1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Stan dostępności - informacja o ilości produktów

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Kowb, 13 Październik 2015.

  1. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    Sugerujesz zatem, by te produkty miały stan >0 i status "dostępny" ?
    Tak właśnie w tej chwili mam, z tym że status wyświetlany brzmi " na zamówienie"
    Zarówno w pierwszym jak i w drugim przypadku problemem jest synchronizacja danych z GT, po każdej synchronizacji stanów ilość produktów w tych kategoriach zmienia się na taką jak w GT czyli na 0, trzeba wówczas w ClickStudio RĘCZNIE !!! zmienić ilość towaru i status, który z chwilą synchronizacji zmienia się na "brak towaru"
    Moim zdaniem cały problem zniknie gdy przy wybraniu statusu "na zamówienie" sklep pozwoli na zakup towaru ze stanem zerowym.

    A tak na marginesie to rozwiązanie które sugerujesz : "produkty na zamówienie będą miały po prostu wydłużony czas realizacji zamówienia i normalny stan magazynowy" przypomina mi początkującego allegrowicza, który mając 1sztukę towaru wystawia to jako 9999 sztuk
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    :) ma prawo to tak wyglądać. taki temat kwalifikuje się jako sugestia i tak to opiszę, czekamy jeszcze na inne propozycje od opiekunów produktu.
     
  3. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    No pewnie, że ma, a czy jest to normalne to już temat na całkiem inną dyskusję ;)
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    a może Konfiguracja --> Sprzedaż --> Zakupy, zezwalaj na zakup produktów bezpłatnych, cena 0 zł.
     
  5. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    Można i tak, byle tylko później klient nie był zdziwiony, że za towar trzeba jednak zapłacić
    Można też wyłączyć kontrolę stanu i pozwolić na zakup towaru ze stanem 0
    Można jeszcze z wielu innych opcji skorzystać

    czy tylko mi się wydaje że utrudniamy sobie najprostsze sprawy ?

    nie dalej jak wczoraj zamawiałem w dwóch firmach towar "na zamówienie" i dało się, bez kombinacji że mamy towar ale wyślemy za 14dni, bez kombinacji że kosztuje 0zł ale trzeba zapłacić więcej niż wskazane 0zł w koszyczku
    Co prawda te sklepy internetowe to nie był ClickShop - może to też jest rozwiązanie ?
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @pilocik, zrobiliśmy małą burzę mózgów i bez aktualizacji systemu powiadomień dla admina o pytaniu o produkt, nic nie zrobimy poza tym co wyżej opisane. Sławek (home.pl) będzie cisnął temat bo nie ukrywam, nie jesteś jedyny, któremu to by się przydało aby wdrożyli.
     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    W ramach zgłoszenia (FEEDBACK-711) otrzymałem potwierdzenie od kierownika produktu, że sugestia została przekazana do zespołu, który zajmuje się rozwojem sklepu internetowego Click Shop. Nie mogę przekazać żadnych potencjalnych terminów wdrożenia z uwagi na kolejkę innych zgłoszeń. Proszę śledź nasze najbliższe komunikaty o aktualizacjach sklepu.
     
  8. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    Ok, będę śledził.
     
  9. pilocik

    pilocik Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    0
    Odkopuję ten wątek, czy w tym temacie coś się zmieniło ? Chyba nie :(

    W innym wątku sugerowałem by w produkcie umieścić dodatkowe miejsce na uwagi/opis widoczne TYLKO dla admina, też cisza w tej sprawie ?
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Takie sugestie są przekazywane do programistów a o ich wdrożeniu informujemy zwykle w komunikatach, m.in. dotyczących aktualizacji. Odświeżyłem temat, jeśli mamy jakiś feedback w tej sprawie dam znać, jeśli nie, czekamy na potencjalne wdrożenie.
     
