nawet po zmianie skórki sklepu. Dotyczy to wszystkich klientów, korzystających z tej samej, płatnej skórki.

    Sprawdzisz czy wszystko działa?
     
    Ostatnia modyfikacja: 1 Kwiecień 2015
  9. drk001

    drk001 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    0
    Dziękuję, teraz działa ok.
    Jeszcze jedno pytanie czy program jakoś fakturuje produkty wymienione w ramach programu lojalnościowego?
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Czy program lojalnościowy wymaga rozliczenia na fakturze: z tego co mi wiadomo, prawo nie precyzuje jasno rozwiązań w zakresie księgowania i rozliczania programów lojalnościowych, dlatego, sama obsługa programu lojalnościowego w Click Shop, sprowadza się do wymiany punktów na produkty. Bez faktur Pro Forma.

    Jako administrator jesteś informowany o tym, że Klient złożył takie zamówienie. Informacja ta będzie widoczna także w panelu, w sekcji:
    Konfiguracja --> Marketing --> Program lojalnościowy i po lewej stronie ekranu --> Wymiana punktów na produkty.

    Nie będzie informacji w zamówieniach, ani nie zostanie wystawiona Faktura Pro Forma.

    Poszukaj w Google informacji pod zapytaniem: czy trzeba rozliczać program lojalnościowy.
    Wystawiłem zgłoszenie do produkt menadżera w tym temacie, czy możemy Ci napisać coś więcej, jako dostawca usługi sklepu oraz czy w tym temacie, coś ma się zmienić w samym sklepie. Daj mi 24h, powinienem coś się dowiedzieć.
     
  11. drk001

    drk001 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    0
    ok. dziekuję.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ok. Tak jak napisałem wyżej, musisz poszukać w Google interpretacji zapisów dot. rozliczania programów lojalnościowych. Klient nie płaci za to, więc domyślnie aplikacja nie sprzedaje produktu. Brak Pro Formy i brak zamówienia. Co innego gdy pojawia się rabat, tu dochodzi do sprzedaży.

    I w tym zakresie zmian nie będzie.
     
  13. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    A teraz porada dot. konwersji - jeśli chcesz, żeby taka akcja naprawdę działała - tj. przełożyła się na sprzedaż - zdecydowanie wybierz opcję nr. 3 czyli stwórz produkt z gratisem - jeśli skorzystasz z programu lojalnościowego, wymaga to od klienta złożenia 2 zamówień (najpierw na produkt - wtedy otrzyma punkty, potem na gratis); jeśli skorzystasz z kuponu - nie masz wpływu na to, co klient kupi za 50 zł (a pewnie produkty masz z różnymi marżami i nie do każdego chciałbyś dokładać gratisy).
     
    drk001 i Mariusz lubią to.
  14. drk001

    drk001 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za sugestię. Te programy lojalnościowe są niepraktyczne zupełnie.
     
  15. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Jeżeli masz wracających klientów, to u mnie dosyć dobrze się sprawdza rabat dla stałych klientów. Dla przykładu u mnie średni koszyk to tylko 70-kilka zł. Klienci otrzymują 1% po wydaniu 100zł 2% po wydaniu 200 zł...
    W ten sposób skończyły się pytania - jestem stałą klientką (złożyłam już 5 zamówienie (każde po 50zł) jaki dostanę rabat? Jakbym kiedyś odpowiedział, że 2% to bym klientkę uraził, a teraz dostaje od razu w potwierdzeniu zamówienia informację, że za lojalność jest nagradzana rabatem, a jak wyda 1000 zł, to dostanie go aż 10%...
     
    Mariusz lubi to.
  16. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Każda koncepcja wiąże się ze strategią, wiele sklepów winduje ceny, ale kusi olbrzymimi rabatami. Inne nagradzają cierpliwych, jeszcze inne lecą po najniższej marży zarabiając na ilości. Myślę, że do przygotowania dobrego strategii potrzeba i czasu i doświadczenia oraz znajomości rynku i branży w której się sprzedaje.

    Przede wszystkim w każdym działaniu warto na chwilę przestać myśleć jak klient a zamiast tego, po prostu zapytać klienta jakie formy sprzedaży/promocji są dla niego najciekawsze. To co nam się podoba, nie musi interesować klienta. Warto sprawdzić kilka wariantów. W końcu jedni lubią gadżety, inni patrzą na cenę, a Ty np. poszukujesz sprawdzonego dostawcy.

    Warto także mieć na uwadze, że sklepów internetowych przybywa, dogodne formy dostawy, ceny oraz asortyment (np. dodatki do produktu głównego) powodują, że klienci mają ogromny wybór. Utrzymanie klienta w jednym sklepie, to zaoferowanie mu stałej opieki i ciągłe monitorowanie jego potrzeb. Tu zaczyna się całe drzewo relacji, badań, statystyk.

    Przykład z życia, korzystałem z apteki internetowej X do czasu, kiedy zabrakło mi jednego leku, zamiast dokupić go lokalnie lub domówić osobno, skusiłem się na sprawdzenie oferty kilku innych aptek. Nie zaoszczędziłem na tym, może nawet dopłaciłem kilka zł, ale zrobiłem to za jednym razem i do tego dobrałem kilka "zbędnych" rzeczy, które po prostu były w ofercie.

    Jak to mówią i piszą, konkurencja nie śpi... tylko przejmuje klientów. Nie życzę.
     
  17. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Wszystko się zgadza. Ja podałem tylko najlepsze wg. mnie zastosowanie programu lojalnościowego click shopa.
    Kiedy wprowadzałem program lojalnościowy opcja z wymianą punktów na produkty była beznadziejna (dobrze znając swój sklep nie umiałem sobie poradzić z wymianą, a co dopiero klienci), być może już jest to usprawnione, nie wiem.

    A by the way - po kliknięciu na link https://domena/panel (moje konto) klient może się zalogować (logiczne), i zamiast trafić do panelu swojego konta... trafia na stronę główną sklepu (nielogiczne, wprowadzające w błąd i frustrację klienta, który chce zajrzeć na poprzednie zamówienia).
     
  18. drk001

    drk001 Stały bywalec

    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    0
    Pomyślę o czymś podobnym u siebie. Ja na razie szukam złotego środka, ale mam wrażenie, że bujam się od ściany do ściany tj. od darmowej dostawy do jakiś kuponów promocyjnych, do tego dochodzą ograniczenia platformy i różnie to bywa....
     
  19. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Moim zdaniem budowanie programu lojalnościowego czy utrzymanie/przyciągniecie klientów nowymi promocjami wymaga czasu oraz strategii. Może warto zasięgnąć rady specjalistów w tym temacie, którzy zaczną od zbadania Twojego sklepu, jego możliwości oraz celów jakie chcesz osiągnąć programem, dopiero przejdą do analizy bazy klientów i dołożą do tego cele pozyskania nowych klientów.

    Celem nie może być tylko maksymalizacja zysku, gdyż taki cel przyświeca wszystkim. Cele powinny być mniejsze, mierzalne i np. następujące po sobie. Bo z tego co napisałeś, problemem dla Ciebie są narzędzia... a gdyby tych narzędzi nie było? W jaki sposób zachęciłbyś klientów do zakupów? Idąc tym tropem zaczynasz od 0, a każdy program/system jaki masz w sklepie, a nie jest ich mało, niech będzie niespodzianką, narzędziem które będzie dokładało korzyści do punktu zero (czyli braku programu).
     
  20. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    @Grzesiek, przeczytałem Twoją wypowiedź ze trzy razy w ostatnich dniach i... uważam, że się mylisz. Podajesz receptę dla dużego sklepu. Dla kogoś, kto już przechodzi na Magento (uwaga do wszystkich zaglądających na to forum - to jest platforma od min. 1mln zł obrotu, wcześniej nie ma sensu) albo na rozwiązanie dedykowane.

    Badanie sklepu przez specjalistów? Przy obrocie 1-10 tys zł? Zapomnij. A myślę, że to 3/4 Waszych klientów.
    Ja bym chciał na przykład umożliwić klientom polecanie sobie na forach moich produktów. I tak to robią, ale wiem, że jeżeli dałbym zachętę w postaci % od sprzedaży byłoby tego znacznie więcej. Napisałem więc na rozwijaj.home.pl:

    Dobrym pomysłem byłoby wdrożenie programu partnerskiego. Tak tak, wiem, że Wy macie taki program, ale my - Wasi klienci nie mamy.
    Sprzedawca dla całego sklepu lub dla każdej kategorii z osobna ustala prowizję % (no już niech będzie, że dla całego sklepu).

    Każdy klient otrzymuje w panelu swój link polecający.
    Wkleja go gdzie chce.
    Inni klikają w ten link. Robią zakupy. Klient, który wkleił link w dowolnym momencie może zamienić zebraną prowizję na kupon kwotowy w sklepie.
    Dostałem odpowiedź:

    W tej chwili jedyny dostępny program partnerski w home.pl to polecaj.home.pl. Zachęcamy do korzystania z dostępnych opcji. Nie przewidujemy w najbliższym czasie wdrożenia innego programu.
    Pozdrawiamy,
    zespół home.pl.​

    Opadło mi wszystko. A, że podpisał się "zespół home.pl" zwymyślałem Was wszystkich, Bogu ducha winnych...
     
    michalhockey lubi to.
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym