1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Serwer SMTP jest na liście SpamRats

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Jacek Biuro, 24 Sierpień 2015.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Po pierwsze nie pracuję w home :)
    Po drugie, sama konfiguracja choćby najlepsza nic nie da jak taki spamrats dopisze sobie ip lub całą klasę ip do listy.
    Możesz się dwoić i troić z konfiguracjami, ale i tak to będzie po za Tobą.
    Napiszę jeszcze raz: Konfiguracja nawet najlepsza nie pozwoli na 100% pewności dostarczenia przesyłki jeśli jakaś lispa spamowa sobie dopisze ip lub całą klasę :) Przez serwery odbiorców nie jest blokowany serwer nadawcy lecz dane pobierane są właśnie z list.
    Polecam inne hostingi, zobaczysz, że nie ma pod tym względem idealnego, a łatwo wpaść z deszczu pod rynnę. Zapraszam na forum za pół roku po zmianie :)
     
  2. yossarian

    yossarian Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Po pierwsze nie wiem gdzie pracujesz ale jeżeli jesteś moderatorem oficjalnego forum to dla mnie reprezentujesz tą firmę i jej podejście do problemów klientów.

    Po drugie ja nie tłumaczę jak trudno jest mi zarobić pieniądze którymi płacę za wasze faktury, w związku z tym nie jestem również zainteresowany słuchaniem jak trudna jest Wasza praca.

    Rozumiem, że wszędzie jest dokładnie tak samo źle, ale z drugiej strony codziennie otrzymuję z różnych adresów maile, które dochodzą do mnie nie oznaczone jako spam - więc może jednak jest jakiś magiczny sposób żeby się dało.
     
  3. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Mylisz pojęcia, po pierwsze co innego znajdowanie się na liście spamrats i odbijanie poczty przez serwery, co innego maile oznaczone jako spam oznaczane przez inne listy.

    To, że jestem moderatorem oznacza wyłącznie to, że udzielam się na tym forum i z racji posiadania wielu usług w home znam już te usługi, więc proszę nie pisz do mnie per Wy.
    Tak jak napisałem, sprawdź inne serwery przekonasz się o czym napisałem.

    Sam posiadam również fizyczne maszyny i wiem jaka jest specyfika działania, co można czego nie i jak dużą rolę odgrywają spamlisty które kiedyś były dobrą rzeczą, a teraz stały się maszynkami do zarabiania pieniędzy.

    Sam możesz zrobić taką listę i jeśli serwery zaczną z niej korzystać, możesz sobie dowolnie sterować ruchem mailowym.
     
  4. yossarian

    yossarian Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Podsumowując na koniec:
    wątek powstał ponad rok temu,
    ja po pół roku od zgłoszenia problemu musiałem bluzgnąć na forum żeby się dowiedzieć że się nie da.

    Każdy musi sobie sam odpowiedzieć czy taki poziom obsługi klienta mu odpowiada.

    Dzięki za dyskusję i brak pomocy
    Over and out
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @yossarian użytkownik TheL nie jest pracownikiem firmy a jedynie moderatorem forum, jest naszym klientem. W zakresie spamrats temat jest bardzo złożony i wielokrotnie był wyjaśniany. Listy RBL działają niezależnie od operatorów hostingu, świadcząc usługi dla takich firm jak my (także) ale jednak pozostając poza naszym zasięgiem współpracy na tyle ścisłej, aby skasować adres IP od ręki.

    Każde zgłoszenie jest przez nas przyjmowane i o ile nie jest możliwe samodzielne usunięcie adresu IP, pomagamy w tym, albo o ile problem jest bardziej złożony, sami zmieniamy adresy IP. Niestety, tak jak zostało to już napisane, przynosi to marne efekty. Można by nawet rzecz, że ta akurat lista, wybitnie blokuje wszystko i wszystkich. I nie jest kwestią tu zmiana operatora, bo o ile nie trafisz do Google (które samo potrafi skutecznie przyblokować każdy adres IP, który wzbudza podejrzenia) to sytuacja będzie analogiczna u każdego dostawcy hostingu. I nie myśl, że chcę załagodzić dyskusję, temat RBL jest problemem globalnym i jak widzisz, nie przeczymy i nie ukrywamy tego, że istnieje.