  11. ala

    ala Praktyk

    Wiadomości:
    33
    Docenione treści:
    5
    kontynuując :)
    mam w sklepie 1 produkt. Jeśli w konfiguracja --> sprzedaż --> zakupy ustawię "pozwalaj na zakupy większej ilości produktów niż jest w magazynie" na NIE, to logiczne - da się zamówić tylko 1 produkt. Jeśli ustawię na TAK - to owszem, jest możliwość zamówienia większej ilości, ALE:
    1) Klient nie dostaje informacji (a powinien) po przejściu do koszyka, że czas realizacji jego zamówienia może się wydłużyć, bo sklep nie ma takiej ilości na stanie
    2) nie ma możliwości wyłączenia z możliwości zakupu większej ilości produktów, które są obecnie w promocji - czyli nie chcę aby sprzedawały się produkty w obniżonej cenie w ilości większej niż są na stanie, ale wszystkie pozostałe produkty w cenie regularnej powinny mieć opcję sprzedaży większej ilości niż jest na stanie ALE z informacją dla Klienta o dłuższym terminie realizacji.
    Panowie, da się z tym coś zrobić? Byłoby pięknie :)
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Przekleiłem ten post 1:1 jako sugestia dla kierownika produktu. Nie będę ukrywał że to co piszesz, jest fajne ale... nie ma tego w sklepie.

    1) procesu tego nie da się zautomatyzować, co najwyżej ręczne statusy (co i tak nie jest dobre bo przecież wcale klient nie musi chcieć kupować ponad stan) chyba że ustawić dla 0 lub max 1 sztuki żeby od razu uruchamiał się status automatyczny informujący o towarze na zamówienie czy przedłużonym czasie realizacji. No ale problemy widzę dwa: co jak ktoś akurat będzie chciał kupić 1 sztukę lub co jeśli przy 0 nie chcesz już więcej mieć do czynienia z produktem TY.

    Termin wysyłki traktujemy jako osobny temat w odiesieniu do stanu dostępności. Nie mniej termin wysyłki ustawia się dla produktu a nie stanu dostępności. Więc będzie konflikt.

    Co do samego informowania to znów, można by dodać sztywne komunikaty czy nawet ramkę informacyjną w koszku ale... nie będzie ona miała powiązania ze stanem dostępności więc pojawi się każdemu. A może klient nie kupuje ponad stan i co wtedy? Chyba że jasno to zakomunikujemy: jeśli dodałeś do koszyka więcej niż mamy na magazynie, czas realizacji może wydłużyć się do 30 dni. I tyle. Klient widzi wtedy że ma produkt X, ze stanem 10 a dodał 15 więc chyba wie że dodał więcej.

    2. odpowiedziałaś sama sobie. nie ma. produkty w promocji trzeba by dodawać jako np. osobny produkty w sklepie i kontrolować ich stan. czyli click shop oferuje promocje dla produktu a nie promocje dla określonego stanu magazynowego. Lub... na czas włączenia promocji, wyłączyć kupowanie ponad stan, ale to znów dotyczy wszystkich produktów a nie wybranych. No przekazuję to dalej bo temat ciekawy! FEEDBACK-1110
     
  13. ala

    ala Praktyk

    Wiadomości:
    33
    Docenione treści:
    5
    Jeśli chodzi o termin wysyłki: ja bym się nie czepiała. W momencie, jeżeli klient kupi 5 szt mydła, a ja mam w sklepie 1 szt i czas realizacji 24h, to wyskakuje mu komunikat, że nie ma takiej ilości i czas się wydłuży...". Szczegóły z Klientem dogadamy w mailu - spróbujemy dla niego ściągnąć, a jak się nie uda, to oddamy pieniądze, albo nawet napiszemy, że jest tylko 1 sztuka, bo wycofali i więcej nie będzie. On wie, że może kupić 5 szt, ale nie wyślemy mu w 24h ALE jest większe prawdopodobieństwo, że nie opuści koszyka. Jeśli chce kupić więcej mydeł niż ja mam na stanie i go system w ogóle nie puszcza dalej, to zakładam ze się mu nie chce dzwonić ani pisać maili i czekać na odpowiedź - po prostu opuszcza sklep. Więc termin wysyłki zostaje bez zmian.
    Jeżeli każdy Klient dostanie komunikat: jeśli dodałeś do koszyka więcej niż mamy na magazynie, czas realizacji może wydłużyć się do 30 dni - to wówczas każdy Klient może się przerazić i uciec :) w moim sklepie nie widać stanów, więc klient nie wie jakie mam stany, więc wydaje mi się, że kupno przykładowych 5 mydeł, gdzie mamy 1 na stanie - mogłoby być opatrzone takim komunikatem. I tylko zakupy tych produktów, które Klient kupuje, ale my ich nie mamy na stanie. Jeśli Klient kupuje produkty, które są na stanie i nie przekraczają ilości z panelu, to komunikatu nie dostaje. Stan przecież mamy w panelu. Więc system widzi., że mam 1 mydło, a Klient kupił 5 - więc wysyła mu komunikat do tego produktu. Jeśli mam 5 olejków, a Klient kupi 4 - to system komunikatu nie wysyła.
    Jeśli chodzi o punkt drugi to podsuwam pomysł od konkurencji:
    "nie zezwalaj na sprzedaż większej ilości produktów W PROMOCJI niż jest na stanie - czy jakoś tak to szło...ale daję głowę, że tak działało :)
     
  14. ala

    ala Praktyk

    Wiadomości:
    33
    Docenione treści:
    5
    Podbijam! Coś się zmieniło na lepsze? :)
     
  15. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @ala w Twojej sprawie przekazane zostały dwa zgłoszenia do naszego zespołu:

    HOME-268 - sugestia, aby po tym jak dodasz do koszyka większą ilość produktów niż jest na magazynie, została wyświetlona w koszyku informacja o wydłużonym czasie oczekiwania na wysyłkę.

    HOME-269 - sugestia, aby umożliwić sprzedaż produktów w ilości większej niż dostępnej na magazynie z WYŁĄCZENIEM produktów w obniżonej cenie. Dotyczy sytuacji, gdy klient chce nadać promocję na określoną liczbę produktów w magazynie (sztuk) a nie cały produkt.

    Czekam na informacje zwrotne. Wrócę tutaj do tematu na forum, gdy je uzyskam.
     
  16. ala

    ala Praktyk

    Wiadomości:
    33
    Docenione treści:
    5
    Dziękuję :) W takim razie czekam :)
     
  17. ksiegowy

    ksiegowy Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Też interesuje mnie podobne rozwiązanie, tj.

    1. Umożliwienie sprzedaży wybranych produktów w ilości większej niż jest na magazynie, najlepiej do włączenia w kartotece produktu (obecnie to zezwolenie na sprzedaż poniżej stanów dotyczy całego asortymentu w sklepie- chyba że nie umiem ustawić prawidłowo).

    2. Dodatnie pola w kartotece produktu, w którym będzie można wpisać np. "Zamawiasz większa ilość produktu niż jest na magazynie, dostawa może wydłużyć się do x dni". Oczywiście musiałaby być jeszcze kontrola ile klient dodał towaru do koszyka i jeżeli przekroczył stan magazynowy to informacja powinna wyświetlić się w tym momencie. (obecnie jest to dopiero przy składaniu zamówienia).
     
  18. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Uzupełniłem zgłoszenie o Twoje sugestie @ksiegowy w ramach zgłoszenia : FEEDBACK-1110
     
  19. jjjaskola

    jjjaskola Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    czy problem
    :
    HOME-268 - sugestia, aby po tym jak dodasz do koszyka większą ilość produktów niż jest na magazynie, została wyświetlona w koszyku informacja o wydłużonym czasie oczekiwania na wysyłkę.

    został już rozwiązany ?
     
  20. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Skonsultowałem kwestię i w sprawie HOME-268 dostałem informacje, że sugestia została w pewnym sensie odrzucona, gdyż jest to dość indywidualne rozwiązanie. Sugestia, aby zrealizować to poprzez własną modyfikację lub dodatkową appkę do Clisk Shop, która zostanie wprowadzona w przyszłości (obecnie żadnego terminu nie możemy zadeklarować). Wygląda na to, że w standardzie nie będzie to dostępne, ale jako dodatkowa modyfikacja.
     

Poleć forum znajomym