1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE RODO?

Dyskusja w 'Sklep internetowy Click Shop' rozpoczęta przez użytkownika ilirenel, 17 Marzec 2018.

  1. ilirenel

    ilirenel Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    1
    Cześć, raczej sprawa do użytkowników niż adminów:

    nie widzę by na forum pojawił się temat dotyczący RODO (poza jednym lakonicznym wątkiem) a w sumie zmiany które idą nie są małe. Nie mam niestety możliwości (taniej) konsultacji prawniczej w tym zakresie, więc douczam się sam, ale wydaje mi się że parę standardowych funkcjonalności sklepu nie jest zgodne z RODO zaczynając od tej jednej:

    - Sprzedaż > Koszyki klientów
    przechowuje IP niezarejestrowanych Gości bez ich wyraźnej zgody na przetwarzanie danych osobowych.

    Co Wy o tym myślicie? Czy są jeszcze inne miejsca (nie związane z integracjami), na które powinienem zwrócić uwagę?
     
  2. papux

    papux Majster

    Wiadomości:
    330
    Docenione treści:
    93
    IP to nie są dane osobowe. IP może być zmienne. z jednego IP może korzystać kilka osób.
    Nie jest to punkt niezgodny z RODO
    IP to identyfikator sieciowy nie ludzki.
     
    MateuszŁ lubi to.
  3. Adam

    Adam Social Media home.pl home.pl Administrator forum

    Wiadomości:
    255
    Docenione treści:
    73
    Tak jak pisze @papux - adres IP to nie jest dana osobowa ponieważ, adres IP jest zmienny w czasie.

    Co do RODO - zachęcam do zapisania się do naszego newslettera https://home.pl/newsletter - niebawem startujemy z kolejnymi webinarami o RODO, prowadzonymi przez ekspertów prawnych z Rzetelnej Grupy. W trakcie webinarów możecie zadać dowolne pytania na temat RODO.
     
  4. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    417
    Docenione treści:
    52
    Ustawiam jako rozwiązane, ponieważ został wszystko wyjaśnione. Zachęcam również do obserwowania naszego bloga http://blog.home.pl/
     
  5. gielo2

    gielo2 Asystent

    Wiadomości:
    136
    Docenione treści:
    18
    Kiedy można się spodziewać aktualizacji sklepu związanego z RODO? Szef mnie o to wypytuje i muszę coś odpowiedzieć :] czy będzie to odpowiednio wcześnie udostępnione, aby można było nanieść ewentualne ręczne zmiany w modyfikowanych plikach ?
     
    michalhockey lubi to.
  6. gielo2

    gielo2 Asystent

    Wiadomości:
    136
    Docenione treści:
    18
    Coś wiadomo na ten temat?
     
  7. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    131
    Docenione treści:
    6
  8. papux

    papux Majster

    Wiadomości:
    330
    Docenione treści:
    93
    gielo2 Przecież to są obowiązki właściciela sklepu.
    Home tu nic nie musi zmieniać.
     
  9. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 293
    Docenione treści:
    495
    Panowie z tym IP jako nie dana osobowa to bym tak nie szalał.
    Jeśli chodzi o samo RODO to jest kilka rzeczy które musimy dostosować:
    1. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych z home, kurierami, pocztą, systemami płatności itd
    2. polityka prywatności
    3. regulamin sklepu
    4. na właściwie każdym poziomie sklepu info o administratorze danych osobowych i co lepsze o info Inspektorze Ochrony Danych Osobowych umieszczone na sklepie
     
  10. Trzy Marchewki

    Trzy Marchewki Stały bywalec

    Wiadomości:
    44
    Docenione treści:
    7
    Dorzucę jeszcze jedno.
    RODO wymaga, aby wszystkie czynności były bardzo łatwe do wykonania m.in. wypisanie się z newslettera. W tej sprawie napiszę inny temat
     
  11. gielo2

    gielo2 Asystent

    Wiadomości:
    136
    Docenione treści:
    18
    Te nowe wytyczne są bardzo niejasne ale udało się mi i naszemu prawnikowi znaleźć takie wymagania

    Na etapie zakupu czyli przekazania danych trzeba dodać podstawę prawną przetwarzania danych osobowych.
    Chodzi o te checkbox, który klient zaznacza, że wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Nowe przepisy RODO wymuszają, aby te zgody były bardziej rozbudowane. (obecnie są przy rejestracji ale z tego co zrozumiałem obecnie są wymagane przy każdym zakupie w sklepie)

    Podobnie przy zapisie do newslettera. Obawiam się, że sama polityka prywatności i zawarcie takich informacji na oddzielnej podstronie z polityka prywatności, to może być za mało po tych nowych zmianach.

    Co jest wymagane według innych informacji znalezionyuch w necie.
    1. dane kontaktowe
    2. cel przetwarzania danych (cel ten nie powinien być rozszerzany po pozyskaniu informacji)
    3. jaka jest podstawa prawna przetwarzania danych
    4. zamiar przekazania danych innemu podmiotowi - jeśli taki zamiar występuje
    5. jak długo dane będą przechowywane
    6. informację o prawie do:
      1. wglądu do danych
      2. zmiany danych lub ich usunięcia z bazy
      3. wycofania zgody na przetwarzanie, które musi być tak samo proste, jak jej wyrażenie
    7. informację o prawie do przeniesienia danych
    8. informację o prawie wniesienia skargi do GIODO
    Na pewno od strony strony home, która ten sklep udostępnia na swoich serwerach jest wszystko zgodne z tymi wytycznymi?
     
    Ostatnia modyfikacja: 24 Kwiecień 2018
  12. TheL

    TheL @Lider VIP Moderator forum

    Wiadomości:
    2 293
    Docenione treści:
    495
    o nie, nie :) kleint nie musi wyrażać zgody jeśli jest to zakup czyli umowa pomiędzy sklepem, a klientem :) tu nawet checkboxa nie trzeba (jest to dokładnie opisane w RODO), inaczej ma się to jeśli chodzi o newsletter.
     
  13. papux

    papux Majster

    Wiadomości:
    330
    Docenione treści:
    93
    gielo2
    Zaktualizuj regulamin o punkty które wypisałeś.
    Klient musi być świadomy co komu przekazujesz oraz że owe dane przechowywane są na serwerach home.pl lub/i ewentualnie w prywatnej bazie twojej np na twoim komputerze lub innym systemie któremu przekazujesz dane.

    I sprawa zostanie zamknięta.
     
  14. gielo2

    gielo2 Asystent

    Wiadomości:
    136
    Docenione treści:
    18
    Rozumiem.
     
  15. gielo2

    gielo2 Asystent

    Wiadomości:
    136
    Docenione treści:
    18
    I dalej sprawa wraca, otóż prawnik twierdzi że się mylicie i to musi być, zresztą mamy inne sklepy na innych skryptach i one wprowadziły takie zmiany (pytanie po co jeśli nie trzeba). Teraz pytanie otóż możemy stosowne informacje dopisać do skryptu przy rejestracji ale jest problem. W opcji sprzedaży bez rejestracji (szablon RWD) nie ma w ogóle opcji wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych związanych z zakupem.? Jeśli wy tego nie wprowadzicie dla ogółu, to jak wam to zlecić, aby dla nas zostało to jednak wprowadzone?. Musi być opcja potwierdzenia ptaszkiem z zapisem do bzy danych, że faktycznie klient wyraził taka zgodę. Przetwarzanie danych osobowych to także wystawienie paragonu imiennego mędzy innymi. Ewentualnie na jaki nr mam do Home dzwonić w tej sprawie.
     

Poleć forum znajomym