    Co do obsługi, myślę że wiązanie braku rozwiązania z naszą dyskusją, w tej sytuacji, nie ma większego celu. Ale masz prawo do takiej opinii. Dlatego w tej chwili wystawiłem ponownie zgłoszenie pod Twoim kontem, daj mi dzień, góra dwa, zrobię co mogę aby Ci pomóc. Zgłoszenie ZUIW-47090
     
  6. jeepc

    jeepc Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Chciałbym również zgłosić problem z usunięciem IP z listy Rats-Dyna.
    Grzesiek czy możesz mi pomóc?
     
  7. MarcinCz

    MarcinCz Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
  8. el gaucho

    el gaucho Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    u nas to samo,
    wysłaliśmy do spamrats i czekamy,
    wysłaliśmy również prośbę do tosa@rx.t-online.de i napisali że problem jest w konfiguracji home.pl:

    Regrettably parts of the IP range are blocked due to impairments and
    complaints.

    Your host (your IP address) is not registered to you through
    whois-databases and therefore it is part of your providers
    infrastructure.
    See http://lacnic.net/cgi-bin/lacnic/whois?query=79.96.226.150

    Furthermore 'cloudserver108354.home.net.pl' matches a generic hostname
    pattern which is often in use in this IP range. You (respectively your
    company) are not identifiable via WhoIs; neither by means of the IP
    address nor on the basis of this hostname.

    As such please use the infrastructures mailserver (e.g. via
    'smarthost'), because we do not accept SMTP connections from IP
    addresses without WhoIs-delegation to the company using it and with
    anonymous hostnames, too.

    You need at least to let your provider change the PTR Record (rDNS) for
    your IP address. Please be aware that mailservers hostnames and reverse
    hostnames (PTR) SHOULD (!) be the same. The current situation is:

    The PTR-Record (rDNS) of your IP address [79.96.226.150] contains the
    reverse DNS hostname 'cloudserver108354.home.net.pl'; this looks like an
    end user system. Therefore we recommend you to contact the technical
    support to set the PTR record to a non-generic hostname (in one of your
    own domains) like 'mail.iseek.pl' or something like that. At
    http://bgp.he.net/ip/79.96.226.150#_dns you can verify if the change is
    already done. After this please contact us again to lift the blocking.
    Otherwise use a SMTP-Relay from an email provider for sending emails.
     
  9. el gaucho

    el gaucho Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    spamrats też uważają że problem jest po stronie home.pl:
    (to jest ich odpowiedź na moją prośbę usunięcia mojego ip z ich listy,
    co sugerowała konsultantka z home)



    You ONLY need to remove the IP Address from our list if you are running an
    outgoing mail server.

    (If you do NOT run an email server on this IP address, then being on this list
    should not affect you or your ability to send email through your email provider.
    If it does, please contact your ISP or email provider to correct. It can be a
    problem with the email server, or your email client may not be configured
    correctly.)

    If you ARE running an email server, your PTR (reverse) DNS is the problem.

    cloudserver108354.home.net.pl


    This does not conform to 'Best Practices' recommendations for Network Operators,
    and Email administration and as such is much more likely to be an access point
    from which Trojans and Bots are being used to send Spam.

    You should first, of course, ensure that the problem that got your IP detected in
    the first place (i.e. infected PC's or a spam leakage) gets rectified. However, once
    this is done you should contact your upstream provider or change the PTR
    (reverse) DNS yourselves to something more suitable.

    According to 'Best Practices' guidelines (and I can give you several references
    if you like) the hostname of an IP Address used to send email should resolve to
    the responsible party's domain. In this case, the host name resolves to your
    upstream provider, who aren't responsible for the mail server at that location.
    Simply changing the reverse DNS to something like..

    eg..

    mail.your_domain.com

    -- or --

    gateway.your_domain.com

    Once this is done, it would allow the IP Address to be removed, and also prevent
    the spread of Spam from trojans and bots. You may need to wait for the DNS
    change to propagate before removal.

    Thanks,

    --
    -- Pest Control Officer --
     
  10. pint

    pint Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Dołączam się do listy użytkowników dotkniętych problemem obecności na SpamRats.
    http://www.spamrats.com/lookup.php?ip=79.96.125.104

    Sugerowanym rozwiązaniem przez konsultanta Home.pl jest zmiana adresu IP, ale warunkiem koniecznym jest zajętość konta nie większa niż 60GB. W mojej sytuacji obecnie niewykonalne (prawie 200GB). I co dalej?
     
  11. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Cały czas pracujemy nad rozwiązaniem niedogodności ze spamrats, będziemy na biężąco informowali w tym temacie o statusie.

    W sprawie użytkownika @pint , gdzie konto jest większe niż 60GB, wysłałem oddzielne zapytanie do naszych administratorów (QA-30834). Gdy uzyskam informacje zwrotne, dam znać tu na forum.
     
  12. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @pint otrzymałem informacje, że z uwagi na Twój staż w home.pl, możemy dokonać zmiany adresu IP na Twoim koncie w ramach Profesjonalnych usług IT. Z uwagi na to, że posiadasz odpowiedni pakiet "Pomocy Premium", otrzymasz 50% upustu na zmianę adresu IP.

    Ostrzegam tylko, że taka zmiana może potrwać dłużej niż zwykle (z uwagi na pojemność konta, ilość domen etc.), proszę nie spodziewaj się, że to będzie na już - zaraz. Zmiana adresu IP wyniesie Ciebie w sumie 50zł netto. Daj proszę znać czy jesteś zainteresowany taką zmianą.

    Nasi administratorzy walczą z administratorami spamrats - niedawno zostały odblokowane niektóre klasy adresowe, teraz walczymy z kolejnymi. Póki nie załatwimy tego po naszej stronie z administratorami spamrats, to jedyną alternatywą jest zmiana adresu IP, którą opisałem powyżej.
     
    pint lubi to.
  13. pint

    pint Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Mariuszu, jestem ogromnie wdzięczny za pomoc. Oczywiście jestem zainteresowany zmianą adresu IP.
     
  14. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @pint spodziewaj się w takim razie kontaktu z naszego Biura Obsługi Klienta w celu potwierdzenia zmiany adresu IP. Konsultant zadzwoni na numer telefonu, który podany został przy Twoim koncie jako kontaktowy. Po potwierdzeniu zostanie wystawiona odpowiednia faktura, po której opłaceniu proces zmiany adresu IP zostanie rozpoczęty. Podkreślam tylko, że z uwagi na ilość domen oraz danych znajdujących się na serwerze, zmiana adresu IP może potrwać nawet kilka dni (po opłaceniu faktury).
     
  15. Artur_N

    Artur_N Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Mam ten sam problemem z obecności na SpamRats.
    79.96.80.120
     
  16. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Artur_N zgłoś to proszę tu: https://pomoc.home.pl/formularz-kontaktowy/ otrzymasz numer sprawy, w temacie napisz: serwer na SpamRats. W treści możesz wspomnieć że zostałeś odesłany z forum, wskaż także domenę lub domemy w których utworzone są skrzynki email korzystające z serwera. Temat powinniśmy zamknąć przed weekendem.
     
  17. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Oficjalnie informuję, że obraliśmy rozwiązanie, w którym sugerujemy użytkownikom listowanym na spamrats przesłanie do nas wiadomości przez formularz kontaktowy. W treści wiadomości proszę napisać, że jesteśmy zainteresowani zmianą revdns z uwagi na listowanie serwera na spamrats. Nasi administratorzy zajmą się poprawką revdns, po czym będzie można zgłosić do administratorów spamrats w celu ściągnięcia listowania.

    Drugą możliwością jest zgłoszenie się do Biura Obsługi Klienta, gdzie za dodatkową opłatą zmienimy adres IP wybranego serwera na inny. Więcej informacji odnośnie zmiany adresu IP można znaleźć pod tym adresem: https://home.pl/uslugiit#manager. Po zmianie adresu IP również sugerujemy zgłoszenie się o ustawienie odpowiedniego revdns dla spamrats.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym